1403/01/29 00:06


3058
تاریخ انتشار: 1393/09/27 15:31
در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نحوه و چگونگی توزیع درآمدهای کسب شده از محل جرائم راهنمایی و رانندگی اعلام شد.

به گزارش عصر جهان به نقل از فارس، حسن نوروزی معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه جرائم ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی پس از واریز شدن به خزانه دوباره به استان‌ها برمی‌گردد و هزینه کارهای عام‌المنفعه می‌شود به نحوه و چگونگی توزیع آن اشاره کرد.

حسن نوروزی در همین خصوص افزود: قانون می‌گوید که 60 درصد از کل این وجوه باید به استان‌ها برگشت و در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین ادارات راه و شهرسازی و به خصوص راهداری‌ها قرار گیرد.

این مسئول ارشد اجرایی در حوزه برنامه‌ریزی در ادامه گفت: 15 درصد از این اعتبارات در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار می‌گیرد و 20 درصد نیز به صندوق بیمه خسارت‌های بدنی اختصاص می‌یابد و پنج درصد باقی مانده نیز در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌دهند تا به وسیله آن در جهت فرهنگ درست و صحیح راهنمایی و رانندگی در کشور تبلیغ و اطلاع‌رسانی کند.

وی در خصوص 60 درصدی که به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: از همین مبلغی که از محل 60 درصد به این دو دستگاه تعلق می‌گیرد باید 70 درصد آن در اختیار شهرداری‌ها و 30 درصد باقی‌مانده در اختیار دهیاری‌ها قرار گیرد.

نوروزی در خصوص نوع و چگونگی هزینه‌کرد این اعتبارات توسط شهرداری‌ها یادآور شد که شهرداری‌ها با این پول باید برای نصب علائم راهنمایی و رانندگی و ترمیم خیابان‌ها و معابر و خط کشی‌ها جاده‌ها استفاده کنند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG