1403/02/05 10:04


305244
تاریخ انتشار: 1401/02/24 00:11
علم الهدی: اولین اثر اجرای طرح جدید دولت، براندازی فقر مطلق است/مدیر مسئول همشهری: مردم تظاهر به نداری می‌کنن

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.
مخالفت تمام قد عضو مجمع تشخیص مصلحت با واردات خودرو
مصطفی میرسلیم:چاره رفع نواقص توليدات داخلى و بهبود كيفيت تحقير و توقف توليد صنعتى نيست زيرا برخلاف شعار سال و مفاد سند تحول دولت است.بايد دولت همت خود را براى اصلاح صنعت صرف كند. پناه بردن به واردات نامحدود، پاك كردن صورت مسئله و به هدر دادن ارز محدودى است كه با تخفيف دادن قيمت نفت صادراتى عايد كشور شده و بايد براى تأمين مواد و كالاهاى ضرورى و رشد كشور بكار گرفته شود و نه راضى كردن وارداتچی ها!ما موظفيم بكوشيم ضعف هاى خود را برطرف كنيم و مى توانيم؛ شايسته نيست ضعف ها را بهانه كنيم براى دريوزگى از بيگانگان يا تبديل شدن به بازار مصرف آنها.

نماینده مجلس: شورای نگهبان هیچ نماینده ای را تهدید نکرده،از سوی فرد دیگری بوده است
مجتبی توانگر، نماینده مجلس:امروز جمله‌ای ازاینجانب نقل شد که نمایندگان مخالف طرح صیانت به ردصلاحیت تهدید شده‌اند.هیچ تماسی دراین خصوص از سوی شورای نگهبان باهیچ نماینده‌ای انجام نشده است.این تهدید ازسوی شورای نگهبان نبوده است و از سوی فردی بوده که مخالفین خودرا به اسرائیلی بودن متهم می‌کند.شورا تاکنون نه درمورد طرح صیانت و نه هیچ طرحی تا پایان تصویب درمجلس، نفیا واثباتا اظهار نظری نداشته است. با وجود تهدیدات، هیچ فرد ونهادی نیز نمی‌تواند از ابزارهای قانونی برای فشار به شورای نگهبان علیه نمایندگان استفاده کند.در دو سال گذشته، همواره شورای نگهبان بر اساس شرع و قانون درجهت مطالبات مردم و همواره در کنار مجلس بوده است و همیشه نگاه دقیق و عمیقِ کارشناسی از این نهاد مهم دریافت شده است و اتفاقا بااذعان نمایندگان محترم ادوارمختلف مجلس؛ فقها و حقوق‌دانان محترم در این دوره، ارتباط کارشناسی‌تر و تخصصی‌تری با نمایندگان و متخصصین داشته‌اند.

ایلان ماسک از خرید توییتر به طور موقت دست کشید
ایلان ماسک روز جمعه اعلام کرد که خرید شرکت توییتر را تا مشخص شدن جزئیات کامل حساب‌های کاربری جعلی در این شبکه اجتماعی به حال تعلیق در‌می‌آورد.با رسمی شدن این تصمیم ارزش سهام شرکت توییتر پیش از گشایش وال استریت در معاملات الکترونیکیِ بازار بورس نیویورک حدود ۲۰ درصد سقوط کرد. مدیر عامل تسلا که در حال حاضر حدود ۹۳ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد با انتشار پیامی در این شبکه اجتماعی نوشت که در انتظار برملا شدن حقایق در خصوص حساب‌های هرزنامه و جعلی در این شبکه اجتماعی است که شمار آنها از سوی این گروه کم‌تر از ۵ درصد اعلام شده است.


علم الهدی: اولین اثر اجرای طرح جدید دولت، براندازی فقر مطلق است
امام جمعه مشهد:با طرح تحول، فاصله طبقاتی از بین می‌رود و قشر آسیب‌پذیر قدرت خرید پیدا می‌کنند، حالا جنس و کالا گران است ولی پول دارد که تهیه کند.آقای رئیس جمهور مکرر گفته در این دولت می‌خواهیم فقر مطلق براندازی شود، یعنی دیگر نگوییم یک خانواده هست که از تأمین نهار و شام روزمره خودش عاجز است، این فقر مطلق باید براندازی شود.با این کمک معیشتی، حتی خانواده ۵ نفره که هیچ شغل و کسبی ندارد، ماهی دو میلیون تومان به او بدهند، قدرت خرید خیلی نیازها و لوازم زندگی را پیدا می‌کند/مهر

حداد عادل: امروز هرکسی یک تلفن همراه دارد، کِش کار از دست همه در رفته
غلامعلی حداد عادل بیان کرد: حسن کار تشکیلاتی هم‌افزایی است، همان که می‌گوید یک دست صدا ندارد. امروز بدانید وضع رسانه در دنیا به کلی با ۳۰ سال پیش متفاوت شده. ما اول انقلاب فکر می‌کردیم اگر رادیو و تلویزیون دست ما باشد، تمام است. امروز در دنیا هرکسی یک تلفن همراه دستش است و کش کار از دست همه در رفته و حتی متدینین و انقلابی‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و جنگ، جنگ ادراکی شده است. این‌ها کار تشکیلاتی می‌خواهد تا مدیریت شود.

امام جمعه کرج: جراحی یک مقدار درد و دوران نقاهت دارد؛ باید تحمل کنیم
حسینی همدانی، امام جمعه کرج:مردم به خوبی متوجه هستند تلاش ها برای بهترشدن اوضاع است وقتی ناچار به جراحی شدیم چون جراحی یک مقدار درد و دوران نقاهت دارد باید تحمل کنیم تا از این مرحله عبور کنیم./ایرنا

روایت خبرگزاری فارس از شعار نمازگزاران جمعه تهران علیه روحانی و جهانگیری
فارس نوشت: نمازگزاران تهرانی در حاشیه نماز جمعه امروز با سر دادن شعار «بانی وضع موجود؛ جهانگیری، روحانی» نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت قبل انتقاد کردند.

«یکتا جمالی» به آلمان پناهنده شد
یکتا جمالی، نخستین زن وزنه‌بردار ایران که به مدال جهانی رسیده است، به آلمان پناهنده شد.

توییت عجیب مورا پس از ترک تهران
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد در بازگشت از تهران در مسیر بروکسل، پلیس آلمان او را متوقف کرد و گذرنامه و گوشی‌هایش را گرفت.«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد پلیس آلمان در حالی که در مسیر بروکسل در بازگشت از تهران بوده، مانع ادامه سفر او شده است.این دیپلمات اروپایی که هماهنگ‌کننده مذاکرات وین است و برای گفت‌وگو در همین خصوص به تهران سفر کرده بود، در توییتی نوشت: پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت در مسیر بروکسل در حالی که از تهران برمی‌گشتم، مانع ادامه سفر من شد. هیچ توضیحی داده نشد. (متوقف کردن) یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. گذرنامه و گوشی‌هایم را گرفتند.

واکنش احدیان به انتقادات علیه قالیباف
دستیار سیاسی و رسانه‌ای قالیباف گفت: آقای قالیباف سال‌هاست و از سال ۸۴ که با نظر حضرت آقا وارد عرصه سیاسی شد تخریب می‌شود، ریشه این تخریب یک جمله است" آقای قالیباف برای حضرت آقا سربازی می‌کند و سرباز حضرت آقا است".

توئیت مدیرکل روابط عمومی ریاست جمهوری درباره برنامه‌های صبح جمعه رئیس‌جمهور
مدیرکل روابط عمومی ریاست جمهوری برنامه‌های صبح جمعه رئیس‌جمهور را اعلام کرد.محمد مهدی رحیمی در توییتی نوشت: برنامه صبح جمعه رئیس جمهور: ۱. حضور در یکی از مراکز اصلی توزیع مرغ و گوشت در جنوب تهران ۲. بازدید از یکی از فروشگاه های زنجیره ای مرکز شهر ۳. شرکت در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور اعضای دولت و سایر نهادها.

انتقاد عبدالله گنجی از «تظاهر به نداری»
عبدالله گنجی، فعال رسامه ای اصولگرا از «تظاهر به نداری» مردم انتقاد کرد.عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه همشهری در توئیتی نوشت:بخش قابل توجهی از مردم حقیقتا دچار مشکل هستند اما تظاهر به نداری تراز ۸۵ میلیونی را نشان می دهد که با شاخص های ذیل نمی خواند:
- تقریبا به تعداد خانوارهای ایرانی خودرو داریم.
- با دو روز تعطیلی راههای تفریحی کشور قفل می شود.
- در مصرف لوازم آرایشی و عمل دست بردن در طبیعت بدن در جهان اولیم.

نماینده مجلس: ارز ۴۲۰۰ تومانی سفره های زیادی را با لقمه حرام پر کرد
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه خانواده‌های ضعیف بهره‌ای از ارز 4200 تومانی نداشتند گفت: خیلی از سفره‌هایی که با رانت پهن شده بود و از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند بودند، با لقمه حرام مواجه شدند چراکه پول پرداختی که به نام مردم نصیب عده‌ای شد منجر به سوء استفاده آنان شد.

توئیت شمخانی درباره اعتراضات اخیر
دبیر شورای عالی امنیت ملی پیشرفت ایران را اراده تغییر ناپذیر کل نظام خواند و تاکید کرد: دولت چابک با اصلاح ساختارها، بهینه‌سازی منابع و همراهی مردم از همه موانع عبور می‌کند.به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی شمخانی روز آدینه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: پیشرفت ایران اراده تغییرناپذیر کل نظام است که دشمن با جنگ هشت ساله و تحریم مانع آن شد.دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: اعتراض های محدود برخی هموطنان نگران هیچ نسبتی با موج‌سواری رسانه‌های معاند و دنباله‌های داخلی آنها ندارد.

واکنش اولیانوف به رفتار پلیس آلمان با «انریکه مورا»
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به خبر ممانعت از ادامه سفر مورا در فرودگاه فرانکفورت پرسید: اگر با مقامات ارشد اتحادیه اروپا با گذرنامه دیپلماتیک چنین رفتار می‌شود، مردم عادی باید چه انتظاری داشته باشند؟«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی به اقدام پلیس آلمان در ممانعت از ادامه سفر «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در فرودگاه فرانکفورت واکنش نشان داد.وی در این خصوص نوشت: اگر با مقامات ارشد اتحادیه اروپا با گذرنامه دیپلماتیک چنین رفتار می‌شود، مردم عادی چه انتظاری باید داشته باشند؟ بیایید امیدوار باشیم که این یک سوءتفاهم موردی بود که دیگر تکرار نخواهد شد.انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) در توییتی اعلام کرد پلیس آلمان در حالی که در مسیر بروکسل در بازگشت از تهران بوده، مانع ادامه سفر او شده است. وی در این خصوص نوشت: هیچ توضیحی داده نشد. (متوقف کردن) یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. گذرنامه و گوشی‌هایم را گرفتند.معاون «جوزپ بورل» سپس اعلام کرد: اکنون به همراه دو همکارم، سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل در وین و رئیس گروه ویژه ایران سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آزاد شده‌ایم. ما را جدا از هم نگه داشتند. از ارائه هرگونه توضیح در مورد آنچه که به نظر نقض کنوانسیون وین است، خودداری کردند.

بورل: مذاکرات با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مثبت توصیف کردن سفر معاونش به تهران، گفت این سفر اجازه از سرگیری مذاکرات با ایران را داد.«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) از ادامه پیدا کردن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در آینده نزدیک خبر داد.بورل در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه سران گروه ۷، گفت سفر «انریکه مورا» به تهران «بسیار مثبت» بود و مذاکرات با ایران به‌زودی از سر گرفته می‌شود.به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی در این‌باره توضیح داد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه از سرگیری مذاکرات را داد».این مقام ارشد اروپایی همچنین ابراز امیدواری کرد که حصول توافق نهایی بین ایران و طرف‌های غربی در وین، در دسترس است.«انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین روز چهارشنبه برای دومین بار در سال جدید شمسی به تهران آمد و با «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار کرد.

مردم در دفاع مقدس عزیزانشان را تقدیم کردند اما امروز از مرغ و روغن نمی‌گذرند
شعبانی‌موثقی امام جمعه همدان گفت: در دوران دفاع مقدس خانواده‌ها، جوانان و عزیزان خودشان را تقدیم اسلام و کشور کردند اما امروز، برخی از روغن و مرغ نمی‌توانند بگذرند، ایثار، فضل و بزرگی را فراموش نکنیم، اگر می‌خواهیم خدا به ما رحم کند به یکدیگر رحم کنیم.

امام جمعه اصفهان: ماکارونی خب گران شده؟ آدم چیز دیگری می خورد
طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان با زیر سوال بردن خرید بیش از نیاز برخی مردم در روزهای گذشته تصریح کرد: فردی اصلا ماکارونی دوست نداشته، اما حالا که گران شده رفته چند بسته از آن خریده است؛ خب گران شده؟ آدم چیز دیگری می خورد، مردم بدانید مغازه ها پر است مسئولان نمیگذارند مغازه‌ها خالی شود؛ صبر کنید تا تنش بخوابد، اگر سر و صدا کنید، آبروی کشور را برده‌اید.

نامه توکلی به رئیس جمهور: رئیسی پذیرفت ولی اجرا نکرد
شهاب الدین حائری شیرازی در کانال تلگرامی ویرایش ذهن نوشت: اخیرا پدر خانمم جناب دکتر توکلی شیراز بودند نقل کردند در دیداری که به همراه جمعی با آقای رئیسی داشتند از ایشان در خصوص نامه ای که فرستاده بودند پرس و جو می کنند محتوای نامه این بود" برای آنکه تحمل سختی معیشت قدری آسان تر شود بر قشر مستضعیف بیایید حقوق و مزایای مدیران را به 15 ملیون تومان کاهش دهید که البته اگر چه باز فاصله دارد با قشر مستضعف اما این کار مرهمی هست بر درد دردمندان."
گفتند به آقای رئیسی گفتم نامه مرا خواندید گفت بله اما این کار که نان نمی شود برای فقرا!
با رئیس جمهور احتجاج کردم به نهج البلاغه که امیرمومنان فرمود:
"خداوند متعال بر پیشوایان و حکمرانان عدل فرض كرده است كه خود را با مردم تهيدست برابر سازند، تا فقر فقرا را به شورش نکشاند."(1)
گفتم: اگر چه ما نمی توانیم مثل علی علیه السلام همسان فقرا زندگی کنیم اما این نزدیک شدن زندگی مدیران به فقرا علاوه بر مزایای بسیار کمک به آرامش مردم کرده ومنافع امنیت ملی دارد.
رئیس جمهور حرف مرا تایید کرد و گفت بله موجب تشفی خاطر مردم می شود و خوب است.
سپس با تأسف گفتند اما کاری در این زمینه نکرد!
1)الإمامُ عليٌّ عليه السلام : إنّ اللّه َ تعالى فَرَضَ على أئمّهِ العَدلِ (الحقِّ) أن يُقَدِّرُوا أنفُسَهُم بِضَعَفَةِ الناسِ ، كيلا يَتَبيَّغَ بالفَقيرِ فَقرُهُ .

پایان مهلت انتقال حساب شرکت‌ها به حساب واحد خزانه
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بند الف تبصره ۷ قانون بودجه سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه مکلف شدند کلیه حساب‌های ریالی خود (درآمدی و هزینه‌ای) را صرفاً از طریق خزانه داری کل کشور و نزد بانک مرکزی افتتاح کنند. شجاعی با تذکر این نکته که نگهداری هر گونه حساب توسط دستگاه‌های مذکور در بانکی غیر از بانک مرکزی در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است ادامه داد: دستگاه‌های یاد شده موظند کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را فقط از طریق حساب‌های افتتاح شده نزد بانک مرکزی انجام دهند. وی با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۱ تأکید کرد: در بند و تبصره ۱۹ قانون بودجه امسال آمده است دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه موظف به مسدود نمودن حساب‌های فرعی خود تا پایان فروردین ماه بودند. گزارش‌ها نشان می‌دهد علی رغم هشدارها و مکاتبات مستقیم و غیر مستقیم کمیسیون اصل نود، همچنان برخی از شرکت‌ها از حساب‌های فرعی در نزد بانک‌های تجاری استفاده می‌کنند. وی افزود: همچنین طبق جزء ۵ بند (الف) تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال، بانک مرکزی مکلف است تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به مسدود کردن حساب‌های شرکت‌های تابعه وزارت نفت نزد بانک‌های تجاری مربوط به منابع ناشی از فروش داخلی فرآورده آن‌ها اقدام کند. شجاعی هشدار داد: شرکت‌های مذکور در فرصت باقیمانده به وظایف قانونی خود عمل کنند. در صورت کوتاهی یا عدم اجرای قانون، کمیسیون اصل نود برخورد جدی با متخلفان خواهد داشت. وی با اشاره به الزام قانونی ایجاد حساب واحد در بانک مرکزی افزود: ایجاد حساب واحد از طریق خزانه داری و در نزد بانک مرکزی موجب انضباط بخشی به بودجه دولت و جلوگیری از فساد می‌شود.

تداوم قرعه کشی خودرو تا اواخر سال آینده
منطقی معاون وزیر صمت درباره اینکه آیا قرعه کشی‌ها که ادامه خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد: با توجه به بازار نامتعادل خودرو، نکته مهم در قرعه کشی این است که متقاضی بیشتر از تولید است و بخشی خودرو را کالای سرمایه‌ای محسوب می‌کنند؛ پیش بینی می‌کنم تا اواخر سال آینده همانطور که وزیر صمت گفتند، اغلب قرعه کشی‌ها منتفی و از بین خواهد رفت و ما به سمت کیفیت محصول و عقلایی شدن قیمت و تأمین نیازهای مردم خواهیم رفت.

حباب سکه یک میلیون تومانی شد
کشتی آرای عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از بزرگ‌تر شدن مجدد حباب سکه در این هفته خبر داد و گفت: حباب سکه نیز در ابتدای هفته‌ای که گذشت در محدوده ۴۰۰ هزار تومان قرار داشت اما  درآخرین روز هفته (پنجشنبه) حباب هر قطعه سکه به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد. کشتی‌آرای در رابطه با میزان تقاضا در این هفته نیز اظهار کرد: روز چهارشنبه افزایش تقاضا هم برای خرید سکه و طلا و هم برای خرید ارز در بازار دیده شد. با آغاز روند صعودی قیمت‌ها، به نوعی انگیزه‌ای در بازار ایجاد و سبب شد متقاضی خرید سکه، طلا و ارز بیشتر شود. روز گذشته نیز با توجه به تعطیلی برخی واحدها و ساعات اداری کمتر، میزان تقاضا از میزان عرضه نیز فراتر رفت و تامین متناسب با میزان تقاضا بود و همین موضوع منجر شد حباب سکه به یک میلیون تومان برسد.

بازدهی شاخص کل بورس چند درصد شد؟
در سومین هفته از دومین ماه سال، نماگر کل بورس با رشد حدود ۳۵ هزار واحدی همراه شد و در نهایت بازدهی مثبت ۲.۲ درصدی را به ثبت رساند.

نوسان افزایشی قیمت نفت در بازار انرژی
قیمت نفت در معاملات روز جمعه، به روند رشد خود ادامه داد اما تحت تاثیر نگرانیهای سرمایه گذاران نسبت به تورم و قرنطینه های کرونایی چین که تقاضا برای سوخت را تحت تاثیر قرار خواهند داد، به سوی کاهش هفتگی پیش می رود. بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۸۱ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش، به ۱۰۹ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۵۵ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش، به ۱۰۷ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در مسیر ثبت نخستین کاهش هفتگی در سه هفته گذشته قرار دارند و نفت برنت حدود سه درصد و وست تگزاس اینترمدیت حدود دو درصد کاهش نشان می دهد.

رئیس مجلس: گاز مبنای تجارت قرار گیرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تجارت انرژی کشور هم‌اکنون مبتنی بر نفت خام است و نه گاز. گاز به دلایل مختلف از جمله دور زدن تحریم بسیار مهم است، بنابراین باید جهت‌گیری تغییر کند و گاز مبنای تجارت قرار گیرد. محمدباقر قالیباف در آیین گشایش بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با افتخار به‌عنوان تسهیل‌گر و تنظیم‌گر برای تحول در صنعت نفت اقدام و خدمت خواهد کرد و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. وی با بیان اینکه انتقال مستقیم پول به چرخه اقتصاد کشور در هر کجای دنیا تورم‌زاست، اظهار کرد: این کار نعمت منابع را به نغمت بدل می‌کند که امروز شاهد این امر هستیم. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باور داریم منابع زیرزمینی متعلق به دولت‌ها نیست و به نسل امروز و آینده تعلق دارد، گفت: از این رو باید بدانیم که خام‌فروشی و مصرف کردن در هزینه جاری، مناسب نیست.

توقف صادرات گاز روسیه به اروپا از لهستان
راشاتودی: شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که این شرکت امکان صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله عبوری از لهستان را‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر تحریم‌های مقابله جویانه مسکو علیه بروکسل ندارد. سرگئی کوپریانو، سخنگوی شرکت گازپروم می‌گوید: بخشی از خط لوله انتقال گاز یامال به اروپا از لهستان عبور می‌کند که این ایستگاه متعلق به شرکت یوروپل‌گاز زیرنظر شرکت گازپروم و یک شرکت بزرگ لهستانی است. روز چهارشنبه بود که مسکو لیستی از شرکت‌های اروپایی را‌‌‌‌‌‌‌‌ که تحریم کرده است، منتشر کرد و در این لیست در میان 31 شرکت اروپایی نام شرکت یوروپل‌گاز نیز به چشم می‌خورد. گازپروم در کانال رسمی تلگرامی خود آورده؛ انتشار این لیست تحریم‌ها برای شرکت گازپروم به معنای ممنوع شدن استفاده از خط لوله‌ای است که متعلق به شرکت یوروپل‌گاز بوده و با عبور از لهستان گاز را‌‌‌‌‌‌‌‌ به اروپا منتقل می‌کند.

افرادی که یارانه نگرفتند، ۳ ماه فرصت اعلام دارند
حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتر نوشت: معیشت و آرامش مردم دغدغه اصلی رئیس‌جمهور است؛ دشمن می‌خواهد حالا که قرار است یارانه‌ها، مردمی و عادلانه توزیع شود با انتشار شایعه، آرامش شما را برهم بزند؛ مردم عزیز هر فردی به هر دلیلی مشمول دریافت نشده، ۳ ماه فرصت اعلام دارد؛ یارانه، برای شما و مبلغ آن محفوظ است.

منبع:تابناک

 



Copy Right 2013 Artmis.ORG