1403/01/31 09:18


303943
تاریخ انتشار: 1400/08/15 23:50
جوکار: برخی اصلاح طلب همچون تقی‌زاده و میرزا ملکم خان عمل می‌کنند / بدون برجام و تصویب FATF مشکلات حل نمی‌شود / دفاع نماینده روسیه از مواضع هسته‌ای ایران در برابر توئیت یک خبرنگار / روحانی اصلاح‌طلب: در ۱۰۰ روز نمی‌تواند اتفاقی بیفتد که مردم راضی باشند / عباس عبدی: ایجاد شغل در دولت رئیسی وابسته به فروش نفت است و آن هم وابسته به برجام

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

پای معاون محمد شریعتمداری به دادگاه باز شد

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسوم به ثبت سفارش خودرو به ریاست قاضی صلواتی در حالی برگزار شد که متهم ردیف دوم این پرونده، مجتبی خسروتاج معاون سابق وزیر صمت است. پای معاون محمد شریعتمداری به دادگاه باز شد.جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسوم به ثبت سفارش خودرو به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در میان متهمان این پرونده اسامی برخی مسئولان اجرایی کشور به چشم می‌خورد که اسامی آنها به این شرح است:

متهم ردیف دوم پرونده مجتبی خسروتاج، معاون سابق وزیر صمت و رئیس سابق سازمان توسعه تجارت.

متعهم ردیف سوم علی علی آبادی فراهانی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت.

متهم ردیف چهارم فرزاد محمدی، معاون دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت.

متهم ردیف ششم، ولی الله افخمی، معاون وقت وزیر صمت و رئیس سابق سازمان توسعه تجارت.

 

ترک تحصیل ۹۷۰ هزار دانش‌آموز

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد حدود ۲۱۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی و حدود ۷۶۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه، تارک تحصیل داریم که این یک آسیب جدی است و باید برای آن برنامه داشته باشیم و بر آن تمرکز کنیم.

کیهان: اغلب سلبریتی‌ها، در مقابل حماسه بازداشت دزدان دریایی آمریکایی سکوت کردند

کیهان نوشت: اغلب سلبریتی‌ها، موفقیت نیروهای دفاعی کشورمان در بازداشت دزدان دریایی آمریکایی را نادیده گرفتند. این گروه که معمولا به بزرگنمایی برخی از ناکامی‌ها و اشتباهات می‌پردازند، این بار در مقابل حماسه بازداشت دزدان دریایی آمریکایی در دریای عمان به وسیله نیروهای دفاعی ایران سکوت کردند. این در حالی است که از چهره‌های مشهور هنری انتظار می‌رود که به‌ جای هزینه کردن خودشان برای جناح‌های سیاسی و دخالت در اموری که صلاحیت و تخصصی درباره آنها ندارند پرهیز کنند و در مقابل، به بزرگداشت حماسه‌ها و افتخارات ملی بپردازند؛ اما عموم سلبریتی‌ها، رفتاری معکوس را در پیش گرفته‌اند.

ماموران پلیس اهواز به اشتباه به یک زن جوان شلیک کردند

بر اثر شلیک اشتباه ماموران نیروی انتظامی اهواز به یک خودرو در روز نهم مهرماه یک زن به نام ساناز محمدیان کشته شده است. به گفته میلاد محمدیان، همسر این زن، که به همراه کودکش در خودرو بود، ماموران اعلام کرده‌اند که در تعقیب یک گروه سارقان مسلح بوده‌اند. همسر این زن فوت شده می گوید، مامور انتظامی پس از پیاده شدن از ماشین از فاصله ۷۰ تا۸۰ سانتی متری به شیشه عقب خودروی‌ شان شلیک کرد. او می گوید تیر از پشت گوش سمت چپ به سر ساناز اصابت کرده و از سمت راست سرش خارج شده بود و او بیش از سه گلوله خورده بود./ایلنا

نماینده مجلس: ۳ بیت کوین از خرداد ۱۳۹۹ در بورس تهران استخراج شده

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: یکی از مواردی که در بحث تحقیق و تفحص از بورس پیگیری کنیم، کشف تعدادی ماینر برای استخراج غیرمجاز رمزارز در شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در ماه گذشته بود. کشف این ماینر موجب عصبانیت مردم شده و آن‌ها را ناامید کرده است. وی افزود: این ماینر‌ها از خرداد سال ۱۳۹۹ که بورس در بحرانی‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد به مدت چند ماه در شرکت بورس تهران نصب شده و حدود ۳ بیت‌کوین استخراج رمزارز داشته است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مدیران بورس بی‌اهمیت به هدررفت اعتماد مردم به نظام به صورت غیرقانونی به فکر درآمدزایی خود بودند این در حالی است که آن‌ها توجهی به اعتماد سلب شده مردم از بورس نکردند.

عباس عبدی: ایجاد شغل در دولت رئیسی وابسته به فروش نفت است و آن هم وابسته به برجام

عباس عبدی: عملکرد این دولت در زمینه ایجاد شغل فقط از طریق گزارش‌های مرکز آمار قابلیت تایید و رد دارد؛ بنابراین، پیشاپیش گفته شود که گزارش استانداری‌ها و وزارتخانه‌ها ملاک عمل و داوری نخواهد بود. اگر دولت به ایجاد این تعداد شغل رسید بدون تردید باید آن را موفقیت بزرگی قلمداد کرد، ولی این حقیقت را فراموش نباید کرد که تامین بخشی از منابع لازم برای ایجاد این تعداد شغل، هیچ راهی جز دسترسی به منابع ارزی صادرات نفت ندارد و بدون حل مشکل برجام، ایجاد این تعداد شغل ممکن نیست. اگر واقعا می‌توانیم سالانه بیش از ۱/۲ میلیون شغل مولد و مفید بدون دسترسی به ارز‌های نفتی ایجاد کنیم، قطعا تا حالا یا حداقل در دولت قبلی اصولگرا چنین هدفی محقق شده بود. با برجام هم این تعداد شغل را نمی‌توان ایجاد کرد، چه رسد، بدون آن! تنها راه ایجاد این تعداد شغل، در غیاب منابع مالی لازم، آمارسازی روی کاغذ است.

ادعای رسانه روس: احمد مسعود روز ۱۲ آبان به مشهد سفر کرده است

خبرگزاری روسی اسپوتنیک مدعی شد، احمد مسعود با پیام امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان در مشهد به دیدار امیر اسماعیل خان رفت. منبع خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان از مشهد می‌گوید که روز چهارشنبه، ۱۲ آبان، احمد مسعود، فرمانده جبهه مقاومت ملی با محمد اسماعیل خان، فرمانده پیشین جهادی در مشهد دیدار کرده است. این منبع می‌افزاید که احمد مسعود در این دیدار پیام دعوت، امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان را برای ایجاد حکومت همه شمول آورده بود. او تاکید دارد که فرمانده اسماعیل خان تاکنون به این پیام پاسخی نداده است. گفتنی است که تاکنون جبهه مقاومت ملی در این خصوص چیزی نگفته است، در حالی‌ که علی میثم نظری، سخنگوی جبهه مقاومت روز گذشته در یک گفتگوی ویژه با خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که آقای مسعود در داخل افغانستان حضور دارد.

انتقاد رییسی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اشاره به رفع برخی محدودیت‌های کرونایی در کشور، گفت: اولویت اصلی، حفظ و صیانت از سلامت دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران و آحاد مردم است و حتماً باید بازگشایی‌ها همراه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جایگزینی روش‌های هوشمند باشد. وی با انتقاد از سست شدن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حمل و نقل زمینی و هوایی، گفت: نباید با پایین آمدن آمار و شاخص‌های ابتلا به کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دچار سستی شود. رئیسی با تأکید بر به روزرسانی شیوه‌نامه‌های پیشگیری از کرونا، گفت: باید وزارت بهداشت و درمان با همکاری سایر دستگاه‌ها برای به روزرسانی این شیوه‌نامه‌ها اقدام کند.

روحانی اصلاح‌طلب: در ۱۰۰ روز نمی‌تواند اتفاقی بیفتد که مردم راضی باشند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وعده‌های کاندیداها در انتخابات از جمله نمایندگان و روسای رئیس‌جمهور و یا سایر نامزدهای انتخابات، دیگر یک شعار بیش نیست و تحقق این وعده‌ها کار بسیار دشواری شده است.حجت‌الاسلام ناصر قوامی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اهمیت ارائه گزارش ۱۰۰ روزه فعالیت دولت از سوی رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه در همه دولت‌ها برخی وعده‌هایی می‌دهند و می‌خواهند کاری انجام دهند که نمی‌شود.این نماینده پیشین مجلس شورای تاکید کرد: ظرف ۱۰۰ روز نمی‌شود حرکاتی انجام داد که موجب رضایت مردم و قانع شدن آنان شود، به هیچ عنوان امکان ندارد ظرف ۱۰۰ روز بتوان کاری انجام داد. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه وعده‌های کاندیداها در انتخابات از جمله نمایندگان و روسای رئیس‌جمهور و یا سایر نامزدهای انتخابات، دیگر یک شعار بیش نیست و تحقق این وعده‌ها کار بسیار دشواری شده است. قوامی ادامه داد: قبل از انقلاب من مسائل سیاسی را تعقیب می‌کردم؛ بگذارید مثالی برای شما بزنم زمانی که انتخابات مجلس در قزوین برگزار می‌شد، یک نماینده‌ای حرفش این بود که آب را از شاهرود به این شهر می‌آورد، در صورتی که برای این کار باید یک تونلی به طول ۲۶ کیلومتر می‌زدند که با توجه به امکانات آن موقع آسان نبود، زمانی که این آقا نماینده شد، به واسطه مشکل آب شاهرود، باغش با خشکسالی روبه رو شد. آقای نماینده به شهردار نامه زد که ۲ تا ۳ تانکر آب به ما بدهید تا باغ از خشکسالی در بیاید. شهردار هم پایین همان نامه نوشت هر موقع آب به شاهرود آمد، ما این تانکرها را به شما می‌دهیم، حرفم این است که برخی از وعده‌ها پایگاه اساسی ندارد. وی یادآور شد: انتخابات هم محل وعده‌هاست اما نباید وعده‌هایی بدهیم که نتوانیم آنها را محقق کنیم.

خاطره سلیمی نمین از نامه محرمانه اش به محسن هاشمی

عباس سلیمی نمین در یک برنامه تلویزیونی خاطره ای از نامه محرمانه اش به محسن هاشمی تعریف کرد.سلیمی نمین در برنامه دست خط گفت: ما را آقای هاشمی دعوت کرد افطار. آقای هاشمی عکس خودش را بالای سرش گذاشته بود من به عکاس کیهان گفتم که این طوری عکس بگیر که مشخصا... چون ریاست جمهوری بود و عکس خود آقای هاشمی بالای سرش بود فرستادم با یک نامه محرمانه ای به آقای محسن هاشمی که آن موقع رئیس دفتر بود که آقای محسن هاشمی این بدعت خیلی بد است که آدم ها دچار خود شیفتگی شوند و عکس خودشان را بالای سرشان بگذارند، اواخر ریاست جمهوری آقای هاشمی بود. خیلی تلخ بود برای محسن. گفتم آقا محسن اگر می آوری پایین عکس را من نمی زنم، ولی اگر نیاوری چاپ می کنم این عکس را خیلی به تلخی گفت که شما سخت می گیرید به آقای هاشمی، خواهیم دید که در آینده خواهند آمد و این کارها را می کنند. گفتم بگذارید آقای هاشمی بدعت گذار در این قضیه نشود. مجبور کردم آقای محسن هاشمی عکس را پایین بیاورد و خبر را درج نکردم و تنها روزنامه نگارم که این کار را کردم هیچ روزنامه نگاری در کشور وجود ندارد که بیاید نامه های محرمانه خودش را به شورای نگهبان، به رئیس جمهور به نخست وزیر به جاهای مختلف به معاونین رئیس جمهور نامه نگاری محرمانه داشته باشد و اگر اصلاح کردند به روزنامه نکشد. چون کشیدن مسائل به روزنامه خودش یکسری تالی فاسد دارد اگر فلانی بفهمد که معاون رئیس جمهور دارد فرصت طلبی می کند.

رونمایی از گزینه احتمالیِ جدید برای سخنگوییِ دولت

با وجود مطرح شدن برخی اسامی برای سخنگوی دولت و پس از گذشت حدود سه ماه از آغاز کار دولت سیزدهم، هنوز فردی برای سخنگویی دولت معرفی نشده است.در این مدت اسامی مختلفی برای سخنگویی دولت مطرح شده است که نمونه آخر آن سپهر خلجی است. عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان از احتمال انتخاب خلجی برای سخنگوی دولت خبر داده است. وی در توییتی نوشت: «اطلاع پیدا کردم برادر عزیزم آقای دکتر سپهر خلجی از سوی دولت به عنوان سخنگوی و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در نظر گرفته شده اند و مدت هاست مذاکره برای انتقال ایشان به دولت در حال انجام است.» گنجی در توصیف خلجی اشاره کرد که «مقبولیت در میان اهالی رسانه، خدمت گزاری طولانی در دفتر مقام معظم رهبری، تخصص و اشراف بر رسانه و سابقه علمی و عملی در این زمینه، قدرت بیان و انتقال پیام از ویژگی های ایشان است که نوید بخش اتفاق خوب در حوزه اطلاع رسانی و انسجام رسانه ای دولت که این روز ها قدری بهم ریخته و سردرگم شده است. امیدوارم اطراف موضوع با درک نیاز و ضرورت های موجود زودتر به تصمیم برسند.»این اظهارات در شرایطی مطرح شده که هنوز منابع رسمی مرتبط آن را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

جوکار: برخی اصلاح طلبان همچون تقی‌زاده و میرزا ملکم خان عمل می‌کنند

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بعضی‌ها که در کشور نام اصلاح‌طلب بر خود نهاده‌اند، همچون سید حسن تقی زاده و میرزا ملکم خان عمل می‌کنند و دایم به دنبال جلب رضایت غرب هستند.محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به واکنش تعدادی از اصلاح طلبان به جلوگیری سپاه از دزدی دریایی آمریکایی‌ها و در حمایت‌شان از آمریکایی‌ها در این ماجرا، گفت: ما در کشور هر ضربه‌ای که خوردیم، از وادادگی برخی‌ بوده که دایم به دنبال جلب رضایت غرب بوده‌اند.وی افزود: این آقایان در هشت سال دولت آقای روحانی نهایت همکاری و همراهی را با غرب داشتند؛ سؤال اینجاست که نتیجه این همه همراهی، کرنش و همکاری با غرب در این هشت سال جز گرانی، تورم و مشکلات مختلف به ویژه در حوزه معیشتی چه نتیجه‌ای برای ما داشته است. رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: ما در دوره قاجار سید حسن تقی‌زاده و میرزاملکم خان را داشتیم که همواره به دنبال جلب رضایت غرب بودند و امروز هم بعضی از آقایانی که نام اصلاح طلب بر خود نهاده‌اند، این مسیر را دنبال می‌کنند.جوکار خاطرنشان کرد: این آقایان باید بدانند، همان طور که تجربه سال‌های قبل نشان داده دشمنان ما و در رأس آنها آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمند و باید با آنها با اقتدار رفتار کرد، نه از سر ضعف و ناتوانی. وی افزود: غرب و غرب‌زدگان باید بدانند که دیگر دوران ابرقدرتی آمریکا به پایان رسیده و دیگر آن دوره که این کشور با تکیه بر قدرت نظامی و اقتصادی خود به همه زور می‌گفت تمام شده است.

نشست سران قوا به میزبانی رئیسی برگزار شد

نشست هفتگی سران قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز شنبه به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و با حضور محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در دفتر رییس جمهوری برگزار شد.در این جلسه مهم‌ترین مسائل کشور، به ویژه موضوعات اقتصادی و معیشت مردم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.سران قوا تمرکز بر بهبود وضع اقتصاد کشور و حل مسائل و مشکلات معیشتی مردم را از اولویت‌های نشست سه قوه خواندند و بر لزوم همکاری هر چه بیشتر در این زمینه تاکید کردند.

دفاع نماینده روسیه از مواضع هسته‌ای ایران در برابر توئیت یک خبرنگار

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین به انتقاد یک خبرنگار از مواضع ایران در قبال ازسرگیری مذاکرات وین واکنش نشان داد. میخائیل اولیانوف در واکنش به اظهارات لارنس نورمن خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال که در پیامی توییتری از مواضع ایران درباره ازسرگیری مذاکرات انتقاد کرده و آن را متناقض با موضع ایران درباره احیای توافق به شکل اصلی آن دانسته بود، در صفحه توییترش نوشت: بیایید منصف باشیم. بله، ایران بیشتر و بیشتر از برجام [توافق هسته‌ای] فاصله می‌گیرد اما آمریکا نه تنها فشار حداکثری را حفظ کرده است، بلکه تحریم‌های بیشتری را هم اعمال می‌کند.اولیانوف افزود: تنها یک راه برای شکستن این دور باطل وجود دارد؛ آن هم مذاکرات وین است که باید بازگشت آمریکا و ایران به پایبندی کامل به توافق را فراهم سازد.خبرنگار وال استریت ژورنال در پیامی توییتری از مواضع ایران در قبال ازسرگیری مذاکرات برجامی، از جمله لزوم تضمین از سوی آمریکا برای عدم خروج دولت آتی این کشور از توافق،‌ لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و جبران خسارات تحمیل شده بر ایران به واسطه تحریم‌ها،‌ انتقاد کرد. مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشورهای عضو توافق هسته‌ای و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن [خرداد] برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.

ادعایی درباره دست رد سعید جلیلی به پیشنهاد رئیسی

عصر ما مدعی شد که رئیس جمهور جایگاه مشاورراهبردی ریاست جمهوری را برای جلیلی در نظر گفته است؛ اما او آن را نپذیرفته است. به گزارش عصرما، از وقتی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور شد، گمانه‌زنی درباره پستی که به سعید جلیلی می‌دهد، شروع شد. بالاخره او هم از جمله رقبای انتخاباتی رئیسی بود که با انصراف خود مسیر پاستور را برایش هموارتر کرد. بعد از گذشت ماه‌ها اما دیدیم که جلیلی در هیچ یک از جایگاه‌هایی که تصور می‌شد یعنی وزارت خارجه، شورای عالی امنیت ملی و ... به کار گرفته نشد! البته که افرادی نزدیک به او از سوی رئیسی منصوب شدند و این هم بر ابهامات قضیه افزود. از یک طرف به تفکر جلیلی و چهره‌های نزدیک به او میدان داده شد و از طرف دیگر خودش بیرون گود ماند!اکنون اما آنطور که «عصر ما» مطلع شده رئیسی جایگاه مشاور راهبردی ریاست جمهوری را برای جلیلی در نظر گفته و او نپذیرفته است! جلیلی با رد کردن این پیشنهاد گفته، «من در اینجایی که هستم موثرتر بوده و هر وقت بخواهید به شما و یا هر وزیری مشاوره میدهم!»

روایت مجید انصاری از ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز درباره FATF

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز درباره FATF، گفت: یعنی وقتی ما فردا بحث FATF داریم ۱۰۰ تا ۲۰۰ تا پیامک به تمام اعضای مجمع می‌رسد که می‌گوید به خون شهدا خیانت نکنید؛ بعضی‌ها هم تهدید می‌کنند که مثلا ممکن است در خیابان حساب شما را برسیم.

عضو مجمع تشخیص: بدون برجام و تصویب FATF مشکلات حل نمی‌شود

سیدمحمد صدر سیاستمدار اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آینده احتمالی اقتصاد ایران؛ بدون برجام و توافق با غرب، اظهار داشت: بدون دست‌یابی به توافق «برجام» و تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمی‌توان امید داشت که مشکلات موجود اقتصادی در کشور، سر و سامان بگیرد. وی تأکید کرد: حتی گره‌های موجود در سیاست خارجی نیز با این دو موضوع مهم مرتبط است و باید دولت سید ابراهیم رئیسی به صورت جدی به این موارد فکر کند.

منبع:تابناک




Copy Right 2013 Artmis.ORG