1403/01/30 09:29


305026
تاریخ انتشار: 1401/01/21 18:32
عضو شورای شهر تهران در خصوص رد شایعه زنانه و مردانه شدن بوستان‌های تهران، بیان کرد: این تفکیک جنسیتی برای منفی بافی و سیاه نمایی است و متاسفانه یک سایت داخلی به این شرایط دامن می زند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از افق تهران، حجت الاسلام سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر اظهار داشت: من مصاحبه‌ای در خصوص رد یک شایعه انجام دادم و زنانه و مردانه شدن بوستان های تهران را رد کردم و تأکید داشتم که تنها در خصوص بوستان مادر و کودک است.

وی افزود: قرار است در ۳۵۲ بوستان و در قسمت کوچکی فضای بسیار مناسبی برای مادران و کودکان در نظر گرفته شود که مادران با حجاب راحت‌تری به بازی با کودکان خود بپردازند؛ این طرح شهرداری یک طرح بسیار مناسب است.

آقامیری تصریح کرد: لوازم بازی کودک در این فضا پیش بینی شده و برای فضای موجود نگهبان در نظر گرفته شده که به غیر از مادر و کودک، فردی دیگر وارد نشود و بدون مزاحمت فضایی مناسب برای مادران و کودکان ایجاد شود.

آقامیری با بیان اینکه برخی می گویند مادر و پدر می خواهند در کنار کودک باشند، یادآور شد: تهران بیش از دو هزار و ۲۰۰ پارک در ۲۲ منطقه دارد که تنها در ۳۵۲ پارک و در گوشه ای از آن فضای مادر و کودک ایجاد خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه عده ای با غرض ورزی می خواهند بگویند که به دنبال این هستیم که پارک ها را زنانه و مردانه کنیم، یادآور شد:  نمی دانیم چرا از این موضوع خجالت نمی کشند. این تفکیک جنسیتی برای منفی بافی و سیاه نمایی است و متاسفانه یک سایت داخلی به این شرایط دامن می زند. از روابط عمومی شورای اسلامی شهر درخواست دارم کسانی که در صحن شورا به این قضیه دامن می زنند از صحن اخراج شوند.

وی با تأکید بر اینکه شاید در کشورهای غربی اینگونه نباشد اما این اتفاق خوبی نیست که عده‌ای خبرنگار از این راه امرار معاش کنند، تصریح کرد: دیشب پیک بامدادی با من تماس گرفت و اصل قضیه را جویا شد اما با این وجود خبر در رسانه های خارجی تکرار شد. ضرورت دارد شورا تذکر دهد چون این سایت برای بار دوم است که حرف مرا به گونه ای دیگر منتشر می کند.

آقامیری با بیان اینکه ۹ فضای پارک ویژه بانوان وجود دارد که انتظار داریم به ۱۴ فضا افزایش پیدا کند، یادآور شد: آقایان می توانند در دو هزار و ۲۰۰ پارک موجود به راحتی ورزش کنند.

وی با تأکید بر اینکه اخبار باید به درستی انتقال داده شود، افزود: این موضوع رسالت رسانه هاست و روند کار باید به این شکل باشد.

سروری نایب رئیس شورای اسلامی تهران نیز در این خصوص گفت: در پارک ها قسمتی برای مادر و کودک پیش بینی شده است. مادرانی که می خواهند با کودکان خود راحت بازی کنند به این قسمت مراجعه کنند و نمی دانم این موضوع چه اشکالی دارد که بلوا ایجاد می کنند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG