1403/01/10 05:40


307390
تاریخ انتشار: 1401/09/01 23:01
شرکت هایی که محصولات می فروشند برای بقای خود به منبع درآمد قابل اعتمادی نیاز دارند. کلید درآمد قابل اعتماد داشتن یک استراتژی فروش است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان و به نقل از تجهیز نیوز ،

چگونگی ایجاد استراتژی فروش

استراتژی فروش چیست؟
استراتژی فروش نقشه راه است که شرکت ها برای حفظ و ایجاد درآمد قابل اعتماد و بلندمدت از طریق کسب نیاز دارند. معمولاً شامل تاکتیک های خاص، استراتژی بازار، اهداف زمانی، بودجه بندی و جدول است.

استراتژی فروش فقط سندی نیست که رهبران فروش بنویسند یا چاپ کنند. در عوض، بین روندهای تغییر بازار، هدف شرکت و نیازهای قابلیت های سازمان توسعه می باشد. زمانی که به درستی طراحی شود، به عنوان قطب نما عمل می کند که تیم فروش را به سمت موفقیت هدایت می کند.

استراتژی فروش چگونه آغاز می شود؟
برای کسب و کارها نیاز است که یک استراتژی فروش برای حفظ فعالیت های خود و افزایش نرخ سودآوری ایجاد کنند. انواع مختلف از کسب و کارها و کارها وجود دارد، استراتژی های فروش متفاوت با آنها وجود دارد. در این مرحله، پروژه‌ای که می‌تواند راه حلی برای فروش ایجاد کند، تصمیم بگیرد که از کدام روش پیروی کند. برای ایجاد یک استراتژی صحیح، مراحل مشخص را در نظر گرفت. ۳ مرحله مهم توسعه استراتژی فروش به شرح زیر است:
۱- محصول و مشتریان خود را بشناسید.
نمایندگان فروش یا خدمات را بشناسند و محصول را با اطمینان در مورد ویژگی ها و مزایای آن صحبت کنند. در این مرحله، مهم است که ابتدا محصول و پایگاه مشتری خود را درک کنید. دانستن هدف اصلی شما چه کسانی هستند و چه چیزی مهم هستند، به شما این امکان را می دهد که به طور مستقیم با مخاطبان هدف صحبت کنید. تحقیقات Forrester نشان داد که تنها ۱۵ درصد از تماس‌های فروش، به گفته‌ی گزارش‌های بررسی، ارزش کافی را می‌دهند. این تحقیق نشان می دهد که توضیح دادن ارزش کسب و کار در مقابل چقدر مهم است.

۲- مخاطبان هدف را تحلیل کنید.
قبل از ایجاد این استراتژی، کسب و کارها باید مخاطبان هدف را تجزیه و تحلیل کنند. هنگام تجزیه و تحلیل مخاطبان هدف، دانستن ویژگی هایی مانند جنسیت، سن، محل سکونت و وضعیت مخاطبان، درک بهتر هدف محصول را می توان دریافت کرد.

۳- تعیین کانال های فروش
کانال های فروش به نحوه ارسال محصولات یا خدمات به مخاطبان اشاره می کنند. اگر هدف، محصول یا خدمات به درستی تعیین شود، کسب و کارها با انتخاب کانال های فروش مناسب به نتایج سودمندی دست پیدا خواهند کرد. به همین دلیل کسب و کارها باید به کانال های فروش توجه کنند.

هنگام تدوین استراتژی فروش چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
تدوین استراتژی فروش مهم ترین شرکت ها در عین تلاش برای توسعه و رشد است. برای این منظور می توان نکاتی را که باید در نظر گرفت به صورت زیر بررسی کرد:

• کسب و کارها استراتژی های فروش را توسعه دهند که در جهت چشم اندازه و ماموریت آنها باشند. به همین دلیل، ابتدا باید دید که چگونه می‌شود و مأموریت دارند و یک استراتژی در این زمینه چیست.

• این استراتژی ها کسب و کارها را قادر می سازد تا محصولات یا خدمات را از رقبای خود متمایز کنند. کسب و کارها باید محصول و مشتری را به دقت بشناسند که یکی از مراحل ایجاد استراتژی فروش است. کسب و کارهایی که مزایا و معایب محصولات یا خدمات را می شناسند در استراتژی های فروش موفق تر هستند.

• محاسباتی می شود تا از منابع فروش به بهترین نحو استفاده شود. ایجاد و اجرای فروش مستلزم زمان و هزینه مشخص است، بنابراین کسب و کارها باید از منابع موجود با استراتژی های مناسب استفاده کنند.

• باید پس از ایجاد آن عملی شود. با برنامه‌هایی که عملی می‌شوند، می‌توان مراحل اشتباهی را که در مرحله ایجاد استراتژی فروش انجام داد، شناسایی و اصلاح کرد.

مترجمان: سید محمدرضا حسینی علی آباد و سید فخرالدین طاهرزاده موسویان
برگرفته از وب سایت infoset-app.translate.goog به آدرس:
https://infoset-app.translate.goog/blog/what-is-a-sales-strategy-how-is-it-created/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fa&_x_tr_hl=fa&_x_tr_pto=sc

 

برچسب ها:
تجهیزنیوز ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG