1403/01/09 19:22


3818
تاریخ انتشار: 1393/12/02 23:59
اتهام دزدی یک وکیل به نمایندگان مجلس-هاشمی شاهرودی: شاید کاندیدا شوم-افشاگری و هشدار کاپیتان پیشین پرسپولیس-شباهت های قالیباف و احمدی نژاد به رضاشاه-سفرهای استانی احمدی‌نژاد برای ختم

عصرجهان:اخبار ویژه یکشنبه در رسانه های مجازی،چاپی،دیداری و شنیداری (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)
درخواست رسایی برای برکناری فی‌الحال روحانی!

پس از چند روز کشمکش حمید رسایی و مسئولان هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری، این نماینده تهران با انتشار متن حکمش نوشته: اگر حمید رسایی به دلیل هزینه کرد اعتباراتی به میزان (۳۰۰ میلیون تومان) از یک حساب - که دولتی هم نبوده و این مبلغ نیز مجددا به همان حساب برگشت داده شده - با حکم هیأت تخلفات اداری ریاست جمهوری دولت یازدهم، مستحق ۵ سال محرومیت از انتصاب به سمت های حساس مدیریتی در دستگاه های دولتی است، پس قاعدتا جناب حسن روحانی، به دلیل تخلفات میلیاردی مستند به گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات که در صحن علنی مجلس قرائت شد و همچنین بابت برداشت ۴/۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به امید فروش نفت و برگشت پول آن و بازگرداندن ۴/۱ میلیارد به حساب صندوق توسعه ملی، با رأی هیآت تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری، در آینده باید مادام العمر از انتصاب در سمت های حساس مدیریتی از جمله ریاست جمهوری محروم شود و لاجرم بر خلاف آنچه آقای اشرفی اصفهانی در مصاحبه های خود در باره بنده اشاره کرده اند، چون جناب روحانی مثل بنده در حال حاضر نماینده مجلس نیستند بلکه کارمند دولت اند، این انفصال خدمت از هم اکنون باید اجرا شود و ایشان نه تنها دیگر نمی تواند کاندیدای ریاست جمهوری شود بلکه فی الحال هم باید از مقامش برکنار گردد.


ایران دیگر اصلی‌ترین دشمن مردم آمریکا نیست!
موسسه آمریکایی گالوپ، اعلام کرده که مردم آمریکا دیگر ایران را مانند گذشته و یا به صورت رسمی دشمن خود تلقی نمی‌کند. براساس نظرسنجی این مرکز، در سال 2012 سی و دو درصد، و در سال 2014 شانزده درصد از آمریکایی ها ایران را اصلی ترین دشمن ایالات متحده تلقی می کردند، اما در نظر سنجی تازه این عدد به 9 درصد کاهش پیدا کرده است.
نظرسنجی گالوپ در فاصله 18 تا 11 فوریه سال جاری میلادی، نظرخواهی از 837 نمونه تصادفی بالای 18 سال نشان می دهد که 18 درصد مردم آمریکا، روسیه را دشمن اصلی کشورشان می دانند و رتبه دوم با رقم 15 درصد مربوط به کره شمالی است، و ایران با 9 درصد سومین دشمن آمریکا تلقی می شود. عراق با 8 درصد و سوریه با 4 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
سفرهای استانی احمدی‌نژاد برای ختم
در حالی که حسن روحانی رییس جمهور روز چهارشنبه به قم سفر می کند، محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق در ادامه ی مراسم یادبود زنجیره ای در تهران و تبریز، روز یکشنبه به قم می رود.

کیهان

سیروس ناصری: تجربه توافق ژنو نباید تکرار شود
عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت اظهارات‌ رئیس جمهور و وزیر خارجه در 2 ماه اخیر نشانه افزایش شک و تردید نسبت به طرف مقابل است و همین امر لزوم یک مرحله‌ای کردن توافق را ضروری می‌کند.
سیروس ناصری درباره تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر یک مرحله‌ای بودن توافق و نفی توافق دو مرحله‌ای روی جزئیات و کلیات گفت: برداشت من این است که دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری داشته‌اند دغدغه‌ای است که بسیاری از کارشناسان این حوزه نیز در خصوص مذاکرات داشته‌اند. مطمئن هستم که وزیر امور خارجه کشورمان هم که بسیار مسلط به جوانب مختلف این بحث هستند روی این موضوع اصرار و تاکید داشته‌اند. بنابراین به نظر من آنچه امروز مطرح است در مسیر اجرای نظر مقام معظم رهبری است و دیگر بحث یک توافق اولیه مطرح نیست بلکه یک تفاهم کلی در میان است.
وی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد و درباره 2 روش توافق می‌گوید:‌ یک اتفاق این است که توافق اولیه را رسمیت بخشیده و به نوعی آن را تعهدآور هم بکنید که در این صورت سکوی پرش قطعی‌تری هم در خصوص توافق بر سر کلیات پیش از آنکه وارد جزئيات شوید دارید. اما من فکر می‌کنم که مسیر مذاکرات در کنار تجربه‌ای که پس از امضای توافقنامه موقت ژنو موسوم به برنامه مشترک به دست آمد منجر به این شد که نه تنها آمریکایی‌ها بلکه اروپایی‌ها از هر روزنه‌ای سوء تفسیر و سوء تعبیر می‌کنند و اقدام‌های روشنی را که مغایر با روح تفاهم‌های کلی است، انجام می‌دهند که در نتیجه تیم مذاکره‌کننده به این باور رسید که از امتیازی که امضای یک سند تعهدآور در مرحله اولیه می‌تواند داشته باشد گذشته و به یک توافق یک مرحله‌ای فکر کند. بنابراین با یک مرحله‌ای شدن توافق جامع، ضمانت اینکه قطعا به توافق جامع هسته‌ای در جزئیات هم دست پیدا می‌کنیم، کمتر خواهد شد و این در حقیقت یک پذیرش ریسک است اما از سوی دیگر این اطمینان را می‌دهد که ما توافقی نخواهیم داشت مگر یک توافق خوب و توافقی که کاملا برای ما اطمینان‌بخش باشد.
سیروس ناصری توضیح داد: اظهارات رئيس‌جمهور و وزیر امور خارجه در دو ماه اخیر کاملا گویای تردید و شک نسبت به حسن‌نیت طرف مقابل است. البته می‌دانید که مقام‌های رسمی در اظهارات علنی خود با محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو هستند اما برداشت من از اظهارات علنی آقای ظریف در دو ماه اخیر این است که ایشان نسبت به نوع برخورد آمریکایی‌ها و شاید تا حدودی اروپایی‌ها شک و تردیدهایی دارند. بنابراین این اطمینان‌بخش‌تر است که ما توافق تعهدآور را موکول به زمان دیگری بکنیم تا تمام جزئیات کاملا به توافق طرفین برسد.
وی درباره جنگ زرگری میان دولت و کنگره آمریکا، این موضوع را پیچیده دانست و گفت: به اعتقاد من تندروترین افراد حتی کسانی که به دنبال تصویب تحریم‌های جدید در کنگره هستند در ته ذهن خود به دنبال این هستند که مذاکرات به نتیجه برسد و از به نتیجه نرسیدن مذاکرات واهمه دارند. هیچ گروهی در آمریکا این ذخیره سیاست داخلی را ندارد که تا نقطه‌ای تندروی کند که مذاکرات شکست بخورد هیچ کس حاضر نیست مسئولیت شکست مذاکرات را به عهده بگیرد.
کیهان
طفره دولت از پاسخگویی هشدار درباره غلبه کارگزاران است
حاکمیت طیفی از کارگزاران بر دولت یازدهم مانع از پاسخگویی دولت شده و بیم آن می‌رود که این طیف همان بلایی را بر سر روحانی بیاورند که سال 76 بر سر روحانی و سال 88 بر سر کروبی آوردند.
دکتر محمد سلیمانی نماینده مردم تهران ضمن طرح این مطلب نوشت: یکی از گرفتاری‌ها و مصیبت‌هایی که کشور در دهه‌های اخیر به آن مبتلا شده تفکر کارگزارانی است. این طیف ممکن است خدای نخواسته بعد از تمتع از دولت تدبیر و امید، آن را بین زمین و آسمان رها کنند.
وی در ادامه با طرح برخی پرسش‌ها و مطالبات بی‌پاسخ از دولت نوشت: مردم بارها  و بارها از دولت خواسته‌اند در مورد تناقض آمارها در حوزه اقتصادی شفاف‌سازی کند. نخبگان جامعه نیز همصدای با مردم این مطالبه را دارند. همه مردم آنچه در عمل و در بازار می‌بینند و جیب آنها آن را لمس می‌کند را با آمارهای دولتی متناقض می‌بینند. ولی دولت عامدا و عالما مهر سکوت بر لب دارد. صنعتگران و کارخانه‌داران و تولیدکنندگان همواره از دولت می‌پرسند چرا سهم بخش تولید را از محل یارانه‌ها نمی‌دهید؟ ولی تعجب‌آور است که دولت هیچگاه پاسخ نداده است. همیشه مجلسیان به دولت متذکر شده‌اند که طبق قانون باید 65 درصد از درآمد معدن به سرمایه‌گذاری در این بخش برگردد و به شرکت‌های توسعه‌ای داده شود. ولی دریغ از یک پاسخ روشن!
سلیمانی می‌افزاید: کشاورزان، نمایندگان مجلس و صنایع مربوطه، در مورد واردات بی‌رویه برنج و شکر، همواره توضیح خواسته‌اند. ولی دولت با نمایش یک دعوای حیدری- نعمتی بین وزارت صنایع و وزارت جهاد کشاورزی عملا مسأله را منحرف کرده و به سوال اصلی پاسخ نداده است و نمی‌دهد. هر روز مردم خصوصا در شهرهای کلان شاهد عبور و مرور و مانور خودروهای لوکس چند میلیاردی هستند. همه سوال می‌کنند: اینها چگونه مجوز می‌گیرند و چگونه وارد می‌شوند؟
به گزارش رجانیوز، دکتر سلیمانی‌ در ادامه پرسش‌های خود می‌نویسد: مدتهاست وزیر راه و شهرسازی صحبت از مسکن اجتماعی کرده است و از آن خبری نیست مردم سؤال می‌کنند مسکن اجتماعی چیست؟ کی شروع می‌شود؟ شرایطش چیست؟ چگونه برای آن باید اقدام کنند؟ ولی دریغ از یک کلمه جواب!...
مسائل بالا فقط گوشه‌ای از سؤالات مردم و اقشار مختلف در کشور است. صرفا برای نمونه ارائه شد تا نشان داده شود که تیم کارگزارانی دولت که بر بخش اقتصادی و پولی و بین‌المللی و فرهنگی کشور حاکم شده است، راه سکوت در مقابل مطالبات و درخواست‌ها را در پیش گرفته و موجبات نگرانی و عدم رضایت عمومی را فراهم کرده است. بدیهی است اگر دولت برای آن فکری عاجل نکند، دولت در نظر مردم به عنوان دولت سکوت و غیرپاسخگو تلقی می‌شود. البته تا اندازه‌ای این اتفاق افتاده است.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد کارگزاران در حال زمینه‌سازی برای اجرای مدلی هستند که در انتخابات سال 1376 هم بر سر یکی از کاندیداها آوردند و در روز موعود رأی خود را به سبد دیگری ریختند. لذا هم مردم باید هوشیار باشند و هم مدیران دولتی، که تا دیر نشده است، ساز و کار مدل کارگزارانی را برچینند و اجازه تکرار به آن ندهند. آنها فکر می‌کنند هر دوئی، سه‌ای هم دارد. باید منتظر ماند و دید آیا کارگزاران همان بلایی را که بر سر ناطق ‌نوری در سال 1376 و بر سر کروبی در سال 1388 آوردند، در سال 1396 یا زودتر بر سر روحانی می‌آورند؟
کیهان
قاطعیت رسیدگی به پرونده رحیمی را در پرونده مهدی هاشمی اعمال کنید
پرونده مهدی هاشمی همانند پرونده محمدرضا رحیمی آزمونی برای اعتبار قوه قضائیه در رسیدگی به اتهامات افراد ذی‌نفوذ است.
روزنامه جام جم در سرمقاله خود نوشت: اجرای عدالت ابعاد بسیار متنوع و گسترده‌ای دارد اما مبارزه با فساد و بخصوص فساد مسئولان و صاحبان قدرت نقش بسیار مهمی در تجلی عدالت دارد و اگر نظامی در این مورد توفیق بدست آورد می‌تواند به تحقق عدالت در موارد دیگر نیز امیدوار باشد. مردم نیز به اهتمام نظام در این زمینه توجه خاص دارند و امید یا یاس آنها به عدالت پیشه‌بودن نظام حاکم بر خودشان، بستگی زیادی به این مسئله دارد. شاید بتوان پرونده غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران را اولین پرونده مبارزه با فساد مالی مسئولان جمهوری اسلامی قلمداد کرد. پرونده‌ای که در آغاز، واکنش‌های بسیار تندی را از سوی جریان اصلاح‌طلب برانگیخت تاجایی که دولت وقت که سیدمحمد خاتمی ریاستش را به عهده داشت جلسه ویژه تشکیل داد و در یکی از جلسات دادگاه 22 وزیر حضور یافتند تا به قاضی و قوه قضاییه نشان دهند دولت تمام قد پشت سر این متهم فساد اقتصادی (که بعدا بخشی از جرائمش به اثبات رسید) ایستاده است. تجمعات سازمان یافته برای حمایت از وی، از دیگر اقدامات این جریان برای مرعوب‌کردن دستگاه قضا بود.
مهدی فضائلی در این یادداشت خاطرنشان می‌کند: پرونده محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت قبل، دومین پرونده فساد مالی در این سطح بود که به تازگی احکام آن نهایی و او روانه زندان شد. در این مورد هم هرچند رئیس دولت وقت، یعنی محمود احمدی‌نژاد متأسفانه کابینه‌اش را خط قرمز اعلام کرد و مانع رسیدگی به تخلفات معاون خود شد اما خوشبختانه قوه قضاییه پس از اتمام دولت نهم این رسیدگی را از سر گرفت و بدون ملاحظه به انجام رساند و دیدیم که نه‌تنها هیچ واکنش منفی را برنیانگیخت بلکه مورد استقبال آحاد جامعه و جریان‌های سیاسی قرار گرفت که نشان از بلوغ جامعه و خواص آن دارد.
نویسنده بااشاره به پرونده اتهامات اقتصادی و امنیتی مهدی هاشمی می‌نویسد: این روزها پرونده بسیار مهم و از جهاتی مهم‌تر از همه مواردی که پیش از این مطرح بوده در دستور کار قوه قضاییه است؛ یعنی پرونده مهدی هاشمی. پرونده‌ای که نه به خاطر خود متهم اصلی آن بلکه به دلیل انتساب وی به یکی از پیشگامان مبارزه و یکی از شاخص‌ترین چهره های نظام یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اهمیت یافته و امروز چشمان بیدار مردم هوشمند کشورمان به دست قاضی این پرونده و نیز مسئولان عالی قوه قضائیه است تا این قوه را در آزمونی دیگر محک بزنند و عیار عزم دستگاه قضایی را بسنجند. به عبارت دیگر پرونده مهدی هاشمی امروز «پرونده معیار» عزم و اراده دستگاه قضا در مبارزه با فساد مالی مسئولان و صاحب‌منصبان و صاحبان قدرت است.
نویسنده تاکید کرد: اگر قوه قضائیه از این آزمون، سربلند بیرون آید علاوه بر بازسازی قابل توجه امید مردم به تحقق عدالت، شاهد ارتقای قابل توجه عیار عدالت در کشور خواهیم بود و راه برای ادامه این راه پرافتخار هموار خواهد شد و اگر خدای ناکرده این عزم در این مرحله به هر بهانه یا توجیهی دچار توقف یاکندی شود امیدهای قبلی نیز به یاس خواهد گرایید.
برخورد سیاسی از سوی موافقان و مخالفان اجرای عدالت در این پرونده و کشاندن پای هاشمی پدر به پرونده هاشمی پسر، بزرگ‌ترین مانع اجرای عدالت و خیانت به عدالت است و همه باید از آن دوری کنند.
جام‌جم در پایان می‌نویسد: تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی پدرها و پسرهای متعددی را سراغ دارد که در مسیر حق‌طلبی و مبارزه با باطل رودرروی هم قرار گرفته‌اند و ارتباطات نسبی اجازه نداده است حق و باطل فراموش شوند؛ امروز هم این امیدواری هست که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز از این آزمون دشوار سربلند خارج شود.
کیهان
افشای سندسازی سیا علیه برنامه هسته‌ای ایران
آمریکا اسناد دستکاری شده و جعلی را برای فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران در اختیار آژانس قرار داده تا آژانس را فریب دهد.
شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی نوشت: با توجه به افشای اسنادی که نشان می‌دهد سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) تلاش کرده تا اسناد مربوط به ساخت تسلیحات اتمی را وارد برنامه هسته‌ای ایران کند، ممکن است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اسناد مربوط به ایران، بازنگری کند.
بلومبرگ نوشت: «دو دیپلمات غربی می‌گویند، جزئیات مربوط به تلاش سازمان سیا که در جریان بررسی یک پرونده در ایالات متحده پدیدار شده، ممکن است که ناظران سازمان ملل را وادار کند تا برخی از شواهد مربوط به فعالیت ادعایی ایران در زمینه تسلیحات هسته‌ای را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.»
به گفته این دو دیپلمات آشنا به پرونده ایران در آژانس که به دلیل محرمانه بودن این موضوع، خواسته‌اند نامشان فاش نشود، می‌گویند بازرسان آژانس در وین احتمالاً اطلاعات دریافتی در مورد ایران را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهند.
چندی قبل دادگاهی برای بررسی اتهامات «جفری استرلینگ» کارمند سابق سیا که گفته می‌شود اطلاعات مربوط به عملیات این سازمان علیه ایران را به رسانه‌ها درز داده، برگزار شد. این دادگاه تأیید کرد سازمان سیا با هدف متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای و همچنین ایجاد خلل در برنامه ایران، طی عملیاتی موسوم به «مرلین»، تلاش کرده تا دستورالعمل‌ها و اسناد ساختگی و دستکاری شده مربوط به ساخت تسلیحات هسته‌ای را وارد برنامه ایران کند.
براساس اطلاعات منتشر شده، سیا در این عملیات قصد داشته است تا نقشه‌های معیوب و روش ساخت یکی از قطعات مهم مربوط به تسلیحات هسته‌ای را از طریق یک مهندس روس با اسم رمز «مرلین» به دست ایرانی‌ها برساند. براساس طرح واشنگتن، زمانی که ایران از معیوب بودن طرح‌ها گله می‌کرد، مرلین باید درخواست پول می‌کرد و آن زمان در صورت پیگیری ایران، آمریکا به مدرک لازم برای متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای، دست می‌یافت.
بلومبرگ می‌افزاید: ایران حتی پاسخ درخواست‌های مرلین را نیز نداده و وی نهایتاً مجبور شده طرح‌ها را از طریق پست برای نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین ارسال کند. اما باز هم ایران هرگز به نامه وی پاسخ نداده و عملاً آنطور که در کتاب «دولت جنگ» جیمز رایزن خبرنگار نیویورک‌تایمز که به افشای این عملیات محرمانه متهم شده، به آن اشاره شده، این عملیات با شکست کامل مواجه شده است.
در یکی از تلگرام‌هایی که به دادگاه استرلینگ ارائه شده، آمده است: «هدف (عملیات) این است که این بخش مهم اطلاعات فریب در برنامه هسته‌ای ایران نهاده شود».
به نوشته بلومبرگ، این مسئله از آن جهت می‌تواند برای آژانس حائز اهمیت باشد که هنوز هم سوءظن این نهاد به ایران، برآمده از اطلاعاتی است که پیش از این از آژانس‌های اطلاعاتی دریافت کرده است.
«دان جوینر» استاد حقوق دانشگاه آلاباما عملیات مرلین را نمونه‌ای از تاکتیک‌هایی می‌داند که ایالات متحده و متحدانش علیه ایران به کار بسته‌اند. وی در این رابطه به بلومبرگ گفته است: «جعل اسناد مرتبط با مسئله هسته‌ای، بخشی کاملاً واقعی از تلاش‌های چنین کشورهایی برای تخریب برنامه هسته‌ای ایران است. افشای این امر نشانگر خطرات اتکای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر شواهدی است که طرف‌های ثالث دارای انگیزه‌های سیاسی ضد ایران، به این نهاد ارائه می‌کنند.»
ای مک گاورن عضو سابق سیا در مصاحبه با پرس‌تی‌وی گفت: آمریکا برای جعل سند علیه برنامه هسته‌ای ایران، پول زیادی را صرف کرده است. هدف از این کار سازمان سیا، ارائه اطلاعات مسموم و آلوده بوده است مبنی بر اینکه ایران در مسیر نادرست حرکت می‌کند و به سمت ساخت تسلیحات هسته‌ای می‌رود. اسناد و مدارکی که تولید شده است دال بر اینکه ایران تسلیحات هسته‌ای می‌سازد، اصلاً خوب نبوده‌اند. در این اسناد، نقایص بسیار جدی وجود داشته است.


هر روز سفر ابتکار صد میلیون هزینه دارد!
زهره طبیب‌زاده نماینده مجلس مدعی شده که بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است در سفرهای استانی خانم ابتکار حیف و میل شدیدی در بیت‌المال انجام می‌شود به گونه‌ای که یک سفر یک روزه وی به یکی از استان‌های محروم بالای ۱۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.
چرایی ناکامی مصادره ۱.۶ میلیارد دلاری اموال ایران
خانواده سربازان آمریکایی کشته یا زخمی‌شده در جریان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در بیروت، از مصادره یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار اموال بانک مرکزی ایران در لوگزامبورگ ناکام ماندند.

به گزارش رویترز، قاضی این پرونده روز جمعه اعلام کرده که مصادره این اموال خارج از حوزه قضایی اوست. اموالی که خارج از خاک آمریکا‌ هستند و به طور مستقیم ارتباطی با این کشور ندارند، خارج از حوزه قضایی این کشور قرار می‌گیرند.
تراژدی عصر پنجشنبه زاهدان
فقط 10 دقیقه با مرکز استان فاصله دارد؛ حاشیه‌ای ناامن، بدون بهداشت با حداقل امکانات برای زندگی. آنجا حتی «زندگی در شرایط سخت» هم نیست، «سخت ترین شرایط برای زنده ماندن» است.

تسنیم در شروع گزارشی از اعضای کاروان اعزامی به سیستان و بلوچستان در قالب ویژه برنامه "ایران سرزمین برادری" نوشته: فقط 10 دقیقه از مرکز استان دور شدند که معماری شهر به کلی تغییر کرد و همراه این تغییر چهره آن‌ها هم متغیر می‌شد. محله هایی کوچک، آلوده و غیربهداشتی و فقیرنشین در حاشیه شهر زاهدان که گویا هیچ‌کس از آن‌ها خبر ندارد، زاغه نشینی در مجاورت یک کلان شهر در استانی به بزرگی سیستان و بلوچستان. مسلمان فقیری که از ابتدایی‌ترین امکانات یک حیات ساده هم محرومند، نه آب شرب، نه برق، نه گاز و... آنجا اصلا تلویزیون و هرگونه دیگری از رسانه، محلی از اعراب ندارد.
چهار کلمه برای رقابت انتخاباتی با روحانی
"درون زایی"، "عدالت،" "استقلال" و "مردم گرایی" مفاهیم طرد شده گفتمان دولت مستقر هستند که می‌توانند در مفصل‌بندی گفتمان رقیب گفتمان دولت مورد توجه اجتماعی قرار گیرند. پرویز امینی از چهره‌های دانشگاهی اصولگرایان گفته باید به این مسئله هم توجه کرد که صرف به کارگیری این مفاهیم به قوت و برتری نسبی بر گفتمان دولت منجر نمی‌شود بلکه همه شرایط مانند "وجود نشانه های در دسترس" و نیز قدرت "جمع کردن مطالبات متکثر" تا سطح ممکن و "سیاست ورزی حرفه ای" به نوعی باید در این صورت‌بندی مورد نظر قرار گیرد.
احمدی‌نژاد فقط در این دو جا می‌تواند محاکمه شود
احمد شیرزاد از فعالان اصلاح‌طلب گفته: «محاکمه احمدی‌نژاد به لحاظ حقوقی برای خود قضیه‌ای است باید نوع جرم را بررسی کرد که آیا عالم به مفاسد رخ داده بوده یا خیر یا اینکه جرمی که مرتکب شده خیانت به کشور تلقی می‌شود یا خیر. اما حاصل آنچه که انجام شده بسیار فاجعه‌بار است و محاکمه وی باید در محکمه افکار عمومی صورت بگیرد و مانع از بازگشتش به قدرت شود.»

او همچنین اصولگرایان را عامل اصلی قدرت گرفتن احمدی‌نژاد می‌داند و این پرسش را مطرح می‌کند که «محمود احمدی‌نژاد در قد و قواره کسوت ریاست‌جمهوری نبود و این بزرگترین اشتباه تاریخی جناح اصول‌گرا است که نسبت به این مساله خیلی فرصت‌طلبانه برخورد کردند و از یک رفتار نا متعارف چشم پوشیدند. می‌شود این سوال را مطرح کرد که آیا جناح اصولگرا حاضر است مسئولیت آن چیزی که در انتخاب احمدی‌نژاد رخ داد را بر عهده بگیرد؟» این فعال سیاسی و استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر قرار است احمدی‌نژاد محاکمه شود تنها در دوجا این امکان وجود دارد گفت: یکی در دادگاه توسط قاضی عادل است و دیگری در محضر عدل الهی.
به بیلبوردها آلرژی دارید؟ بروید دکتر!
محسن پیرهادی، عضو شورای شهر و رئیس سازمان شهرداری تهران در گفت‌وگو با هفته‌‎نامه تماشاگران امروز به معترضان نصب بیلبوردهای «عنایت آمریکایی» توصیه کرده‌است اگر به این بیلبوردها آلرژی دارید به دکتر مراجعه کنید. پیرهادی در این گفت‌وگو همچنین به تیم مذاکره کننده توصیه کرده است تا این بیلبوردها را با خود به جلسات مذاکره ببرند تا به آن‌ها نشان دهند که دیدگاه مردم نسبت به آن‌ها چگونه است.
وقتی شیخ کویتی توصیه کفاشیان را به وزیر ورزش می‌کند
علی کفاشیان این روزها خودش را برای کسب عنوان نائب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا آماده می‌کند و ممکن است رسیدن او به این پست منجر به برکناری مسالمت‌آمیز او از فدراسیون فوتبال شود. هیوا یوسفی در گزارشی که برای هفته‌نامه تماشاگران امروز از تحولات این روزهای فدراسیون فوتبال نوشته به نکته جالبی هم اشاره می‌کند. در بخشی از گزارش «از شیخ دستور می‌گیرد. به شیخ رای می‌دهد. از شیخ پست می‌خواهد» می‌نویسد: «شیخ احمد در اولین ملاقات با محمود گودرزی او را غافلگیر می‌کند. گفته می‌شود در این ملاقات شیخ کویتی به وزیر ورزش اطمینان می‌دهد که با روی کار آمدن دولت حسن روحانی ، نگاه او و شورای المپیک آسیا به مدیریت ورزش در ایران تغییر کرده و آن‌ها دیگر لازم نیست نگران تهدیدهایی مانند تعلیق در مجمع بین‌المللی باشند. شیخ احمد البته فراموش نکرده که از گودرزی بخواهد هوای دوستش در ایران را داشته باشد. تنها دوستی که اسمش به میان می‌آید علی کفاشیان است. »
از رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران دعوت کنید تا در کنگره سخنرانی کنند
سید حسین موسویان در اجتماع ۱۰۰۰ نفری مردم ایالت کارولینای جنوبی که به دعوت شورای امور جهانی این ایالت برگزار شده بود، سخنرانی نمود. موسویان در سخنرانی خود موضع جالبی گرفت که از زمان انتشار سخنرانی بازتاب‌های گوناگونی در رسانه‌ها داشته است. وی در بخشی از سخنرانی خود گفت «شما از نتانیاهو نخست وزیر اسراییل دعوت کرده‌اید که در مورد برنامه هسته‌ای ایران در کنگره سخنرانی کند. کنگره آمریکا در دهه‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها از نخست وزیر اسراییل دعوت کرده است. با این وجود این دعوت‌ها و سخنرانی‌ها هیچ کمکی به صلح و امنیت در منطقه نکرده بلکه دشمنی و کینه و بی‌ثباتی را رونق داده است. یکبار هم که شده از رییس جمهور یا وزیر خارجه ایران دعوت کنید تا برای کنگره واقعیت‌ها را تشریح کند، حقایقی را به شما بگوید که تا کنون نشینده‌اید» نکته جالب حضور نماینده کنگره آمریکا در سخنرانی عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود.
شش اتهام 37 اصلاح طلب علیه استاندار روحانی
جمعی از فعالان سیاسی استان فارس در نامه ای به یکی از نشریات اصلاح طلب، شش اتهام را علیه استاندار فارس و عدم همراهی وی با دولت و مجموعه اصلاح طلبان، فهرست کرده اند.  این شش اتهام عبارتند از : لغو سخنرانی ابتکار در شیراز، اخلال در سخنرانی مشاور رئیس جمهور، اخلال در مراسم سخنرانی دکتر عارف، اخلال در سخنرانی هادی غفاری، لغو حضور حجت الاسلام سروش محلاتی،
هاشمی و ناطق از خزانه خالی می گویند
«ناطق‌نوری»، که اصولگرایان حسابی برای بازگشتش به دامن اصولگرایی تلاش می‌کنند و هربار کمتر موفق می‌شوند، هم از موضع همدلی با دولت سخن می‌گوید. به گزارش «ایرنا» او گفته ‌است: «روحانی در شرایطی که کشور با بدهی، نزول قیمت نفت، خشکسالی و سایر مشکلات مواجه است، دولت را تحویل‌ گرفته که ازاین‌رو شرایط را باید درک کنیم.» ناطق‌نوری می‌گوید: «بخشی از مسایل و مشکلات به‌دلیل شرایطی بوده که در کشور رخ‌داده و امیدواریم در دولت تدبیروامید آن مشکلات رخ ندهد و همه باید مراقب باشیم و کمک کنیم که مشکلات بیشتری به‌وجود نیاید و آنچه به‌وجود آمده نیز رفع شود. لازمه تامین بسیاری از خواسته‌ها، وجود امکانات و بودجه است. درحال‌حاضر وضعیت دولت از نظر بودجه بحرانی است و درحالی‌که قیمت نفت در بودجه٩٤ روی ٧٤دلار توسط دولت بسته شده بود، اما هم‌اکنون قیمت آن حدود ٤٠دلار است. این کسری بودجه و خالی‌بودن خزانه و تعهداتی که در دولت قبل به‌وجودآمده موجب بروز مشکلاتی شده و حتی پیمانکارانی داریم که از دولت طلبکار هستند و به‌دلیل اینکه بودجه‌ای به آنها داده نشده، وضعیت خوبی ندارند.

در همین راستا اقای هاشمی رفسنجانی نیز در گفت گو با مهر اعلام کرده است که البته اقای روحانی هنوز در اوایل کارش است و مشکلاتی که از دولت قبل برای ایشان باقی مانده، انصافاً از مشکلاتی که ما در جنگ تحویل گرفتیم، بدتر است. ما در جنگ خسارات و رکود و اوضاع بد سیاست خارجی را تحویل گرفتیم و الان مشکلات علاوه بر همه اینها فساد هم هست که خیلی دامنگیر شده و ممكن است بسياري از نيروهایي كه مشغول كارند با دولت همدل نباشند.
وزیرخارجه رژیم اسرائیل: نتانیاهو گریه زاری نکند
اویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرایئل نتانیاهو را به حرافی متهم کرد و گفت: بیگن (نخست وزیر اسبق اسرائیل) بدون سخنرانی و گریه زاری، تاسیسات هسته ای عراق را بمباران کرد. بنیامین نتانیاهو در روزهای اخیر به دلیل برنامه اش برای سخنرانی در کنگره آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران به شدت تحت فشار و انتقاد قرار دارد. این سخنرانی بدون هماهنگی کاخ سفید آمریکا انجام می شود. باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز گفته اند با نتانیاهو دیدار نخواهند کرد.
باهنر: من به خیلی پول داده‌ام و می‌دهم از کسی پول نمی‌گیرم!
باهنر در گفت و گو با شرق پیرامون موضوع پول هایی که اقای رحیمی به نمایندگان داده است عنوان داشت: شما برمی‌گردید می‌گویید نمایندگان پنج‌میلیون‌تومان از کسی پول گرفته‌اند. خیلی راحت به شما می‌گویم اولا این ١٧٠نماینده که اسامی‌شان هم هست، می‌توان قاطعانه گفت بالای ٨٠،٩٠درصدشان نمی‌دانستند پول مال «جابر ابدالی» است.

شما اطلاعات خودتان را افزایش دهید، چون کمی اگر مسایل حقوقی را تورق کنید و آیین دادرسی را ببینید، می‌گویند برای اینکه جرم اتفاق بیفتد باید هم عنصر مادی، هم قانونی و معنوی وجود داشته باشد. عنصر معنوی اینجا وجود ندارد.

من به همه پول‌هایی که گرفتم و دادم، دقت کردم که پاک باشند. آقای رحیمی می‌گویند آقایی به نام ابدالی آمدند و می‌خواستند به ایشان پول بدهند، ایشان گفته برو پول را به باهنر بده، این از قول آقای رحیمی است. اگر خدای ناکرده من پول ناپاک بگیرم و به صدنفر هم در داخل مملکت پول بدهم، هیچ‌کس تردید ندارد. چون باهنر به پاکدستی معروف است.بنابراین اگر من به کسی پول بدهم که در انتخابات هزینه کند احتمالا لازم نیست تحقیق کند چون باهنر پول را جای درست صرف می‌کند. هر انتخاباتی که بوده چون من کسی هستم که حزب دارم، تشکیلات دارم و مهم‌تر از همه تلاش کرده‌ام که منشاء پول، ناپاک نباشد. من در بین آن ١٧٠نفر قطعا نیستم. چون بنده از کسی پول نمی‌گرفتم بلکه به خیلی‌ها پول داده و می‌دهم. این مساله را اینطور بزرگ و وسیع نکنید.
علم الهدی: رهبری از حکم تحریم تنباکو الگو گرفتند
سیداحمد علم‌الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) در ادامه خطبه ها با اشاره به سالروز صدور فتوای آیت الله میرزای شیرازی مبنی بر تحریم تنباکو گفت: این فتوا نمایشی از اقتدار دین در مقابله با استعمار شیطانی بریتانیا به وسیله اقتصاد مقاومتی بود.زمانی که دشمن تحت عنوان قراردادی مساله خرید تنباکو را مطرح کرد تا به بهانه تنباکو تجهیزات جنگی و نیروی نظامی به ایران وارد و بوسیله آن بر کشور مسلط شود آیت الله شیرازی بلافاصله مردم کشور را از خرید و مصرف تنباکو تحریم کرد و انجام این اقدام را در حکم محاربه با امام عصر(عج) دانست. آیت الله شیرازی با تحریم تنباکو، شیعه ایرانی را به مقاومت در برابر توطئه استکباری دشمن وادار کرد و اینکه مردم دست از استعمال تنباکو و مصرف آن بردارند نیاز به ریاضت سرسختانه ای داشت و به نوعی اقتصاد مقاومتی بود. رهبر معظم انقلاب در سال گذشته با الگوگیری از آیت الله میرازی شیرازی بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و به عنوان یک راهبرد اقتصادی معرفی کردند و مولفه ها و مشخصه های آن را در حضور همه مدیران اعلام فرمودند.
شباهت های قالیباف و احمدی نژاد به رضاشاه
صادق زیباکلام در گفت‌وگو با صدا گفت: من یک بار گفتم آقای احمدی‌نژاد تفاوت چندانی با رضاشاه ندارد. تفاوت این دو شخص در این است که احمدی‌نژاد نماز می‌خواند ولی ظاهرا رضاشاه نماز نمی‌خواند؛ وگرنه از جهات دیگر بسیار به هم شباهت دارند. رضا شاه هیچ اهمیتی برای مجلس قائل نبود، آقای احمدی‌نژاد هم این‌طور بود. رضا شاه به شدت مستبد و «حرف، حرف من است» بود، آقای احمدی‌نژاد هم این‌طور بود. رضا شاه باستان‌گرایی و ایران‌گرایی و «چو ایران نباشد تن من مباد» را ترویج می‌کرد، احمدی‌نژاد هم حداقل بر حسب ظاهر چنین گرایشی داشت. صرفنظر از این‌که به دنبال رای و محبوبیت بود و یا واقعا چنین باوری داشت، به هر حال به باستان‌گرایی تمایل نشان می‌داد. رضا شاه هیچ ارزشی برای دموکراسی و پلورالیسم قائل نبود، احمدی‌نژاد هم هیچ ارزشی برای این مقولات قائل نبود. احمدی‌نژاد با افتخار می‌گفت من هیچ دینی به احزاب و تشکل‌های سیاسی ندارم، رضا شاه هم تا جایی که توانست احزاب و تشکل‌های سیاسی را ممنوع کرد. رضا شاه هیچ اعتقادی به آزادی بیان و آزادی مطبوعات نداشت، احمدی‌نژاد هم چنین اعتقادی نداشت. اشتراکات زیادی بین رضا شاه و احمدی‌نژاد وجود دارد. بخش عمده احترامی که من برای رضا شاه قائلم، ناشی از این است که او به فکر نیازها و احتیاجات ایران در پنجاه سال آینده بود؛ اما متاسفانه آقای احمدی‌نژاد به فکر پنج سال آینده ایران هم نبود چه برسد به پنجاه سال آینده!

من فکر می‌کنم قالیباف یادآور قلدری رضا شاه است. مدرنیست بودنش (قالیباف) را نمی‌دانم. رضا شاه اعتقادی به ظاهرسازی نداشت. دانشگاه تهران و راه‌آهن را برای ظاهرسازی نساخت؛ ولی به نظر می‌رسد بسیاری از کارهای قالیباف برای حفظ ظاهر انجام می‌شود. مثل برخی از راه‌ها و جاده‌هایی که ساخته، برخی از سخنرانی‌هایش، برخی از پروژه‌هایش. مثلا همین پل دو طبقه بزرگراه صدر. بسیاری معتقدند این پروژه از نظر علمی پروژه سنجیده‌ای نبوده است. اگر بخواهیم نمره‌ای به دولت‌های احمدی‌نژاد و روحانی از حیث نزدیکی به دولت بناپارتی رضا شاه بدهیم، نمره دولت احمدی‌نژاد قطعا هفده یا هجده خواهد شد اما نمره دولت روحانی حدود دوازده یا سیزده خواهد بود!

*خراسان
هشدار درباره قطع حقوق و مزاياي برخي کارمندان دولت
بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير يک مسئول مهم اجرايي به تعدادي از وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي، تاکيد شده است که علي رغم اطلاعيه هاي صادره در ماه هاي گذشته مبني بر ضرورت دريافت کد استخدامي توسط همه کارمندان پيماني و رسمي و کد شناسه براي کارمندان قرارداد معين و مشخص، هنوز برخي کارمندان اقدام به ارسال اطلاعات لازم و دريافت اين کدها نکرده اند که در صورت عدم رعايت موارد فوق، از سال 1394 تنها کارمنداني حقوق ومزاياي خود را دريافت مي کنند که اين کدها را اخذ کرده باشند.
رانندگان دولتي 300 هزار تومان حق لباس مي گيرند
بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير تعدادي از وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي، مقرر شده است با توجه به مجوزهاي صادره در قانون بودجه امسال بر اساس ضوابط قانوني امور اداري و استخدامي کشور، تعدادي از کارکنان واجد شرايط دريافت حق لباس هستند.

بر اساس ابلاغيه مذکور، رانندگان خودروها با 312 هزار تومان، بيشترين دريافتي و انباردار و بايگان با 14 هزار تومان کمترين ميزان حق لباس را خواهند داشت.
*ایران
ورود ایرانیان امریکا به کارزار ضد نتانیاهو
هاآرتص نوشت: «با ادامه اعتراضات و مخالفت‌های داخلی با سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره، شورای ملی ایرانیان امریکا نیز بشدت از تصمیم نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره انتقاد کرد.» از سوی دیگر، شورای ملی ایرانیان امریکا با انتشار مطلبی در روزنامه «نیویورک تایمز»، به برنامه سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا بشدت اعتراض کرد. به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در این مطلب که در شماره روز پنجشنبه نیویورک تایمز منتشر شده، آمده است: «آیا کنگره امریکا طرف رئیس جمهوری ما است یا از یک رهبر خارجی جانبداری می‌کند؟ رئیس جمهوری اوباما در آستانه یک پیروزی دیپلماتیک قرار دارد اما جنگ‌طلبان کنگره قصد دارند نتانیاهو را به کنگره بیاورند تا برای تصویب تحریم‌های بیشتری اعمال نفوذ کند که می‌تواند مذاکرات هسته‌ای را به شکست بکشاند و آغازگر جنگ دیگری باشد.»
انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از سخنرانی بی‌اهمیت «نتانیاهو»
وزیر خارجه اسرائیل ضمن بی‌اهمیت خواندن برنامه سخنرانی نخست وزیر این رژیم در کنگره امریکا علیه توافق هسته‌ای احتمالی کاخ سفید و ایران، این سؤال را مطرح کرد که «وقتی ما نمی‌توانیم حماس را شکست دهیم، چطور می‌خواهیم با ایران مقابله کنیم؟» به گزارش ایسنا، «آویگدور لیبرمن» در مصاحبه ای تأکید کرد: «سخنرانی نتانیاهو در کنگره بیشتر تلاشی است برای کسب آرای بیشتر اسرائیلی‌ها و وی بیش از اینکه مرد عمل باشد، اهل حرف زدن است.»
تلاش ناکام برای مصادره 6/1 میلیارد دلار پول ایران

تلاش وابستگان قربانیان بمبگذاری سال 1983 پایگاه تفنگداران دریایی امریکا در بیروت برای مصادره 6/1 میلیارد دلار اموال بانک مرکزی ایران که در حسابی توسط «دویچ بورس ای جی» در لوکزامبورگ نگهداری می‌شود، ناکام ماند. به گزارش رویترز، «کاترین فارست»، قاضی دادگاه اعلام کرده است که این بخش از اموال بانک مرکزی ایران خارج از حوزه قضایی اوست.
پیگیری اهانت به آیت‌الله‌ هاشمی در مجلس
یک عضو شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به ماجرای پخش تصاویر اهانت‌آمیز به آیت‌الله‌ هاشمی در تلویزیون گفت: «ما در این زمینه به صدا و سیما تذکر خواهیم داد و پیگیر این هستیم این تصویر مربوط به چه زمانی است.»
به گزارش انتخاب، رمضان شجاعی کیاسری، نماینده مردم ساری در مجلس افزود: «اگر نمایندگان مجلس به این نتیجه برسند که این کار با هدف قبلی انجام شده، امکان کارت زرد گرفتن رسانه ملی وجود خواهد داشت.»
باهنر: مرزبندی اصولگرایان با احمدی‌نژاد سخت است
محمدرضا باهنر به «شرق» گفت: «وضعیت احمدی‌نژاد در فضای عمومی کشور روبه رشد است و دارد بالا می‌آید... اگر دولت آقای روحانی نتواند در دو یا سه‌ زمینه به‌صورت ملموس موفق شود و ذائقه مردم را شیرین کند، دو رقیب برای دولت روحانی در اذهان متصور است که متشکل هم نیستند؛ یکی احمدی‌نژاد و دیگری ما اصولگراها هستیم ... اگر ما بخواهیم مرز بین خود و احمدی‌نژاد را شفاف مشخص کنیم، کار سختی است... وارد بحث آقای رحیمی نشوید. آقای رحیمی یک خطای عمدی کرده یا هر چیزی.»
توضیح عضو خبرگان در‌باره سخنان منتسب به وی
آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، عضو خبرگان رهبری با اشاره به بازتاب سخنانش در دانشگاه فردوسی، اظهار داشت: «برخی رسانه‌ها به نقل از بنده اشتبا‌هاً نقل کردند که من گفته‌ام خبرگان مقابل رهبری هیچ غلطی نمی‌تواند بکند‌.» به گزارش فارس، وی با گلایه از انعکاس نادرست اظهاراتش، تصریح کرد: «بنده گفته بودم بعضی جریانات که به این امید بسته‌اند که در داخل مجلس خبرگان علیه رهبر معظم انقلاب حرکتی صورت گیرد، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند زیرا اعضای مجلس خبرگان هیچ فردی را شایسته‌تر و بهتر از رهبر معظم انقلاب نمی‌شناسند.»
*قدس

واکنش رسانه‌های غربی به انتقاد رهبر انقلاب

فارس: انتقاد مقام معظم رهبری از فیلم هالیوودی «تک تیرانداز آمریکایی» به عنوان فیلمی ضد اسلامی و اشاعه‌دهنده خشونت علیه مسلمانان، با واکنش گسترده رسانه‌های غربی روبرو شد.

هزینه یک سفر ۱۰۰ میلیون تومان!

فارس: زهره طبیب‌زاده نوری، نماینده مجلس گفت: بر اساس گزارشهایی که به دست ما رسیده است، در سفرهای استانی خانم ابتکار حیف و میل شدیدی در بیت‌المال انجام می‌شود، به گونه‌ای که یک سفر یک روزه وی به یکی از استانهای محروم بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

حساب مخفیانه صهیونیستها

ایسنا: روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: اسراییل بیش از 250 میلیون دلار بدهی نفتی به ایران دارد که در یک حساب مخفیانه نگهداری می‌شود.

پرداخت وام بانک‌ها متوقف شد!

آنا: در حالی که مسؤولان نظام بانکی از پرداخت وام به مردم در هر مقطع زمانی خبر می‌دهند، خبرها حاکی است که پرداخت وام در شعبه‌های مختلف بانکهای دولتی و خصوصی متوقف شده است.

احتمال افزایش قیمت نان

ایسنا: محسن لزومیان، رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری تولیدکنندگان‌ نانهای صنعتی کشور گفت: تا پایان امسال قیمت نان صنعتی تغییری پیدا نخواهد کرد، اما برای سال آینده احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد.

11 میلیون ایرانی و ناباروری

تابناک: دکتر محمد اسماعیل مطلق، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت به 11 میلیون ایرانی که در سن ازدواج هستند و هنوز ازدواج نکرده اند، اشاره کرد و گفت: خطر از دست رفتن سن باروری در این افراد وجود دارد.

هشدار درباره امواج مخرب رادیویی

ایرنا: کمال الدین پیرمؤذن، سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با تأکید بر اینکه ارسال پارازیتها با قدرت و توان بالا بر اعصاب تأثیر می گذارد، گفت: استفاده زیاد از امواج رادیویی و پارازیتهای ماهواره ای، آثار سوء زیستی به وجود آورده است.

برداشت پول ایران ممنوع

قدس آنلاین: دادگاهی در آمریکا با درخواست برداشت 6/1میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران، به بهانه پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حادثه بمبگذاری انفجار سال 1983 در بیروت مخالفت کرد.

بدهی شهرداری ها ارتباطی با ما ندارد

ایرنا: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: بدهکاری شهرداری ها ارتباطی با وزارت کشور ندارد، بلکه با وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه مرتبط است که باید حل وفصل شود و بدهی خود را تسویه کنند.

سینما هم به   بی پولی خورد

فرارو: رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد که سال آینده، سال ریاضت اقتصادی سینماست. به گفته ایوبی، بودجه‌ای که برای سینمای کشور در نظر گرفته شده است، حتی اگر صد درصد هم به سینما اختصاص داده شود، باز هم بودجه اندکی است. 

قتل یک ایرانی در سوئد

قدس آنلاین: پلیس شهر مالمو سوئد در تلاش است تا سه‌مرد را که به‌سوی جوانی ایرانی آتش گشوده و او را به قتل رساندند، شناسایی کند. این‌جنایت بعدازظهر آخرین روز ژانویه (١١‌بهمن) رخ داد.

ردپای رانت‌خواری در زمین‌های شمال

آرمان: محمد اسماعیل‌نیا، عضو هیأت ‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه پای رانت‌خواران به ساخت‌وساز غیرقانونی در اراضی کشور باز شده است، گفت: متأسفانه فقدان مدیران شایسته در بدنه سازمان جنگلها باعث از بین رفتن بخش زیادی از اراضی شمال کشور شده است.

این در حالی است که طی سالهای اخیر برخی سودجویان به طمع سودآوری از زمینهای کشاورزی وتغییر کاربری آنها، بسیاری از درختان وجنگلهای شمال کشور را از بین بردند.

فروش 10 خودرو «هامر» وزارت کشور!

ایرنا: براساس مصوبه هیات وزیران، وزارت کشور مجاز شد نسبت به خرید خودروهای  سواری تولید داخل اقدام کند که اعتبار خرید این خودروها از فروش 10 دستگاه خودرو هامر با رعایت قوانین و مقررات مربوط تامین می‌شود.

خشم صهیونیستها از برگزاری مسابقه در ایران

مهر: «رون پروزور»  نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خواستار محکومیت برگزاری مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ایران از سوی این سازمان شد.

*آرمان

یک خیابان به‌نام امام(ره) در نجف
شنیده شد که برای اولین‌بار در عراق، یک خیابان به نام امام خمینی(ره) نامگذاری شد که بعد از ظهر چهارشنبه برای این منظور مقامات محلی استان نجف مراسمی با حضور دو معاون رئیس‌جمهوری و مسئولان کنسولی و شخصیت‌های برجسته این شهر برگزار کردند. ایرنا نوشت؛ خیابانی که به نام امام خمینی(ره) نامگذاری شده، 6‌بانده و به طول 6 کیلومتر است که از ورودی شهر نجف از سمت فرودگاه به سمت کوفه، تا کمربندی این شهر را دربر می‌گیرد. در ورودی به این خیابان از همان ابتدا با یک تصویر بزرگ از امام خمینی(ره) و تابلوی راهنمایی که بر آن نوشته شده «شارع الامام روح‌ا... الخمینی»، روبه‌رو می‌شوید؛ موضوعی که با نصب این تابلوها در دو سه روز اخیر نظر رانندگان عبوری را به خود جلب کرده است.
جشن تولد 91 سالگی پیرترین رهبر جهان
شنیده شد که رئیس‌جمهوری زیمبابوه، پیرترین رهبر جهان روز شنبه تولد 91‌سالگی خود را جشن گرفته و با انتقاد شدید منتقدان روبه‌رو شد که جشن تولد پرهزینه‌اش را «شرم‌آور» خوانده و وی را به فرو بردن کشور در فقر متهم کردند. ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت؛ رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری زیمبابوه در نشست انجمن توسعه جنوب آفریقا در پرتوریا گفت: من از رسیدن به این سن بسیار خوشحالم و از اینکه خداوند مراقب من است، خرسندم. پس از سال‌ها انتقاد بین‌المللی، درحال حاضر اتحادیه اروپا کمک به زیمبابوه را از سر گرفته و تحریم‌های اعمال شده بر برخی از مقامات ارشد دولت این کشور را برداشته است. این در حالی است که موگابه اخیراً به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقا انتخاب شد.
اسکان مسافران پرواز بندرعباس- مشهد
شنیده شد که مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان گفت: پرواز شماره‌ 945 هواپیمایی ایرتور که قرار بود ساعت هشت و سی دقیقه صبح روزجمعه یکم اسفندماه با 150 مسافر انجام شود به‌علت نقص فنی انجام نشد و شرکت هواپیمایی مذکور مجبور به اسکان مسافران درهتل هرمز بندرعباس شد. «رضا بدیعی‌فرد» افزود: این هواپیما که قرار بود فرودگاه بندرعباس را به مقصد مشهد ترک کند اما به‌دلیل نقص فنی دربرق موتورهواپیما موفق به انجام پرواز در موعد مقرر نشد و تلاش برای رفع نقص نیز به نتیجه نرسید. افزود: هواپیمای مذکور اگرچه درساعت 11و 30 دقیقه برای پروازاعلام آمادگی کرد لیکن به‌دلیل اینکه به برخی مسافران پرواز اعلام شده بود ساعت 16 پرواز انجام می‌شود، انجام پرواز به بعد از ظهر در زمان اعلام‌شده موکول شد.
خبرخوش به کارمندان دولت درباره سهام عدالت

شنیده شد که خراسان نوشت؛ بر اساس ابلاغیه یک مسئول مهم اجرایی به همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، اعلام شده است که بر اساس تصمیم جدید مسئولان ارشد اجرایی، واگذاری سهام ترجیحی به کلیه کارکنان شاغل و بازنشسته که در زمان فروش سهام بنگاه مشمول واگذاری، واجد شرایط دریافت سهام ترجیحی بوده‌اند ولی از مزایای آن در مقطع مذکور برخوردار نشده اند، از محل مانده سهام ترجیحی جذب نشده بنگاه مورد واگذاری، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از جمله سقف حداکثر ۵ درصد مجاز شده است.
تكذيب خبر ارتكاب قتل توسط دادستان پرديس

شنیده شد که رئيس كل دادگستري استان تهران، خبر وقوع قتل توسط دادستان پرديس را تكذيب كرد. ايسنا نوشت؛ غلامحسين اسماعيلي، در پاسخ به سئوالي مبني بر صحت خبر كشته شدن مالك يك بناي غيرمجاز در شهر پرديس توسط دادستان اين شهر اظهار كرد: اين موضوع را تكذيب مي‌كنم. وي ادامه داد: در يك ماه اخير هيچ‌گونه تخريبي صورت نگرفته، اگر هم تخريبي انجام شده چنين موضوعي رخ نداده است. بر اساس اين گزارش، حجت‌الاسلام رئيسي دادستان كل كشور در حاشيه همايش سراسري پليس مبارزه با مواد مخدر كشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر وقوع قتل توسط دادستان پرديس در حين تخريب ساخت‌وسازهاي غيرمجاز در اين شهرستان، گفت: صبح دیروز دادستان تهران در جلسه‌اي گزارشي را ارائه دادند، اما گزارش را دقيق نمي‌دانم. اطلاعات من در حد همين شنيده‌هاي شماست و من موضوع تائيد شده‌اي ندارم.
9 محكوم از قطر به ايران منتقل مي‌شوند

شنیده شد که معاون وزير دادگستري و رئيس كارگروه انتقال محكومين از انتقال 9 محكوم ايراني از قطر به كشورخبر داد. سيد علي رئيس الساداتي گفت: اين محكومان كه به مجازات حبس در كشور قطر محكوم شده بودند، براي گذراندن ادامه دوران محكوميتشان به ايران منتقل مي‌شوند. وي افزود: انتقال اين تعداد محكوم در ادامه روند انتقال محكومين ايراني از ساير كشورها و بر اساس تفاهم‌نامه‌اي بين دولت‌هاي جمهوري اسلامي ايران و قطر انجام مي‌شود. وي، زمان انتقال اين افراد را چهارم اسفندماه جاري اعلام كرد و افزود: اين افراد از طريق مرز هوايي و در فرودگاه امام خميني (ره) به مقامات قضايي كشور تحويل داده مي‌شوند.
دستبرد به خانه گزارشگر فوتبال
شنیده شد که پلیس آگاهی درحال تحقیق درباره دستبرد میلیونی به خانه یکی از گزارشگران مشهور فوتبال است. شامگاه پنجشنبه درحالی‌كه این گزارشگر مشهور در استودیوی پخش شبكه سوم سیما برای گزارش مسابقه فوتبال در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌شد، به او خبر رسید سارقان به خانه‌اش دستبرد زده‌اند. به این ترتیب گزارشگر دیگری جایگزین وی شد تا او پیگیر ماجرای سرقت شود. در جریان بررسی‌های اولیه مأموران معلوم شد سارقان با ورود به خانه او واقع در خیابان شیخ بهایی مقدار زیادی پول و جواهرات سرقت كرده‌اند. براساس این گزارش، كارآگاهان پلیس آگاهی به‌دنبال دستگیری سارقان هستند.
هیجان نوازنده آمریکایی در تهران
شنیده شد که «باب بلدن» سرپرست گروه آمریکایی «انیمیشن» که شامگاه 30‌بهمن ماه میهمان جشنواره موسیقی فجر بود، آنچنان از شور مخاطبان ایرانی‌اش به وجد آمده بود که در پایان اجرا، دوربین‌اش را برداشت و از تماشاگران حاضر در تالار وحدت عکس یادگاری گرفت. تالار وحدت میزبان گروه آمریکایی پنج نفره به سرپرستی «باب بلدن» موسیقیدان برنده سه جایزه معتبر «گرمی» بود و به نظر می‌رسید هم نوازندگان و هم تماشاگران از این اجرا راضی بودند. سرپرست گروه «انیمیشن» پس از اجرای قطعه اول، رو به موسیقی‌دوستان ایرانی گفت: می‌خواستم بدانید که چقدر خوشحالیم از اینکه اینجا هستیم و برای شما می‌نوازیم. ما می‌خواستیم به اینجا بیاییم و بین این مردم باشیم. نمی‌دانید بودن در اینجا چه تجربه شعف‌انگیزی برای ماست.
بی توجهی به زبان‌های مادری در صداوسیما
انتقادها و اعتراض‌ها به برنامه‌های محلی صدا و سیما در برخی از مناطق کشور تا سطح بالاترین مقامات استانی کشیده شد. خبرگزاری فارس به نقل از مجید خدابخش استاندار اردبیل می‌نویسد که وی اخیرا در جلسه شورای آموزش و پرورش استان از مدیران و مسئولان شرکت‌کننده در برنامه صدا و سیما به ویژه "گفت‌وگوی ویژه" صریحا خواسته است تا با زبان ترکی صبحت کنند.استاندار اعتراض می‌کند: «این عیب است که ۹۹ درصد کلمات ادا شده در بخش رویدادها و اخبار شبکه استانی از واژگان فارسی فقط با تغییر فعل استفاده شود بلکه بهتر است همه سعی کنیم در برقراری ارتباط بیشتر از زبان مادری و ترکی استفاده کنیم.»
افشاگری و هشدار کاپیتان پیشین پرسپولیس
کاپیتان سابق پرسپولیس به حسین هدایتی به خاطر تصمیم اخیرش درباره باشگاه پرسپولیس هشدار داد. بهروز رهبری‌فرد که فعالیت بالایی در شبکه‌های اجتماعی داشته و در روزهای گذشته یکی از حامیان سرسخت واگذاری پرسپولیس به هدایتی بود، در تازه‌ترین مطلب خود به هدایتی هشدار داده است.رهبری‌فرد با اشاره به اینکه شنیده می‌شود تا پایان خرداد قرار نیست خبری از واگذاری باشد، از نژادفلاح به خاطر حضور مقطعی در پرسپولیس و همینطور از هدایتی به خاطر اینکه تصمیم دارد دوباره به باشگاه کمک مالی کند، گلایه کرده است.کاپیتان سابق پرسپولیس اعلام کرده که نژادفلاح برای آوردن برانکو و آبروداری در لیگ قهرمانان آسیا از هدایتی درخواست کمک کرده و جالب اینکه رهبری‌فرد افشا کرده که چندی پیش پرسپولیس با پول هدایتی چند بازیکن جذب کرده است.رهبری‌فرد از هدایتی خواسته برای خرید قطعی پرسپولیس پا پیش بگذارد و حاضر به کمک مقطعی به باشگاه نشود و البته در انتهای متن خود نیز به هدایتی هشدار داده است: «اینم میدونیم مردم عهد اخوتی که سرانجامی نداشته باشه با هیچکسی نمی‌بندن حتی اگه اون شخص هدایتی لوتیه با معرفت و خوش قلب باشه، دل خوشی هم از مسکن‌های مقطعی ندارن چون داره جواب معکوس میده...»
آلن ایر چگونه فارسی زبان شد؟
سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا می گوید: من در جوانی اهل فراگیری زبان بودم و در دانشگاه رشته من ادبیات بود. طبع شعری داشتم و علاقمند به ترجمه های شعر های عرفانی و تصوفی ایرانی شدم. هوس داشتم کمی فارسی یاد بگیرم و یواش یواش فنا در عشق و علاقه به زبان و فرهنگ ایرانی شدم و اصلاً نمی دانم چرا اینقدر شیفتۀ زبان و فرهنگ ایران شده ام. ممکن است نگاه و طرز ادراک پشت سر زبان فارسی با طرز طبع و شخصیت من همخوانی داشته باشد. به هر حال انگیزه من بیشتر جنبه شخصی داشت تا حرفه ای، چون فقط سال های بعد، که دیپلمات شدم آشنایی من با فارسی از نظر حرفه ای به درد من خورد. باید اعتراف کنم که هم همسرم و هم سه دختران جوانم هیچ علاقه ای به فارسی و فرهنگ ایران پیدا نکردند و بدتر از آن دخترانم همیشه گله می کنند که بجای بازی کردن با آنها، من کتاب های فارسی می خوانم. چه باید کرد؟
ارکستر سمفونیک عراق هم ما را شرمنده کرد
ارکستر سمفونیک عراق به رهبری آرش امینی پنجشنبه شب 30 بهمن ماه در سی امین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به صحنه رفت.هوشنگ کامکار افزود: اجرای ارکستر سمفونی عراق در ایران با توجه به شرایط حاد سیاسی و اجتماعی کشور عراق باید مسولین فرهنگی ما را به تفکر بیشتری فرو برد.او با توجه به فعالیت های ارکستر سمفونی عراق معتقد است که در چنین شرایطی و با مقایسه شرایط ایران با عراق، انحلال ارکستر سمفونی تهران و نا معلوم بودن سرنوشت این ارکستر چیزی نیست جز مایه شرمساری نیست.
هاشمی شاهرودی: شاید کاندیدا شوم
آیت‌الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی گفت: بنده از کاندیداتوری آیت الله هاشمی شاهرودی اطلاعی ندارم اما وی به طور لفظی گفته است «شاید کاندیدا بشوم».عضو مجلس خبرگان رهبری درباره احتمال رای آوری آیت‌الله هاشمی شاهرودی نیز گفت: در میان اعضای مجلس خبرگان عده‌ای هستند که ممکن است رای بیاورند.
راه جدید پرداخت بدهی‌ دولت به سپاه، حرم حضرت معصومه و کمیته امداد
بر اساس تبصره 3 قانون بودجه سال 93، مجلس به دولت اجازه داد بدهیهای خود به بخشهای خصوصی و تعاونی، شهرداری‌ها و ... را با اولویت پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا، از محل منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم‌ الشرکه، حق بهره‌ برداری و بهره مالکانه پس از تأیید معاونت برنامه ‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس ‌جمهور با اعلام سازمان حسابرسی، پرداخت و یا تسویه و سپس تهاتر کند.بر این اساس، هیأت‌وزیران در جلسه 15/11/1393 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند (ج) تبصره (3) قانون بودجه سال 1393 کل کشور تصویب کرد که منابع فوق، در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قرار بگیرد تا صرف پرداخت بدهی های دولت شود.بر این اساس، دستگاههای چون صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز، دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان و فارس، ستاد مشترک سپاه، حرم حضرت معصومه (س)، صندوق ذخیره فرهنگیان و سازمان بیمه سلامت ایرانیان از جمله نهادهایی هستند که از این مصوبه دولت، منتفع شده اند.
پرونده هسته ای به احمدی نژاد سپرده می شود!
چندي پيش يك عضو ارشد جبهه پايداري كه از شاخه تهران اين حزب سياسي است با محمود احمدي نژاد رييس جمهور سابق ديدار كرده و تذكراتي به وي داده است.اين عضو حزب پايداري تاكيد كرده است: براي شخص شما هيچ آينده سياسي متصور نيست چرا كه ساز و كارهاي نظام از جمله شوراي نگهبان شما را رد صلاحيت خواهد كرد.اين نماينده مجلس افزوده است: در عين حال كه شما رد صلاحيت خواهيد شد حتي افراد نزديك به شما نيز در معرض رد صلاحيت قرار دارند.محمود احمدي نژاد هم در پاسخ، بحثي در مورد عملكرد دولت روحاني در يك سال و نيم گذشته، ناكارامدي و فساد در اين دولت اشاره كرده و با تاكيد بر اينكه نمي توانند با افكار عمومي ارتباط برقرار نمايند گفته است: شما هيچ نگران نباشيد همه چيز درست مي شود و نظام ميدان بيشتري براي ما و دوستانمان ايجاد مي كند.رييس جمهور سابق افزوده است: نظام در مقابل برخي موانع داخل حاكميت موضع دارد و بخشي از كارهاي اين افراد را تعطيل خواهد كرد.

احمدي نژاد تاكيد كرده است: بحث رد صلاحيت را هم كه شما مي گوييد صحبت كرده ايم و قابل حل است. ما بايد كشور را از وضعيتي كه بوجود آمده است نجات دهيم. آنقدر بگويم كه پرونده هسته اي به ما سپرده مي شود و مشكل حل مي شود.[!!!]
پاسخ کلیمیان ایران به نتانیاهو
همزمان با اظهارات اخیر "بنیامین نتانیاهو" درباره دعوت از یهودیان سرتاسر جهان برای سفر به سرزمین‌های اشغالی رادیو ملی امریکا (ان پی آر) گزارشی را درباره وضعیت زندگی کلیمیان ایران منتشر کرده است. رادیو ملی امریکا اشاره می‌کند که اکثریت یهودیان ایرانی خواستار ترک وطن‌شان نیستند و به ایران عشق می‌ورزند. رادیو ملی امریکا در ادامه با استناد به اظهارات نماینده کلیمیان در مجلس ایران می‌نویسد: "این نماینده کلیمی مجلس ایران معتقد است که تفاوت بزرگی میان یهودیت و صهیونیسم که پروژه اصلی ایجاد رژیم اسرائیل بود وجود دارد. نمایندگان کلیمیان ایران درباره اظهارات احمدی نژاد پیرامون انکار هولوکاست معتقد است که این نظرات شخصی او و نه نظر رسمی جمهوری اسلامی ایران بوده است."
جشنواره رقص بانوان در تهران
جشنواره رقص و حرکات موزون در تهران برگزار می‌گردد.یک سایت تخفیف اینترنتی با انتشار بلیط‌های تخفیف دار این جشنواره در توضیح این جشنواره که شامل حرکات موزون در فرهنگ های مختلف آذری، فارسی، کردی، ایرانی اصیل، شمالی، اسپانیایی، لبنانی و … می‌باشد.این سایت اینترنتی با انتشار تصاویری اقدام به فروش بلیط‌های هفتاد هزارتومانی این جشنواره کرده است.
اتهام دزدی یک وکیل به نمایندگان مجلس
محمود عليزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در مصاحبه ای،‌ می‌گويد: "ضرب المثل معروفی است كه می گويد دزدها راه می‌افتند و فرياد می‌زنند:‌ «آی دزد، آی دزد» شما می‌دانيد بيش از ۱۰۰ نماينده مجلس به دادگاه نامه نوشتند و درخواست برگزاري علني آن را اعلام كردند. در حالی كه خود ما بوديم كه نخستين بار اين درخواست را مطرح كرديم كه با آن مخالفت شد. ‫جالب است كه من بررسی كردم و ديدم بسياری از همان نمايندگاني كه مورد حمايت آقاي رحيمی بودند، اين نامه را امضا كردند و بسياری از طومارها و بيانيه‌ها را در مورد دادگاه مهدی هاشمی امضا كردند"
سخنگوی ارتش اسرائیل: با وضو "آیة الکرسی" بخوانید!
اظهار نظر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص تأثیرات مثبت خواندن "آیة الکرسی" با وضو، باعث تعجب کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

به گزارش العالم، "اویخای ادرعی" سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، در صفحه تویتر خود نوشت: "دوستم می گوید، کسی که بعد از وضو آیه الکرسی بخواند، خداوند مقام او را 40 درجه بالا می برد. در روز قیامت او را می بخشد. و در دنیا هزار بدی را از او دور می کند، و در آخرت نیز هزار بدی را از او دور می گرداند."
روایت علی جنتی از جمع‌آوری دیش‌های مجتمع محل سکونتش
علي جنتي در گفت و گو با ماهنامه 42 گفته که اگر زمان به عقب بازگردد؛ ديگر پيشنهاد وزارت ارشاد را قبول نمي‌کند. وی با اشاره به برخي اختلافاتش با آيت الله جنتي مي‌گويد: پدر تمام مسائل فرهنگي ما را با جزئيات دنبال نمي‌کنند که ببينند فلان فيلم چگونه بوده است. ممکن است ايشان روزنامه را که مي‎خوانند و يا اگر يک بولتني را مطالعه کنند در موارد نادري ايشان روي آن بحث داشته باشند. وي با اين وجود اظهار مي‌دارد که در جمع هاي خانوادگي گاهي به خاطر مسائل ارشاد مورد عتاب پدر قرار مي‌گيرد.

علي جنتي با اشاره به دو ديدار خصوصي که خدمت رهبر معظم انقلاب رسيده است، افزوده: در اين ديدارها ايشان نسبت به من محبت داشتند و فرمودند که وضع تو با توجه به سوابقت با بقيه فرق مي‌کند. مسائلي را که ايشان فرمودند من هرگز هيچ جايي بيان نکرده‎ام .

وي در بخش ديگري از اين گفت و گوي تفصيلي به بيان نظراتش درخصوص ماهواره پرداخته و به ماجراي جمع آوري ديش‌هاي ماهواره ساختمانشان اشاره مي کند و مي گويد: همين اخيرا در مجتمعي که من زندگي مي‎کنم ريخته بودند همه ديش‎ها و تجهيزات آن را جمع‎آوري کرده بودند. من با رئيس پليس تهران صحبت کردم. گفتم شما لطفا 48 ساعت ديگر تشريف بياوريد در همين پشت‌بام‎ها ببينيد که همه اين‎ها دوباره سر جايشان هستند. فقط کاري که کرديد براي واردکنندگان اين سيستم‎ها و نصاب‎ها کار ايجاد کرده‎ايد و بازار درست کرده‎ايد. خودشان هم قبول دارند.
شیوع یک کلاهبرداری تازه تلفنی
طی روزهای اخیر پیامکی به برخی سیم کارتهای همراه اول ارسال گردیده با این مظمون که 'باعرض سلام و تبریک خدمت شما کاربر گرامی، به مناسبت قرعه کشی هایی که بمناسبت جشن پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد، خط تماس شما برنده 30 میلیون ریال وجه نقد شده است'. لطفا جهت چگونگی اطلاع از دریافت وجه خود همه روزه از ساعت هشت تا 20 با اپراتور ارسال کننده پیامک تماس حاصل نمایید. با تشکر فراوان شرکت ارتباطات سیار و قرار دادن شماره تماس'.

پس از تماس با شماره مورد نظر از فرد خواسته می شود تا به نزدیک ترین بانکی که در آن حساب دارد، رفته و مابقی ماجرا موضوعاتی است که بارها و بارها شنیده ایم، البته موضوع قابل توجه، شماره های سیم کارتی است که افراد به راحتی از آن با مخاطبان تماس می گیرند که جا دارد از طریق مراجع ذیصلاح مورد بررسی قرار گیرد. البته خبرنگار ایرنا برای آگاهی از صحت و سقم این موضوع با مسئولین شرکت ارتباطات سیار تماس گرفته و موضوع را پیگیری کرده که آنها این موضوع را نادرست دانسته و آن را کلاهبرداری اعلام کرده‌اند.






Copy Right 2013 Artmis.ORG