1403/01/10 13:50


304038
تاریخ انتشار: 1400/09/08 13:38
یادداشت
متاسفانه مجلس به بهانه بررسی و چکش کاری لایحه ( بخوانید سلاخی لایحه ) آنقدر تعلل کرد و آنقدر لایحه بین صحن علنی و کمیسیون آموزش در رفت و آمد بود که نهایتا فقط یک " شیر بی یال و دم و اِشکم " باقی مانده است

پایگاه خبری عصرجهان؛وب گردی-سید اسماعیل قاضی نوشت: به عملکرد دولت قبل در مورد نحوه مواجهه با رتبه بندی معلمان نقد جدی وارد است . اما هر چه بود بالاخره آن دولت لایحه رتبه بندی معلمان را تحویل مجلس انقلابی داد و اصطلاحا ریش و قیچی را به دست این مجلس سپرد .

تا پیش از آن همواره دولت پیشین بخاطر تعلل در ارائه لایحه آماج انتقادات نمایندگان بود .
نمی دانم تا چه اندازه با واقعیت همخوانی دارد ولی در همان زمان برخی ها تحلیل می کردند که اصرار مجلسیان بر ارائه لایحه و آنهمه انتقادات ریشه در رقابت های سیاسی دارد ؛ ییش بینی می کردند که به محض همسو شدن دولت و مجلس ورق برمی گردد ...
از آن زمان حدود 9 ماه سپری شده است اما متاسفانه مجلس به بهانه بررسی و چکش کاری لایحه ( بخوانید سلاخی لایحه ) آنقدر تعلل کرد و آنقدر لایحه بین صحن علنی و کمیسیون آموزش در رفت و آمد بود که نهایتا فقط یک " شیر بی یال و دم و اِشکم " باقی مانده است که نه شباهتی به لایحه رتبه بندی واقعی دارد و نه هیچکدام از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رتبه بندی دائر بر انگیزه بخشی به معلمان و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش را محقق می کند .

از سخنان امروز ( 7 آذر) رئیس محترم مجلس و برخی اظهارات اخیر دولتمردان محترم کاملا مشخص است میانگین افزایش حقوق یکی دو میلیون تومانی ناشی از رتبه بندی نه تنها کارکرد و خاصیت انگیزشی ندارد بلکه حتی قادر نیست حقوق فرهنگیان را به خط فقر برساند . علاوه بر این با بودجه سالانه 25 هزار میلیارد تومان در صورت اجرای رتبه بندی کماکان فاصله #فاحش و تبعیض آمیز دریافتی فرهنگیان با سایر کارکنان همتراز ترمیم نخواهد شد و فقط باعث ایجاد تعهدات و مسئولیت های تازه ای برای فرهنگیان خواهد شد .

بنابراین بهتر است همین بودجه موسوم به رتبه بندی صرف احیای ظرفیت های اجرا نشده قانون خدمات کشوری و اجرای کامل ( 50 درصدی) فوق العاده ویژه شود و فعلا لایحه رتبه بندی متوقف شود ؛ تصویب و اجرای آن به زمانی موکول شود که أنشاء الله هم شرایط اقتصادی کشور بهتر باشد و هم مسئولانی که درک درست تری از سند تحول و فلسفه رتبه بندی داشته باشند ؛ مصدر کار قرار گیرند تا لایحه ای جامع و کامل تدوین ، تصویب و اجرا گردد .

 

" والعاقبه للمتقین "

7 آذر 1400

 




Copy Right 2013 Artmis.ORG