1403/01/09 21:25


3097
تاریخ انتشار: 1393/09/29 23:53
رییس اداره راه و شهرسازی باغملک گفت: با تخریب تمام ساخت و سازها ی غیر مجازی که در پیرامون مسیر گردشگری امام زاده عبدالله این شهرستان صورت گرفته بود حریم جاده پاکسازی و ایمن شد.

عصرجهان -'ابراهیم شیخ' روز شنبه اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر امامزاده عبدالله به سمت روستای 'مرغزار' این محور گردشگری و زیارتی را ناامن کرده بود که از یک ماه گذشته تخریب سازه ها آغاز شده بود.

وی اضافه کرد: حکم تخریب این ساخت و سازها از سوی دادستانی صادر شده بود که با حمایت دستگاه های انتظامی و قضایی کار تخریب ساخت و سازها صورت گرفت.

شیخ گفت: هم اینک محور گردشگری امامزاده عبدالله عاری از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز بوده و محوری امن برای گردشگران و زائران امام زاده به شمار می آید.

بقعه امام زاده عبدالله در 43 کیلومتری شرق باغملک قرار دارد که یک هزار و 500 نفر اهالی روستاهای امام زاده عبدالله، گندمکار، نایاب، زواب و برول در محدوده محور ارتباطی صیدون به این بقعه زیارتی سکونت دارند.

مردم باغملک برای این امامزاده احترامی خاص قایل بوده و از جایگاه ارزشمند و بالایی نزد مردمان این دیار برخوردار است.

سالانه و به طور مستمر بویژه در روزهای تعطیل و اعیاد از داخل و خارج از استان زایران بسیاری برای زیارت این بقعه به باغملک می روند.

رییس اداره راه و شهرسازی باغملک همچنین گفت: با قیرپاشی باند دوم محور گردنه قلعه تل تا شهر قلعه در چارچوب عملیات ایمن سازی محور سانحه خیز باغملک - قلعه تل در محدوده گردنه مزبور تا ورودی این شهر این باند هم آماده آسفالت شده است.

شیخ افزود: اینک مسیر رفت این محور به طور کامل آسفالت و بهسازی شده و مسیر برگشت هم به طول سه کیلومتر با تامین اعتبار مورد نیاز آسفالت خواهد شد.

باغملک، یکی از شهرستانهای استان خوزستان در جنوب غربی کشور است.

مجموع راه های اصلی آسفالت شده باغملک تا پایان حوزه استحفاظی این شهرستان 77 کیلومتر و شامل محور باغملک - ایذه به طول 24کیلومتر، محور باغملک - هفتکل به طول 18کیلومتر و باغملک - رامهرمز به طول 35 کیلومتر است.

مجموع راه های فرعی آسفالت شده باغملک هم 41کیلومتر بوده و محور صیدون به طول 22کیلومتر و محور امام زاده عبدالله به طول 19کیلومتر را شامل می شود.

جمع راه های روستایی آسفالت شده در این شهرستان هم 463کیلومتر است.

همچنین باغملک دارای 82.5کیلومتر راه شوسه، 190کیلومتر راه خاکی و 68کیلومتر راه مال رو است.




Copy Right 2013 Artmis.ORG