1403/01/31 23:26


304015
تاریخ انتشار: 1400/09/03 09:34
به تازگی یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرده است که قطعه سازان ایرانی به نشان های اروپایی چون بنز و ب ام و قطعه می فروشند. حال با پیگیری خبرنگار اسب بخار از کمپانی ب ام و ، این خودروساز مطرح آلمانی پاسخی را درباره این موضوع ارائه داده و خرید قطعه ایرانی را تکذیب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از اسب بخار، علی جدی در گفت و گو با مهر در مورد اینکه آیا کشور تا این اندازه توان صادرات قطعه و خودرو دارد که بتواند در مقابل خودروی خارجی وارد کند، اظهار کرد: در حال حاضر میلیاردها دلار صادرات داریم و قطعه سازان داخلی به برندهای خارجی و اروپایی صادرات انجام می دهند؛ حتی برخی از شرکت های بخش خصوصی در حوزه قطعه سازی و نیرو محرکه به کشور آلمان و شرکت هایی همچون بنز و بی ام و صادرات انجام می دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که بنابراین تمرکز بیشتر بر صادرات قطعه است، گفت: شاید خودرو نتوانیم صادر کنیم اما در صادرات قطعه، خدمات فنی مهندسی مربوط به نیرومحرکه مشکلی نخواهیم داشت، حتی صادرات قطعات مربوط به کشتی سازی و تجهیزات کشاورزی نیز شامل می شود. به طور کلی بیشتر صادرات مجموعه نیرو محرکه مورد نظر این قانون است.

وی در مورد اینکه آیا با صادرات قطعه می توان به اندازه کافی ارز به دست آورد که خودرو وارد کرد، افزود: این قانون در واقع مشوقی برای قطعه سازان و برخی از خودروسازان است؛ اما به نظر من به راحتی می توان با صادرات قطعه و خودرو تا ۲۰۰ میلیون دلار ارز به دست آورد و در مقابل خودرو وارد کرد.

ب ام و در جواب این ادعا چه می گوید؟

شب گذشته خبرنگار اسب بخار جهت پیگیری این موضوع، به صورت واسطه ای پیامی را برای گروه ب ام و ارسال کرد و حال پس از چند ساعت، BMW Group Info Germany پاسخ این پرسش که “آیا ب ام و از قطعه سازان ایرانی قطعه می خرد؟” را داده است.

پاسخ ب ام و به این سوال به شرح زیر است:

آقای …

از اینکه در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۲۱ در ساعت ۰۷:۵۰ دقیقه بعد از ظهر با ما تماس گرفته اید، تشکر می کنیم.

پس از استعلام شما در خصوص واردات قطعه خودرو از جمهوری اسلامی ایران، به اطلاع می رساند که هیچگونه لوازم و قطعات خودرو از جمهوری اسلامی ایران وارد نشده است. به هر حال تیم امنیتی ما همه چیز را در این خصوص پیگیری خواهد کرد.




Copy Right 2013 Artmis.ORG