1403/01/31 23:07


42819
تاریخ انتشار: 1395/05/27 21:51
در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
مسؤول دفتر نظارت سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایرادات متعدد فنی در مجتمع فرهنگی دهدشت وجود دارد.

عصرجهان- بعد از ظهر امروز نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار برگزار شد.
در این نشست مسؤول دفتر نظارت سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان گزارشی از وضعیت تعداد 378 پروژه عمرانی در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده پرداخت.
این مسؤول عنوان کرد: کمیته نظارت در خردادماه از تعداد 38 پروژه با 16 دستگاه اجرایی بازدید به عمل آورد.
وی بیان کرد: پروژه‌هایی که در این بازدید نقشه مصوب داشته‌اند به تعداد 30 پروژه هستند.
مسؤول دفتر نظارت سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این پروژه‌ها تعداد 35 پروژه کارگران آن‌ها فاقد کارت مهارت فنی هستند.
وی بیان کرد: تعداد 30 پروژه با کمبود اعتبار روبه‌رو هستند و از میان آن‌ها 8 پروژه فعال هستند و 14 پروژه به بهره‌برداری رسیده‌اند و 16 پروژه تعطیل هستند.
فرهادی خاطرنشان کرد: از این تعداد با نظارت و بررسی که صورت گرفت 32 پروژه از نظر ارزیابی کیفی در حد خوب بودند و 6 پروژه نیز متوسط بود.
وی به برخی مشکلات در این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: دانه‌بندی نامناسب در جاده‌های مربوط به شهرداری دهدشت و همچنین کف‌سازی نامناسب را مشاهده کردیم.
این مسؤول افزود: در ساختمان اداری شهرداری قلعه‌رئیسی از فوم استفاده شده بود.
مدیر دفتر نظارت سازمان برنامه و بودجه استان تصریح کرد: در برخی از پروژه‌ها فاصله زیاد خاموت‌ها و استفاده از آرماتورهای ضعیف را مشاهده کردیم.
وی گفت: شهرداری سوق بخش زیادی از خیابان‌ها را آسفالت کرده که ضخامت آسفالت‌ها پایین است و بی‌توجهی به پیاده‌روها را شاهد بودیم اما فضای سبز با کیفیتی را در بلوارها مشاهده کردیم.
فرهادی به برخی دیگر از نواقص اشاره کرد و گفت: سالن هزار و 200 نفره دهدشت در حال پایان کار است و شیرآلات نامناسبی دارد و پروژه اداره‌کار دهدشت هنوز بلاتکلیف است و نواقص بسیار زیادی دارد.
وی افزود: مجتمع فرهنگی و هنری دهدشت ایرادات فراوانی دارد که عدم بندکشی، اجرای غیر اصولی قرنیزها و سفیدکاری نامناسب و ترک روی سقف از چند مشکلی است که در این پروژه مشاهده شد.
این مسؤول از عدم نصب علائم هشدار دهنده در برخی از پروژه‌های راهسازی به خصوص در جاده دهدشت به سوق گزارش داد و گفت: سد کوهبرد به دلیل نبود اعتبار تعطیل شده و تنها بخشی از خاک‌ریزی انجام شده است و نواقص زیادی در مصلای دیشموک وجود دارد در حالی که مصلای چرام به بهترین نحو ساخته شده و یکی از باکیفیت‌ترین پروژه‌های مصلی‌سازی در استان است.

برچسب ها:
فارس ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG