1403/01/31 04:26


63633
تاریخ انتشار: 1395/07/10 23:17
طی شش ماه نخست سال جاری صورت گرفت
86 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان گچساران و 36.5 کیلوگرم در کهگیلویه طی شش ماهه نخست سال جاری کشف و امحاء شد.

عصرجهان-بعد از ظهر روز شنبه نشست کارگروه شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و دبیران استانی و شهرستانی این شورا در یاسوج برگزار شد.
سید مرتضی سجادپور در این نشست، اظهار کرد: 86 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی شش ماهه نخست سال جاری در گچساران کشف و امها شد.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گچساران، با بیان اینکه 156 نفر در رابطه با این میزان مواد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: 150 نفر از این تعداد مرد و 6 نفر دیگر زن بودند.
وی تعداد کل زندانیان گچساران را 367 نفر عنوان کرد و گفت: 96 نفر از این تعداد پرونده مواد مخدر دارند که در مجموع 26 درصد از ظرفیت زندان گچساران را افراد دارای پرونده مواد مخدر تشکیل داده اند.
سجادپور با بیان اینکه اقدامات زیادی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان انجام گرفته است، بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و هنری در مدارس و مناطق آلوده، برگزاری نمایشگاه عکس و بهره‌گیری از مبلغان دینی در این زمینه از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده توسط شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان است.
وی افزایش پوشش درمانی، افزایش نظارت بر عملکرد مراکز درمانی و مراکز ترک اعتیاد را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان کهگیلویه نیز در ادامه با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری حدود 36.5 کیلوگرم انواع مخدر در این شهرستان کشف و امها شد، اظهار کرد: 151 پرونده در این رابطه تشکیل شد.
وی با بیان اینکه کشفیات قرص روانگردان در این شهرستان یک هزار 930 عدد بود، افزود: در این زمینه 11 باند پخش مواد مخدر نیز شناسایی و متلاشی شد.
سعید کشاورز تعداد وسایل نقلیه توقیف شده در رابطه با مواد مخدر طی مدت ذکر شده را 23 دستگاه عنوان کرد و یادآور شد: 8 دستگاه از این وسایل موتور سیکلت و 15 دستگاه خودرو بودند.
وی با بیان اینکه گشت‌ها به صورت روزانه و ایست‌های بازرسی به صورت مقطعی در سطح شهرستان کار نظارت و کنترل را انجام می دهند، یادآور شد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با همکاری دستگاه قضایی و دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و فنی و حرفه نهایت تلاش خود را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به کار گرفته است.
کشاورز، برگزاری همایش با مبارزه با مواد مخدر، برگزاری کارگاه آموزشی، دیدار با خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر و افزایش بازرسی و نظارت بر مراکز درمانی و ترک اعتیاد را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این شورا در کهگیلویه عنوان کرد

برچسب ها:
گچساران ؛ کهگیلویه ؛ فارس ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG