1403/01/10 05:34


304888
تاریخ انتشار: 1400/12/27 20:46
شهید علی خوبی زاده به تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۶۴ در ادامه عملیات والفجر ۸ در شهر فاو به شهادت رسید و اما پیکر مطهرش پس از 12 تفحص و به وطن بازگشت و در روستای دوراب بخش ممبی شهرستان بهمئی آرام گرفت

به گزارش دریافتی پایگاه خبری عصرجهان، سی و ششمین سالگرد شهید والامقام «علی خوب زاده» عصر پنج شنبه 26 اسفند ماه 1400 با حضور پرشور و گسترده مردم، خانواده شهدا و ایثارگران، اعضای شورای اداری و تامین شهرستان بهمئی،حجت الاسلام والمسلمین امینی (امام جمعه سابق مسجد سلیمان و برادر شهید) و با روایت گری پدر شهید عطار در گلزار شهید واقع در روستای دوراب بخش ممبی شهرستان بهمئی برگزار شد.

در این آئین معنوی که فرمانده سپاه، فرماندار،رئیس بنیاد شهید
بخشدار ممبی، فرمانده مقاومت بسیج ممبی و جمعی ادیگر از مسئولین حضور داشتند  پدر شهید عطار با بیان اینکه برای انقلاب اسلامی خون های زیادی ریخته شده و شهدای زیادی گلگون کفن شده اند بیان داشت عقوبت دارد که هر کسی دست درازی به این نظام و حکومت و مردم و نماید و مطابق آیه 24 سوره صافات که خداوند می فرمایند (( وَ قِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُلُونَ)) << آنان را متوقف كنيد، زيرا كه آنان مورد سؤال و باز خواست هستند.>> نتیجه دست درازی به نظام و حکومت و مردم و عدم پیروی از رهنمودهای شهدا و مسیر آنها توقف و سؤال و بازخواست در قیامت خواهد بود.

 

 

پدر شهید عطار با تاکید بر این آیه شریفه و با ذکر دو بیتی بابا طاهر با مضمون

 (( مکن کاری که پا بر سنگت آیو / جهان با این فراخی تنگت آیو))

 (( چو فردا نامه خوانان نامه خونند / تو وینی نامة خود ننگت آیو))

عنوان داشت که برای جلوگیری از تنگ شدن جهان با این فراخی و ننگ بودن نامه خود در قیامت رهرو مسیر شهدا باشیم و اعمال و کرداری داشته باشیم تا در روز حساب و کتاب در پیشگاه الهی و دیدن نامه اعمال خود سربلند باشیم.

پدر شهید عطار در باب اهمیت گرامی داشت مراسم شهدا و برگزاری یادواره ها برای شهدا و فلسفه حضور در این آیین های گرامی داشت به آیات شریفه «یَوْمَ لَا یَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ» (شعراء/۸۸ و ۸۹) ((روزی که نه مال سود می‌دهد و نه فرزندان؛ مگر آن کس که با قلبی رسته از شرک به نزد خدا بیاید.))

اشاره کردند و بیان داشتند در قیامت که نه مال و نه فرزندان برای ما سود رسان بوده و کمک رسان همین شرکت در مراسم های شهدا و برگزاری یادواره ها و تکریم شهدا کمک رسان ما در قیامت خواهند بود و حضور ما در چنین برنامه هایی نشان گر قلب سلیم ما است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای امینی (امام جمعه سابق مسجد سلیمان و برادر شهید) در شروع سخنان خود عنوان داشت که جمع خوب شما سروران و بزرگوارن برادران و خواهران شهید داده و شهید دوستان و رزمندگان عزیز دیروز جبهه و جانبازان بزرگوار و فداکار امروز را تکریم می نمایم.

وی عنوان داشت از این منطقه کوه های سربه فلک کشیده ایل بزرگ و عزیز و سرافراز و سلحشور بهمئی منطقه با عزمت ایل شهید پرور و دارای رزمنده های زیاد یاد و خاطره شهدای صدر اسلام و شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه دو شهید به خاک و خون تپیده شهید علی خوب زاده و شهید علی جانفزا را گرامی می داریم.

حاج آقای امینی راجع به اطلاع خود از حال و احوال خانواده های شهدا و ارتباط خود با خانواده شهدا بیان داشت برادر بزرگترم که طلبه بوده در فاو مفقود الاثر شد و 3 تا از برادران خانم اینجانب به خاک و خون تپیدند و نسبت به احوال خانواده های شهدا و انتظار کشیدن های آنها و سختی های آنها آگاهی دارم و درک می کنم.

حاج آقای امینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید خیلی زیادی به برگزاری یادواره های شهدا داشته اند و بیان می دارند که از این شهدا بگویید و برای این شهدا بنویسید بیان داشت رهبر انقلاب در جدیدترین کار خود در گرامی داشت یاد و خاطره شهدا تفریضی بر کتاب (( خون حوض)) کتاب خانم های اندیمشکی شهر قهرمان و ایثارگر اندیمشک نوشت. کتاب خون حوض روایتی از مجاهدت بانوان اندیمشکی از رخت شویی در دوران دفاع مقدس است که خانم های اندیمشکی وقتی بچه های انها در جبهه فداکاری می کردند مادران و خواهران شهدا لباس ها و پتوهای خونی شهدا را شستشو می دادند.

رهبر بزرگوار انقلاب دوست دارند که این محافل یادوراه شهدا برگزار شود به این علت که با یاد شهدا راه گم نمی شود با نام شهدا راه پیدا می شود.

حاج آقای امینی بیان داشت در آستانه شب جمعه، شب باعظمت نیمه شعبان، شب احیاء شب دعای کمیل و مناجات این برنامه سراسر شور و معنویت و گرامی داشت و یادواره شهید در حال برگزاری است.

برادر شهید امینی در ادامه افزود: که روح حرفم این موضوع است که از مجموعه ای از روایات بر می آید اسلام در مکه طلوع و در مکه غروب کرد در مدینه طلوع کرد و روایات بیان می دارند که اسلام در مدینه هم غروب و در کوفه در دوره امیرالمومنین طلوع کرد.

و روایات فرمودند اسلام در کوفه هم غروب کرد زیرا کوفه وفادار نبود و ایستادگی نکرد.

حجت الاسلام و المسلمین امینی با تشریح این موضوع تصریح کرد از 1400 سال پیش که نه فقط شیعه که سنی هم نقل قول کردند و نه فقط ما ملت ایران عجم انبوهی از روایات فرمودند که نور اسلام در ایران در کشور سلمان فارسی در قم طلوع خواهد کرد.

امام صادق در روایتی فرمودند که خداوند حرمی دارد کعبه است در مکه، پیامبر حرمی دارند مسجد آن در مدینه، جد ما امیرالمومنین حرمی دارد در نجف و در آن روایت مستقیم عبور کردند و اشاره به کربلا نکردند و فرمودند ما اهل بیت حرمی داریم در قم و 45 سال پیش از ولادت حضرت معصومه آدرس قم را دادند پس معلوم است که روی این خاک سرمایه گذاری کرده و دست گذاشتند روی دوش سلمان فارسی و این را می توان به این منزله دانست که در آخرالزمان کشور سلمان فارسی قیام خواهند کرد و علم برداشته و راه برای آمدن منجی و موعود آماده می کنند.

امام جمعه سابق مسجد سلیمان در رابطه با اثر گذاری یادوراه ها برای نسل های نوجوان و جوان امروزی بیان داشت این یادواره ها برای آنان اثر گذار بوده به نحوی که علی لندی 13 ساله دلیر و شجاع وقتی می بیند مادر و خواهر شهید در میان شعله های آتش گیر افتادند در فوان نوجوانی به سرعت خودش را در تنور آتش می اندازد و مادر و خواهر شهید را نجات داده اما خودش 95 درصد می سوزد.

حجت الاسلام و المسلمین امینی اظهار داشت هدف از برگزاری یاد واره های شهدا انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جدید وآینده است.

زندگی نامه شهید علی خوب زاده:
نام شهید: علی خوب زاده
تاریخ ولادت: 2 ارديبهشت 1347
محل تولد: روستای دوراب بخش بهمئی
تاریخ شهادت: 28/12/1364
محل شهادت: فاو
عملیات شهادت: عملیات والفجر 8
زیارتگاه: روستای دوراب بخش ممبی
تحصیل : سوم دبیرستان
رشته : ریاضی فیزیک
بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
شهید علی خوب زاده در سال ۱۳۴۷ در منطقه ممبی  چشم به جهان گشودند.
ایشان دبستان و دوره راهنمایی را در مدارس ممبی سپری نموده و برای ادامه تحصیل و مقطع دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک به بخش لیکک رفت در دوره دبیرستان جزء دانش آموزان ممتاز بودند.
پدر گرامی شهید علی خوب زاده از بزرگان و ریش سفیدان منطقه بود. شهید بزرگ منشی، مهربانی، گذشت و شجاعت را به خوبی در دامان خانواده خود فرا گرفت و در همان کودکی از ویژگی های خاص و برجسته ای برخوردار بود که مورد تمجید همگان قرار می گرفت.
 شهید علی خوب زاده در خانواده ای کاری و تلاش گر بزرگ شده بودند و برای گذران زندگی در دوران دبیرستان به کار و کسب درآمد می پرداختند و کاملا از روحیه کار و تلاش برخوردار بودند. شهید در مقطع دبیرستان که مصادف با جنگ تحمیلی بود در راه دفاع از وطن احساس وظفیه نموده و در سه مرحله عازم جبهه شدند
در بهمن ماه ۱۳۶۲ جهت دوره آموزش نظامی به عنوان بسیجی از پایگاه بهمئی به اتفاق جمع کثیری از فرزندان بهمئی به پادگان آموزشی شهید دستغیب کازرون اعزام شد ؛ پس از پایان دوره آموزشي به جبهه های غرب منطقه سر پل ذهاب اعزام شد ؛ و در مرحله دوم اعزام در کردستان از ناحیه کتف مجروح شدند.

ایشان پس از پایان دوره ۳ ماهه به سنگر مدرسه برگشت  ولی هوای جبهه و جهاد و شهادت مجددا ایشان را راهی جبهه ها نمود و در اول اسفند ۱۳۶۴ از طریق سپاه بهمئی به جبهه های جنوب اعزام گردید و در منطقه فاو و در ادامه عملیات پیروزمندانه والفجر ۸ شرکت و با رشادت های  مثال زدنی به مقابله با پاتک های دشمن که جهت بازپس گیری فاو تلاش می کردند با شهامت و شجاعت مثال زدنی با دشمن جنگید و با تانک های دشمن مقابله نمود تا سرانجام توسط دشمنان بعثی به درجه رفیع شهادت نائل شدند و اما پیکر مطهرش پس از 12 تفحص و به وطن بازگشت و در زادگاهش روستای دوراب بخش ممبی شهرستان بهمئی آرام گرفت
روحش شاد و یادش تا ابد گرامی باد

 




Copy Right 2013 Artmis.ORG