1403/01/10 06:27


306622
تاریخ انتشار: 1401/06/26 12:27
فرماندار بهمئی برای رفع مشکل آب و جاده عشایر منطقه آب بهاره قول مساعد داد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان ؛ فرماندار و معاون سیاسی فرمانداری شهرستان بهمئی به همراه جمعی از مسئولان به منظور بازدید و بررسی مشکلات در منطقه عشایری و کم برخوردار «آب بهاره» حضور یافتند. 

علی محمدی فرماندار شهرستان  به نبود آب آشامیدنی در این منطقه به عنوان یک ضرورت و مشکل اساسی اشاره کرد و افزود : با هماهنگی های صورت گرفته آب این منطقه با همکاری اداره امور عشایر شهرستان بهمئی تامین خواهد شد. 

وی با اشاره به نقش عشایر در تولید مواد پروتئینی و صنایع دستی و همچنین ضرورت توجه به این قشر مولد گفت: با هدف توانمند سازی و کمک به توسعه این منطقه عشایری محور ارتباطی و راه ارتباطی این منطقه تسطیع و بهسازی می شود تا ساکنان آن در مسیر رفت و آمد دچار مشکل نشوند.

فرماندار بهمئی با اشاره به اینکه، عشایر یکی از ظرفیت‌های خوب در زمینه تولید محصولات مختلف است گفت: عمده ترین مشکلات این منطقه در زمینه تامین آب، زیرسازی راه، تامین برخی مایحتاج است که در تلاش هستیم در نخستین فرصت این مشکلات رفع شود.

علی محمدی با تقدیر از تلاش های اداره کل امور عشایر استان و شهرستان بهمئی، بر خدمت به عشایر شهرستان تاکید کرد و افزود: در این شهرستان هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری در شرایط عادی زندگی می‌کنند که در زمان قشلاق این تعداد به هزار و ۵۰۰ خانوار افزایش می یابد.

شجاعی رئیس اداره امور عشایر شهرستان بهمئی گفت : خدمات مورد نیاز منطقه عشایری آب بهاره بدلیل عدم دسترسی ، توسط اداره امور عشایر شهرستان بهمیی انجام می شود. 

روح الله شجاعی افزود : در این منطقه 15خانوار عشایری از مهرماه تا اردیبهشت هرسال مستقر هستند که دارای بیست هزار راس دام سبک و سنگین هستند. 

وی گفت : مهمترین مشکل عشایر این منطقه نیاز مبرم به آب هست که از مسیرهای صعب العبور وبسیار سخت، بوسیله تانکرهای آبرسانی امور عشایرشهرستان بهمیی آب این منطقه تامین میشود. 

رئیس اداره امور عشایر شهرستان بهمئی ادامه داد: نبود راه مناسب یکی دیگر از مشکلات اساسی این منطقه است که با تامین اعتبار فوری جهت احداث راه عشایری و تعمیر وبهسازی راه از طریق اداره کل امور عشایر استان در سال جاری هماهنگی های لازم انجام میشود. 

گفتنی است در این سفر یک روزه علاوه بر بررسی مشکلات اهالی ، خدماتی هم صورت گرفت. 

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیم




Copy Right 2013 Artmis.ORG