1403/01/10 14:41


53296
تاریخ انتشار: 1395/06/23 16:05
فرماندار آبادان خبر داد:
اگرچه این پروژه از نظر مساحت کوچکتر از پالایشگاه فعلی آبادان است اما امکانات و تجهیزات آن به روز است و از سوی دیگر آلایندگی کمتر ایجاد خواهد کرد.

به گزارش عصر جهان، عزیزالله شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به انجام مکان‌یابی و جانمایی پروژه فاز دوم پالایشگاه آبادان اظهار کرد: اگرچه این پروژه از نظر مساحت کوچکتر از پالایشگاه فعلی آبادان است اما امکانات و تجهیزات آن به روز است و از سوی دیگر آلایندگی کمتر ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان این‌که فرآورده‌های نفتی فاز دوم پالایشگاه آبادان به روزتر و مشتری‌پسندتر از پالایشگاه فعلی این شهرستان است، افزود: پروژه فاز دوم پالایشگاه آبادان با مشارکت کشور ایران و کشور چین اجرا خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که عملیات اجرایی این پروژه آذرماه آغاز شود.

شهبازی با اشاره به تشکیل یک ستاد در وزارت نفت جهت راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه آبادان خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز این پروژه ارزی – ریالی است و با اجرای این پروژه برای بیش از 2 هزار و 700 نفر اشتغالزایی خواهد شد. این پروژه در 3 یا 4 مرحله فازبندی شده و فکر می‌کنم اجرای آن حداقل بیش از 360 ماه زمان ببرد.

وی عنوان کرد: فاز دوم پالایشگاه آبادان در گذشته به علت مشکلاتی مسکوت مانده بود که در نهایت پس از پیگیری‌های نمایندگان آبادان، استاندار و مسئولین عالی وزارت نفت با اجرای این پروژه موافقت شد.

فرماندار آبادان با اشاره به آلایندگی‌ها و پسماندها پالایشگاه فعلی آبادان بیان کرد: پالایشگاه فعلی آبادان به علت فرسودگی اکثر تجهیزات و تأسیسات آن، آلودگی‌های زیست‌محیطی بسیاری ایجاد می‌کرد و با اجرای فاز دوم پالایشگاه این شهرستان مشکلات ناشی از پسماندهای پالایشگاه فعلی رفع خواهد شد/ایسنا

برچسب ها:
پالایشگاه ؛ نفت ؛ آبادان ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG