1403/01/09 12:56


304659
تاریخ انتشار: 1400/12/07 20:28
در پایان این مسابقات تیم ایران به عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های ارمنستان و تونس دوم و سوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، «مهدی محسن نژاد» کشتی گیر بهمئی تبار و دارنده ۲ مدال برنز امیدهای جهان و نقره آسیا در وزن ۶۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی جام تختی با شکست علیرضا نجاتی مدال طلا این مسابقات را به گردن آویخت

شایان ذکر است چهل و دومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان غلامرضا تختی  و گرامیداشت دهه مبارک فجر طی روز‌های ۴ لغایت ۶ اسفندماه  با حضور کشتی گیران مطرح داخلی و نمایندگان کشور‌های ارمنستان و تونس به عنوان یکی از مراحل اصلی چرخه‌ی انتخابی تیم ملی، در سالن آب و برق گیت ورزشی اهواز برگزار شد.

در پایان این مسابقات تیم ایران به عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های ارمنستان و تونس دوم و سوم شدند.

پی نوشت:
فعالیت حرفه‌ای ورزشی

مهدی محسن‌نژاد (زاده ۱۸ آذر ۱۳۷۷) کشتی‌گیر فرنگی‌کار و عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران است


زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۸

محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۷ شرکت کرد و به مدال برنز رسید. او در این مسابقات هلاری ماگیسالو از استونی و رضوان آرنات از رومانی را ۸–۰ شکست داد ولی در مسابقهٔ سوم مقابل کنیچیرو فومیتا از ژاپن با نتیجهٔ ۷–۰ مغلوب شد و به رقابت رده‌بندی برای کسب مکان سوم راه یافت. وی در این مسابقه، آرمن میلیکیان از ارمنستان را با نتیجهٔ ۱۰ بر یک شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹

محسن‌نژاد در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹ نیز همانند سال ۲۰۱۷ در مکان سوم وزن ۶۰ کیلوگرم ایستاد. وی در این رقابتها سوزوکی از ژاپن را با حساب ۱۰ بر صفر شکست داد اما در رقابت دوم برابر آرمن ملیکیان از ارمنستان با نتیجهٔ ۴ بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور نمایندهٔ ارمنستان در رقابت پایانی، محسن‌نژاد شانس رقابت برای کسب مدال برنز را به دست آورد. وی برای کسب مکان سوم ابتدا ۸ بر صفر مارتین ولیف از بلغارستان را شکست داد و سپس کریستین کچکمتی از مجارستان را با نتیجهٔ ۹ بر ۵ مغلوب کرد و به جایگاه سوم و مدال برنز دست یافت.

قهرمانی آسیا ۲۰۲۰

در وزن ۶۰ کیلوگرم قهرمانی آسیا ۲۰۲۰، مهدی محسن‌نژاد پس از استراحت در دور یکم، در دور دوم با امتیاز عالی (۹ بر ۱) کرار البدهان از عراق را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در دور نیمه‌نهایی به ژولامان شارشنبکوف ۹ بر ۲ باخت و راهی دیدار رده‌بندی شد. محسن‌نژاد در دیدار رده‌بندی با نتیجهٔ ۴ بر ۳ آدیوس سلطانگالی، نمایندهٔ کشور قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد

قهرمانی آسیا ۲۰۲۱

در وزن ۶۰ کیلوگرم محسن‌نژاد در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر کاتوبک عبدیکریم از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل مردان اله یاروف از ترکمنستان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محسن‌نژاد در این مرحله مقابل آیاتا سوزوکی از ژاپن با نتیجه ۹ بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال آیدوس سلطانگالی دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.


زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با با نتیجه ۸ بر صفر دیلان گریگرسون از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر موخامدکودیر یوسوپوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار پریدون آبولادزه از گرجستان را با نتیجه ۵ بر ۳ از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. محسن نژاد در دیدار فینال با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب انور اله یاروف قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه شد و به مدال نقره رسید.




Copy Right 2013 Artmis.ORG