1403/01/31 03:45


306710
تاریخ انتشار: 1401/07/10 20:40
تراکتور بعد از شش شکست متوالی مقابل پرسپولیس، با تفکرات قربان بردیف به پیروزی دست یافت و اولین باخت شاگردان گل‌محمدی را در فصل جاری رقم زد. ترابی در دقایق پایانی یک پنالتی جنجالی را ازدست داد

تراکتور در ورزشگاه آزادی نخستین شکست فصل را به پرسپولیس پرستاره تحمیل کرد.

 در ادامه هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر که از امروز (دوشنبه) با انجام سه از سر گرفته شده است، تیم‌های پرسپولیس و تراکتور از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک گله تیم میهمان به پایان رسید.

محمد عباس‌زاده دراین بازی برای تراکتور گلزنی کرد. همچنین پرسپولیسی‌ها یک پنالتی را در اواخر بازی از دست دادند.

چرا ترابی به‌جای لوکادیا پنالتی زد؟

به گزارش تابناک؛ در این بازی مهدی ترابی یک پنالتی از دست داد که البته این پنالتی به شدت مورد اعتراض بازیکنان و کادرفنی تراکتور قرار گرفت و حتی محمدرضا اخباری قصد نداشت بازی را ادامه دهد و برای دقایقی زمین را ترک کرد. با این حال او به زمین بازگشت و پنالتی را مهار کرد.

خطای پنالتی از سوی محمد حسینی اتفاق ویژه این بازی بود که با اعتراض شدید محمدرضا اخباری و سایر بازیکنان تراکتور همراه شد. آنها برای دقایقی زمین را هم ترک کردند و قصد نداشتند بازی را ادامه بدهند. با این حال و در شرایطی که انتظار می‌رفت یورگن لوکادیا پنالتی را بزند اما ترابی توپ را برداشت و ضربه را زد که اخباری موفق شد توپ را سیو کند.

تراکتوری‌ها در ادامه بازی به خوبی توانستند بازی را کنترل کنند و سه امتیاز حساس را از میدان بیرون ببرند و جایگاه خود در جدول را بهتر کنند.

با این نتیجه نخستین شکست پرسپولیس در فصل بیست‌ودوم لیگ برتر و البته سومین برد پیاپی تراکتور حاصل شد. شاگردان بردیف با این سه امتیاز به رده پنجم جدول صعود کردند. همچنین تراکتور که از سال 93 موفق نشده بود در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را شکست دهد، این طلسم را شکست.

این دیدار قرار بود از ساعت 17:30 آغاز شود، ولی به دلیل روشن نشدن نورافکن‌های ورزشگاه آزادی با 30 دقیقه تأخیر برگزار شد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، یورگن لوکادیا، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی (61- وحید امیری) ، سروش رفیعی (61- محمد عمری) ، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی (2+90 - سیامک نعمتی)، میلاد سرلک (2+90 - وحدت هنانوف)، سینا اسدبیگی (78- مهدی عبدی)، سعید صادقی و گئورگی گولسیانی

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، سیدمحمد حسینی، حجت حق‌وردی، رضا اسدی، ریکاردو آلوز، محمد آقاجان‌پور، ابوالفضل رزاق‌پور، گوستاوو (81- صفا هادی) ، مهدی هاشم‌نژاد (66- محمد قنبری) و محمد عبا‌س‌زاده (5+90 - محمدرضا عباسی)

داور: موعود بنیادی‌فرد

شرح گل 

گل تراکتور توسط عباس‌زاده در دقیقه 75: ریکاردو آلوز باز هم یک پاس گل ارسال کرد. او این بار محمد عباس زاده را در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار داد و در شرایطی که بیرانوند ضربه اول مهاجم تراکتور را دفع کرد، در ریباند مغلوب این بازیکن شد تا به این شکل گل اول شاگردان بردیف به ثمر برسد. عباس‌زاده پس از این گل به سمت دوربین‌های عکاسان رفت و لوگوی تراکتور را بوسید.

لحظات حساس مسابقه

دقیقه 7

همکاری گوستاوو و هاشم نژاد این بار با ضربه مهاجم جوان تراکتور همراه شد اما بیرانوند با دست راست خود و واکنشی تماشایی این شوت را دفع کرد.


دقیقه 29

ضربه فنی سروش رفیعی از پشت محوطه جریمه با اختلاف از کنار دروازه اخباری راهی اوت شد.


دقیقه 30

ضربه سنگین رضا اسدی از پشت محوطه جریمه پرسپولیس را بیرانوند از زیر طاق دروازه راهی کرنر کرد.


دقیقه 31

شوت روی پا و محکم ابوالفضل رزاق‌پور پس از دفع توپ مدافعان پرسپولیس در اختیار بیرانوند قرار گرفت.


دقیقه 38

هادی محمدی با دفع ناقص توپ، دانیال اسماعیلی فر را در موقعیت شوتزنی قرار داد اما ضربه دفاع راست پرسپولیس با اختلاف زیاد از کنار دروازه تراکتور خارج شد.


دقیقه 41

ارسال اوت بلند رزاق‌پور با تاثیرگذاری اسدی به محمد آقاجان‌پور رسید اما ضربه سر او به شکل خطرناکی از کنار تیر عمودی سمت چپ دروازه پرسپولیس بیرون رفت.


دقیقه 44

بیرانوند این بار شوت کم قدرت عباس‌زاده را مهار کرد.


دقیقه 48

شوت بی‌دقت عباس زاده این بار با اختلاف زیاد از بالای دروازه پرسپولیس عبور کرد.


دقیقه 55

مهدی ترابی با استفاده از فرصت بیرون آمدن اخباری از دروازه قصد داشت از میانه زمین گلزنی کند اما ضربه اش از بالای دروازه بیرون رفت.


دقیقه 56

محمد آقاجا‌ن‌پور با ضربه پای چپ محکم و بی‌دقت خود توپ را به بالای دروازه بیرانوند فرستاد.


دقیقه 58

روی پاس عالی سروش رفیعی توپ در بین مدافعان تراکتور به سعید صادقی رسید و پاس رو به بیرون او هم دانیال اسماعیلی‌فر را در موقعیت طلایی گلزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن از مقابل دروازه با واکنش تماشایی اخباری به کرنر رفت.


دقیقه 60

پس از دفع اوت بلند رزاق‌پور، بازیکن تراکتور توپ را روی سر گوستاوو فرستاد اما ضربه این بازیکن پرتغالی از بالای دروازه بیرانوند بیرون رفت.


دقیقه 63

در یکی از بهترین فرصت‌های تراکتور مهدی هاشم‌نژاد با سر توپ زدن اسدبیگی را از سد راه برداشت اما ضربه وی پس از برخورد به پورعلی‌گنجی به کرنر رفت.


دقیقه 64

گوستاوو این بار با ضربه سر توپ را به عباس‌زاده رساند و این مهاجم نیز با یک ضربه چکشی توپ را به تیر افقی دروازه بیرانوند زد.


دقیقه 70

مهدی ترابی با پاس در عمق لوکادیا را در موقعیت تک به تک قرار داد اما پس از برخورد ضربه او به تیر عمودی سمت راست دروازه اخباری، محمد حسینی هم ضربه محمد عمری را در ریباند دفع کرد.

 


دقیقه 85

بنیادی‌فر در صحنه‌ای مشکوک برخورد محمد حسینی با مهدی عبدی را پنالتی اعلام کرد که این موضوع با اعتراض شدید محمدرضا اخباری، بازیکنان تراکتور و قربان بردیف به داور همراه شد.


دقیقه 88

محمدرضا اخباری با شیرجه به سمت چپ خود پنالتی مهدی ترابی را مهار کرد تا با درخشش خود زمینه ساز برد تیمش شود.


دقیقه 6+90

ضربه سر ولسیانی با اختلاف کمی از کنار دروازه  تراکتور بیرون رفت.




Copy Right 2013 Artmis.ORG