1403/01/10 19:10


42608
تاریخ انتشار: 1395/05/20 15:39
هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ منافع حدود یک میلیون فرهنگی و 12 میلیون دانش آموز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، نامه استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از سوی برخی نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
متن این نامه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
احتراما اینجانبان امضا‌کنندگان ذیل، نمایندگان مردم در خانه ملت با استناد به اصل 89 قانون اساسی، طرح استیضاح جناب آقای دکتر خانی وزیر محترم آموزش و پرورش را با شرح دلایلی که در متن اشاره شده تقدیم می‌‌نماییم. خواهشمند است در اولین فرصت اعلام وصول آن را اعلام فرمایید.
«هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ منافع حدود یک میلیون فرهنگی و 12 میلیون دانش آموز و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی به نسل آینده و مبارزه با تهاجمات فرهنگی می‌باشد که دلایل آن به شرح ذیل می‌باشد.»
1-آموزش و پرورش دارای کاهش راندمان آموزشی - پرورشی شده و فرهنگیان و دانش آموزان انگیزه کار نداشته و بعضا دچار بیماری افسردگی شده‌اند.
2-عدم برنامه‌ریزی صحیح و جدید در بحث مسائل تربیتی - پرورشی - تربیت بدنی در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی
3-عدم توجه به شعار «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» در بحث فرهنگ‌سازی در مدارس و جامعه
4-عدم رضایت معلمان و مدیران مدارس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش
5-عدم پویایی و شور و نشاط در بدنه وزارت و همکاران فرهنگی
6-برنامه‌ریزی و مدیریت نامناسب در سازماندهی نیروهای انسانی
7-بی‌توجهی به مدارس روستایی و غفلت از آنها و گسترش در رشد حاشیه‌نشینی در شهرها به دلیل مهاجرت خانواده‌ها برای ادامه تحصیل فرزندان
8-اجرایی نشدن سند بنیاد تحول آموزش و پرورش
9-عدم تحول و حرکت جدید در آموزش و پرورش و عدم برنامه و چشم‌اندازی کاربردی برای آینده
10-عدم تکریم ارباب‌رجوع در بعضی از مدارس
11-عدم اجرایی شدن نظام هماهنگ پرداخت حقوق و عدم اجرای طرح‌بندی فرهنگیان
12-نگاه سیاسی و جناحی و باندی در آموزش و پرورش و مدارس به صورت ویژه در عزل و نصب مدیریت‌ها از سطح کلان تا خرد بدنه وزارت آموزش و پرورش
13-عدم مصوبات مجلس در اجرایی شدن معلمان حق‌التدریس و مربیان کودک

برچسب ها:
فارس ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG