1403/02/06 19:57


32121
تاریخ انتشار: 1395/04/31 03:11
خوزستان در یک روز خبری؛
عذرخواهي شبانه مهران غفوریان از مردم عرب خوزستان/گرمای هوا به بیش از 50 درجه سانتیگراد رسید

کشف جسد مرد تنها در زیرزمین منزل مسکونی در دزفول
به گزارش ایرنا جسد این مرد که حدودا 52 ساله تشخیص داده شده ساعت 21:48 دقیقه چهارشنبه شب از سوی ماموران آتش نشانی دزفول در زیر زمین یک منزل مسکونی کشف شد.
فرد مذکور به تنهایی در یک منزل متروکه زندگی می کرد.
جسد این مرد با تلاش ماموران آتش نشانی دزفول به سختی از زیر زمین خانه ای پر از ضایعات و آشغال های دور ریختنی خارج شد.
برادر متوفی که پس از یک ماه برای سر کشی به برادرش به خانه محل سکونت وی آمده بود روز چهارشنبه با جسد برادرش مواجه شد.
عامر کعبی ناظر «شورای عالی آمار» و «شورای عالی بیمه» مجلس شد
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر «شورای عالی آمار» و «شورای عالی بیمه» انتخاب شد.
کعبی برای ناظر در شورای عالی آمار 170 و برای شورای عالی بیمه 78 رای موافق را کسب کرد.
پیکر پدر شهیدان دوستانی ‌دزفولی تشییع شد
آیین تشییع پیکر پاک پدر شهیدان دوستانی دزفولی در دزفول برگزار و در گلزار شهدای بهشت علی پایتخت مقاومت ایران آرام گرفت.
پس از برگزاری آیین تشییع پیکر پاک پدر شهیدان دوستانی‌دزفولی به گلزار شهدای بهشت علی دزفول منتقل شد و در قعطه والدین شهدا آرام گرفت.
زنده یاد عبدالرضا دوستانی دزفولی، پدر گرانقدر شهید عبدالکریم دوستانی‌دزفولی و شهیده فاطمه‌سلطان دوستانی‌دزفولی  روز  سه شنبه 29 تیر ماه 1395 به علت کهولت سن و بیماری داخلی  دعوت حق را لبیک گفت و میهمان فرزندان شهیدش شد.
پدر گرانقدر شهید عبدالکریم دوستانی‌دزفولی و شهیده فاطمه‌سلطان دوستانی‌دزفولی در 86 سالگی به رحمت ایزدی پیوست.
بسیجی شهید عبدالکریم دوستانی‌دزفولی در تاریخ 23 خرداد ماه سال 1367 در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش شربت شهادت نوشید و آسمانی شد.
همچنین شهیده فاطمه‌سلطان دوستانی‌دزفولی در اثر بمباران موشکی پایتخت مقاومت ایران در شهر دزفول  به شهادت رسید.
علت قطعی‌های مکرر برق در اهواز چیست؟
ایسنا: شرکت توزیع نیروی برق اهواز اعلام کرد قطعی برق تعدادی از مناطق در ساعات اولیه صبح به دلیل اصلاح شبکه است اما قطع ناگهانی برق در ساعت پیک مصرف به دلیل افزایش بار شبکه و گرمای بیش از حد می‌باشد.
گرمای هوا به بیش از 50 درجه سانتیگراد رسید/هوای شرجی و مشکلات خوزستانی‌ها
ایلنا: آخرین وضعیت آب و هوایی در خوزستان از گرمای بالای 50 درجه و هوای شرجی این استان حکایت دارد.
در برخی از شهرستان‌های جنوبی این استان از جمله آبادان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان و حتی اهواز پدیده شرجی و بالا رفتن رطوبت را تجربه می کنند که علاوه بر گرمای شدید موجب آزار و کلافگی شهروندان شده است.
به نظر می رسد این شرایط آب و هوایی حداقل در فصل تابستان در شهرهای جنوبی کشور پایدار باشد و مردم مناطق جنوبی کشور با مشکلات عدیده ای در این زمینه روبرو باشند.
 کشف 17فقره سرقت لوازم داخل خودرو و دستگیری چهار سارق در آبادان
آبادان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از کشف 17 فقره سرقت لوازم داخل خودرو و دستگیری چهار سارق حرفه ای در عملیات پلیس خبر داد.
سرهنگ حسین تقی زاده چهارشنبه گفت:پس از وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو و شکایت مالباختگان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و همزمان با اجرای طرح های پلیسی و اطلاعاتی، پلیس به چهار سارق حرفه ای مشکوک شده و آنها را دستگیر کرد.
وی اظهار داشت:در بازرسی از متهمان، مشخص شد که متهمان با نصب پلاک جعلی بر روی خودروهای سرقتی نسبت به سرقت وسایل داخل خودرو اقدام می کردند که در بازجویی پلیس، این متهمان به ارتکاب 17 فقره سرقت اعتراف کردند.
کاهش رتبه امنیت در شهرستان شوش
به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد امام ظهر امروز در چهارمین گردهمایی شهرداران استان خوزستان که به میزبانی شهردار شوش برگزار شد با اشاره به امنیت پایین این شهرستان اظهار کرد: در حالی که شوش، زمانی امن‌ترین شهرستان استان بود اما متأسفانه رتبه امنیت این شهرستان بسیار پایین آمده است.
بیانیه آیت‌الله کعبی در پی اجرای طرح انتقال آب کارون
هیأت دولت قانون شرع را در خوزستان اعمال کند/ دستگاه‌های نظارتی به فریاد کربلای ایران برسند
به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، در پی مراجعات، مطالبات و سؤالات مکرر و انتظارات مردم فهیم و صبور و ولایت‌مدار خوزستان به ویژه کشاورزان در رابطه با بحران و کمبود آب ناشی از انتقال آب کارون به‌ویژه بعد از اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  مبنی بر اینکه انتقال آب از سیاست‌های نظام  و از باقیات و صالحات است که در زمان دولت موسوم به سازندگی شروع شده است در این رابطه آیت‌الله عباس کعبی که در گذشته مواضع شفافی در این زمینه داشت بیانیه‌ای را صادر کرد.
در متن این بیانیه آمده است: انتقال آب کارون به فلات مرکزی برای مصارف کشاورزی و صنعتی بر اساس آنچه در مساله «بیست و نهم» إحیای موات «تحریر الوسیلة» امام راحل قدس سره الشریف و مسائل بعد از آن آمده است، حرام شرعی و ضمانت‌آور است، زیرا برخلاف حق سبق و اولویت در موارد تزاحم حقوق و باعث ضرر فاحش به مردم شریف استان خوزستان، خشک شدن و مردن هزاران هزار هکتار نخلستان و زمین کشاورزی است.
محرومیت از آب کشاورزی حتی در کشت صیفی‌جات تاثیر منفی گذاشته و نیز باعث تغییر اکوسیستم طبیعی استان خوزستان و یک جنایت محیط‌زیستی شده است.
یکی از عوامل پایه‌ای ریز‌گردها همین امر است، از شورای عالی آب و هیئت دولت و دستگاه‌های نظارتی کشور می‌خواهم  قانون و شرع را اعمال کنند به فریاد مردم ولایت‌مدار و انقلابی خوزستان، کربلای ایران  برسند و جلوی محرومیت بیشتر و این ظلم آشکار و تبعیض ناروا و بی‌عدالتی را بگیرند که فردا دیر است.
اقدام هماهنگ نمایندگان مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان و نیز نمایندگان خوزستانی مجلس شورای اسلامی برای مقابله با بحران آب و مدیریت صحیح مطالبات مردم حداقل انتظار برای استیفای حق قانونی و شرعی مردم صبور و نجیب خوزستان است.
عذرخواهي شبانه مهران غفوریان از مردم عرب خوزستان
هنرمندی که به اقوام اهانت کند هنرمند نیست
شوشان: مهران غفوریان بازیگر طنز تلویزیون در مراسمی در اهواز رسما از عرب های اهواز عذرخواهی کرد.
مدتی پیش و به دنبال سخنان عجیب و توهین آمیز اکبر عبدی درباره عرب ها و پخش آن از شبکه سه سیما ، مهران غفوریان بازیگر نقش های کمدی در این باره به حالت کنایه طی کلیپی گفت: " "عرب ها خدا را شکر کنند که بدتر از این به آنها نگفت ! "
انتشار کلیپ مهران غفوریان با این لحن باعث ایجاد موجی از نارضایتی و رنجش شهروندان عرب  خوزستان شد.
غفوریان شب گذشته در سالن کارگر واقع در منطقه کمپلو اهواز طی مراسمی از مردم عرب استان عذرخواهی کرد و توضیح داد: مدتی پیش به دنبال حادثه منا ، اکبر عبدی سخنی در تلویزیون گفت و بعد از آن شبکه تی وی پلاس با من مصاحبه کرد که من منظورم با دولت سعودی بود و نه عرب ها. من نوکر عرب ها هستم. مصاحبه دقیقا در زمانی بود که همه مردم در حال همدردی با قربانیان بودند.
وی همچنین افزود: هنرمندی که به اقوام اهانت کند هنرمند نیست. خاک بر سر هنرمندی که اقوام عزیز را مورد اهانت قرار دهد و من شخصا به مردم عرب خوزستان ارادت دارم .
این بازیگر برنامه های طنز همچنین گفت: برادرم در منطقه عرب  نشین اهواز زندگی می کند و با آن ها معاشرت دارد.
در خلال سخنان غفوریان ، مجری برنامه گفت : به افتخار همه قومیت ها. که غفوریان حرف مجری را قطع کرد و گفت اصلا کاری به همه قومیت ها ندارم و من نوکر عرب های اهواز هستم.
چرایی مهاجرت نخبگان و معلمان
زمانی بهترین اساتید و معلمان به دلیل شرایط فوق العاده در پرداخت حقوق و اعطای تسهیلات، به شوشان:خوزستان می آمدند که یک نمونه اش تدریس استاد معین در اهواز پیش از انقلاب در دبیرستان شاپور سابق است. آن زمان خوزستان در رده های اول نظام آموزشی ایران بود اما حال چه اتفاقی افتاده که امروزه در رده ی آخر قرار گرفته و مهاجرت نخبگان و معلمان حالتی معکوس به خود گرفته و ماندن در خوزستان را به صلاح نمی دانند؟
صاحب نظران عوامل مختلفی را در مهاجرت نخبگان و میل به رفتن معلمان از خوزستان موثر می دانند
حرج چلداوی معاون پژوهشی آموزش و پرورش خوزستان: ریزگردها مهاجرت نخبگان را چند برابر کرده است
زراسوندی رییس بنیاد نخبگان خوزستان: مهاجرت مغزها از خوزستان تشدید شده است
شجاع پوریان: تمایلی برای زندگی در خوزستان نیست
سیروس خدادادی : آمار بالای درخواست های انتقالی معلمان از خوزستان/خوزستان جاذبه ای برای ماندگاری معلمان ندارد
رفیعی معاون پرورشی آموزش و پرورش استان خوزستان: ماندن در خوزستان جذابیتی برای معلمان ندارد
تقی زاده: بسیاری از مکانیزم های نگه داشتن معلمان در اختیار آموزش و پرورش نیست
الباجی : چگونه انتظار داریم با این شرایط معلمان و نخبگان مهاجرت نکنند؟




Copy Right 2013 Artmis.ORG