1403/01/28 13:52


308059
تاریخ انتشار: 1401/12/07 18:52
وزارت انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که براساس تحقیقات، آزمایشگاه را منشا انتشار ویروس کرونا می داند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه واشنگتن اگزمینر، بنا به یک گزارش رسانه‌ای دولت آمریکا تحقیقاتی را در خصوص منشأ ویروس کرونا صورت داده است.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که وزارت انرژی این کشوردر تحقیقات خود در خصوص منشأ ویروس کرونا، به این نتیجه رسیده است که این ویروس از یک آزمایشگاه منشا گرفته است.

به نوشته وال استریت ژورنال، با این نتیجه گیری وزارت انرژی آمریکا دومین آژانس فدرال این کشور پس از «اف بی آی» است که ادعا می‌کند نشت آزمایشگاهی باعث انتشار مرگبار ویروس کرونا به سراسر جهان شده است.

آن گونه که در گزارش این نشریه آمریکایی آمده است با وجود نتیجه گیری وزارت انرژی، ۴ نهاد فدرال دیگر در آمریکا هنوز بر این باورند که ویروس کرونا از طریق حیوان به انسان منتقل شده است و دو سازمان دیگر در آمریکا از جمله سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) هنوز به جمع بندی در خصوص منشأ ویروس مرگبار کرونا نرسیده اند.

این گزارش ها در حالی منتشر می شود که با گذشت چند سال از همه گیری ویروس کرونا، هنوز نقش آمریکا در انتشار این ویروس مرگبار مورد تردید است. چین و آمریکا به واسطه شیوع ویروس کرونا تنش های بیشتری را در روابط خود تجربه کردند و همدیگر را به دست داشتن در ساخت این ویروس متهم کردند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG