1403/01/10 10:00


305376
تاریخ انتشار: 1401/03/02 21:50
کلیه ادارات شهرستان بهمئی طی روز سه شنبه ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ تعطیل اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان،کلیه ادارات شهرستان بهمئی طی روز سه شنبه ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ تعطیل اعلام شد

فرماندار بهمئی با بیان اینکه پدیده گرد و خاک از عصر دوشنبه 2 خرداد تاکنون مناطق مختلف شهرستان را فرا گرفته است گفت: اکنون میزان دید افقی در این شهرستان به کمتر از هزار متر رسیده است.

علی محمدی گفت: با توجه به ورود توده گرد و غبار شدید به شهرستان بهمئی و به منظور حفظ سلامت شهروندان تمام دستگاه‌های اداری، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های شهرستان بهمئی برای ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ تعطیل اعلام می‌شود.

فرماندار شهرستان بهمئی در خصوص برگزار امتحانات در این شهرستان اشاره کرد: با توجه به امتحان هماهنگ استانی پایه نهم در شهرستان بهمئی در ساعت تعیین شده برگزار خواهد شد و در دیگر ساعات تعطیل می باشد.

محمدی افزود: این شرایط موجب توقف برخی امور و فعالیت‌های مردم شده است.

وی با اشاره به تداوم شاخص آلودگی در حد ناسالم در این شهرستان و اختلال در تردد، از شهروندان خواست تا مساعد شدن وضعیت هوا از قرار گرفتن در فضای آزاد و نامساعد جوی خودداری کنند.

فرماندار بهمئی یادآور شد: گرد و خاک و گرمای امسالِ این شهرستان، بی‌سابقه‌ترین نوع این پدیده در چند سال اخیر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی در خصوص گرد و خاک این شهرستان گفت: شهروندان تا پایان شرایط آلودگی هوا این توصیه‌ها را رعایت کنند: حتی‌الامکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنید.

دکتر هاشم طاهری افزود: همه گروه ها در معرض خطر هستند و گروهای پرخطر باید بیشتر مواظب باشند.

وی ادامه داد: کودکان سالمندان و بیماران  قلبی عروقی، تنفسی و مبتلا به آسم، حتی الامکان از حضور و فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت: درصورت ضرورت خروج از منزل، حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید؛ کارکنانی که به واسطه شغل، در معرض گرد و غبار قرار دارند، حتما از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند.

دکتر طاهری با تاکید بر پرهیز از مصرف سیگار و قلیان افزود: مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات در مواقع بروز گرد وغبارتا عادی شدن شرایط هوا افزایش دهند و از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌‌شود خودداری شود.

وی گفت: در صورت بروز هرگونه علائم تنگی نفس،  قلبی- عروقی، سریعا" به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی ادامه داد: تا به حال هیچگونه مورد بستری یا گزارشی مبنی بر مبتلا بیماری گرد و خاک به این شبکه و بهداشت گزارش نشد.

دکتر طاهری در پایان از آمادگی کامل کادر درمان برای خدمات دهی به شهروندان در این وضعیت گرد و خاک خبر داد و گفت؛ کادر درمان و بستر درمانی شهرستان بهمئی در آمادگی کامل برای خدمات دهی به عموم شهروندان در این وضعیت گرد و خاک هستند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی در پی گرد و خاک در شهرستان بهمئی در خصوص برگزاری امتحانات هم اشاره کرد: فعالیت‌های آموزشی در تمامی مدارس شهرستان در نوبت های صبح و بعد از ظهر در تمامی مقاطع تحصیلی, تعطیل است و حضور دانش آموزان صرفا به منظور شرکت در آزمون های پایان سال در مدارس در همان ساعات آزمون صورت می گیرد.

مسعود فرحبخش گفت: با توجه به آلودگی شدید هوا و اعلام تعطیلی کلیه ادارت در این شهرستان امتحان هماهنگ استانی پایه نهم در ساعت مقرر برگزار می شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی در پایان ادامه داد؛ امتحانات سایر پایه ها مجوز تصمیم گیری در خصوص لغو یا برگزاری به شورای مدرسه واگذار میگردد.

 

*خبرنگار : سامان خوبی زاده*




Copy Right 2013 Artmis.ORG