1403/01/10 04:18


64020
تاریخ انتشار: 1395/07/26 15:28
هدایت‌الله خادمی با بیان اینکه خوزستان به گوشت قربانی تبدیل شده است، گفت: آب رودخانه علا باغملک در حال انتقال است و مدیران استانی باید با سرعت و جدیت پیگیر جلوگیری از این طرح باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان هدایت‌الله خادمی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به مساله انتقال آب رودخانه علا در شهر صیدون اظهار کرد: متاسفانه با وجود کم‌آبی‌های شدید در سطح منطقه باز هم شاهد انتقال آب از سطح منطقه به استان‌ها و مناطق دیگر هستیم.
وی با بیان اینکه رودخانه علا با سرچشمه گرفتن از کوه‌های منطقه ایذه و باغملک و کوه منگشت هزاران سال در منطقه صیدون جریان دارد افزود: متاسفانه برنامه‌های انتقال این آب به استان کهگیلویه و بویراحمد در حال عملی شدن است و هیچ صدای انتقادی از مسؤولان دولتی در استان خوزستان شنیده نمی‌شود.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه آب این رودخانه منشایی برای کشاورزی و نیاز آشامیدنی مردم این منطقه است، این انتقال به قیمت نابود شدن کشاورزی و پدید آمدن مشکلات فراوان در مساله آب آشامیدنی است.
خادمی با تاکید بر اینکه استاندار و مدیران کل مربوطه در خوزستان باید به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه خوزستان به گوشت قربانی تبدیل شده است و هر استانی بر اساس نیاز خود از آن بر می‌دارد و خود مورد بی‌مهری واقع شده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسؤولان استان باید با شفافیت و جدیت پیگیر موضوع انتقال آب رودخانه علا باشند و باید هرچه زود‌تر جلوی این طرح گرفته شود، خاطرنشان کرد: استاندار و مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت جدی برای انتقال آب این منطقه پای کار آمده‌اند و هم‌اکنون برای انجام این کار لوله‌های آن نیز به منطقه وارد شده است.
خادمی با اشاره به عدم توجه دولت به شهرستان‌های ایذه و باغملک گفت: با وجود سه سال و نیم گذشتن از عمر دولت، نه تنها اقدامی در سطح ایذه و باغملک انجام نشده است، بلکه آنچه که جزو دارایی‌های این دو شهر فقیر به حساب می‌آید نیز در حال از دست رفتن است.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: استاندار خوزستان و مدیران کل متولی این امر باید هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند و به صورت شفاف اقداماتی که برای پیشگیری از این طرح است را گزارش دهند.
شایان ذکر است مردم منطقه بالا دستی رودخانه در بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد و مناطق پائین در بخش های صیدون و میداوود شهرستان باغملک همگی از ایل بهمئی هستند و دارای قرابت ها و ارتباطات خانوادگی هستند و روزانه جهت شرکت در مناسبت های غم،شادی،عیادت... در محور دیشموک به صیدون-میداوود-رامهرمز و بالعکس در تردد هستند-این رودخانه در بخش در بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد به رودخانه سمه معروف است(این رودخانه چون از بین صخره هائی بسیار تنگ در دیشموک عبور می کند به رودخانه سمه یعنی سوراخ کوچک نام گرفت)  و در بخش صیدون شهرستان باغملک به رودخانه علا معروف گردید-قلعه علا واقع در روستای علا نمادی از رشادت های ایل بهمئی در جنگ 1315 و 1316 با رژیم پهلوی است


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG