1403/01/10 11:50


31835
تاریخ انتشار: 1395/04/24 22:06
حکایات طنز/
جناب نارسیوس که مثل پسرهای این دوره زمانه نبود که با تک کرشمه ای مثل فرهاد خام بشوند و بروند کوه بکنند و یا مثل مجنون خل بشوند و سر به کوه و بیابان بزنند

محمد شریفی/پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
حکایت یکم: هومر شاعر حماسه سرای یونان باستان که به نحوی از انحا می توان گفت معادل ابوالقاسم فردوسی خودمان است در سروده هایش حکایت نارسیوس پسر خوشگل مامانی و جذاب  یونانی را طوری طول و  تفصیل کرد که به قول رضا مارمولک عند زیبایی بود زیبایی آن جوان وسوسه و ولوله ای  بپا کرد که علاوه بر دختران یونانی پریان دریایی هم برای تسخیر دل آن پسر مغرور به رقابت اندر ایند اما جناب نارسیوس که مثل پسرهای این دوره زمانه نبود که با تک کرشمه ای مثل فرهاد خام بشوند و بروند کوه بکنند و یا مثل مجنون خل بشوند و سر به کوه و بیابان بزنند و یا اینترنتی آنهم ندیده و نشناخته با تکنیک فتوشاپ قورباغه رنگ کنند و قناری خیالی تحویل بگیرند.


القصه جناب نارسیوس همچنان مغرور و متکبر و بی اعتنا به دوشیزگان یونانی و پریان دریایی بد قلقی ها  کرد جماعت دوشیزگان و پریان دست به یکی کردند به کوه خدایان رفتند و از الهه ی عشق استمداد کردند که ان پسر لجوج و از خود راضی به درد خود شیفتگی عارض گردد و خدایان یونان اجابت دعا کردند و کار  نارسیوس این شد که  از صبح تا شب کنار چشمه ها برود و غرق در جمال زیبای خودش بشود عاقبت الامر دق کرد و در کنار چشمه ای  جان داد و از جنازه اش گلی رویید که ما ایرانیها به آن گل نرگس و اروپایی ها به ان نارسیس می گویند و روان شناسان به مبتلایان خودشیفتگی و خود بزرگ بین نارسیس  می گویند.
حکایت دوم: تعریف لغت خود شیفته ترجمه لغت Narcissism  است ، کاربرد این اصطلاح در روان‌شناسی بازگوی نوعی  اختلالات شخصیتی است.  
خود‌شیفته در‌ اصطلاح به‌ کسی گفته می‌شود که فرد به طور افراطی  خیلی‌ عاشق خودش باشد.


این عارضه در ادامه باعث به‌ وجود‌آمدن مشکلات عدیده ای می شود که این معضل نه‌ تنها خود فرد بلکه اطرافیان او را هم در گیر می کند، بیماران خود شیفته  این  احساس عمیق در انها بارور می شود که بسیار مهم هستند و در تمام دنیا لنگه و مانند ندارند
و  درباره توانایی‌های خود به حدی  اغراق و غلو می‌کنند، که مثلا می توانند شاخ غول را  بشکنند. این جماعت  انتقاد بر ایشان حکم سم سیانور را دارد. در مقابل هر گونه انتقاد به شدت  خشمگین می شوند و فرد منتقد را به نادانی و حماقت متهم می‌کنند.
این  عزیزان خود را دانای کل بسیار قوی و رستم  دستان می پندارند و در انتخاب زیر دستان افراد اطاعت پذیر را انتخاب می کنند و از خودشان بالاتر و با تجربه تر را تحمل نمی کنند حالا شما اگر بیکار هستید بگردید و پرتقال فروش را پیدا کنید.
حکایت اخر: هیچ از خود پرسیدیم !!!!! چرا خوزستان با اینهمه ثروت و نعمت 78 درصد تولید نفت و گاز کشورده ها بندر و اسکله سد و نیروگاه مجتمع های عظیم فولاد و پتروشیمی ووووووواما در تمام شاخص های توسعه در ته جدول در جا می زند ؟؟؟؟
راستی چرا .   .  ..؟؟!
با احترام محمد شریفی

برچسب ها:
محمد شریفی ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG