1403/01/09 15:59


84759
تاریخ انتشار: 1395/08/26 23:09
یاداشت دریافتی از خیرالله خوب زاده/
دولت سوریه به رهبری مرحوم حافظ اسد به هنگام جنگ تحمیلی از هیچ تلاشی برای دفاع از ایران دریغ نکرد و حتی گاهی اوقات خاکش را در اختیار رزمندگان ایرانی جهت انجام عملیات و آموزش قرار می داد. حمایت امروز ایران پاسخی به کمک های سوریه در آن روز های سخت است.

عصرجهان/خیرالله خوب زاده

امروزه در سطح کشور ایران اسلامییمان به وضوح شاهد تفکرات عجیبی و اکثرا از طرف عده ای به قولا روشنفکر هستیم که میگوند چرا ایران در سوریه حضور دارد و از نظام سوریه حمایت مالی و نظامی و انسانی میکند در حالی که ما درحال حاضر با توجه با اقتدارمون  نیازی به حمایت از سوریه و نظامش نداریم!!!
با توجه به مواضع ایران اسلامی در قبال سوریه لازم است که مطالبی رو به سمع این عزیزان به قولا روشنفکر وطن پرست برسانم ،ان شاءالله به مورد قبول نظر محترمشون واقع گردد.
دلایل حمایت ایران از نظام سوریه
1: دولت سوریه در زمان مرحوم حافظ اسد در جریان 8 سال جنگ تحمیلی ایران و عراق از هیچ تلاشی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرد و این کشور، تنها حکومت عربی بود که در زمینه‌های مختلف ایران را در مقابله با آمریکا و عراق و بقیه دنیای استکبار یاری نمود.
و حتی گاهی اوقات خاکش را در اختیار رزمندگان ایرانی جهت انجام عملیات وآموزش قرار می داد. در نتیجه به نظر می‌رسد حمایت ایران از سوریه و بشار اسد امروز می‌تواند پاسخی جوانمردانه به کمک‌های 8 سال جنگ تحمیلی دولت سوریه به ایران  باشد.
2: یکی دیگر از مهمترین دلایل حضور ایران در سوریه بحث اماکن مذهبی و مقدس مانند حرم حضرت زینب (س) است. چرا که تروریست ها و تکفیری ها بعداز هر پیروزی بر اماکن مقدس شیعیان به خوبی حقد و کینه خودشون رو نسبت به شیعیان و حتی حرم های مقدس شیعیان  ثابت کردند و انان رو بعداز هر پیروزی تخریب و اکثرا نبش قبر کردند پس این کارشون  تحت هیچ شرایطی برای مردم و حکومت ایران قابل قبول نیست و اجازه هیچ گونه دست درازی تروریست های تکفیری و یزیدیان زمان رو به حرم حضرت زینب(س) و دیگر اماکن مقدس  مذهبی شیعیان نخواهد داد.
3: یکی دیگر از دلایل حضور ایران درسوریه نقش ارتباطی سوریه میان ایران و حزب الله وایجاد موازنه قدرت در منطقه و جلوگیری از پیشبرد اهداف ومنافع امریکا و اسرائیل در منطقه است.
4:حکومت سوریه تنها حکومتی عربی است که در اتحادیه عرب در مقابل زیاده‌خواهی‌های عربستان و قطر و سایر هم‌پیمانان آمریکا ایستادگی کرده و بارها شاهد بودیم که این کشور از آرمان آزادی قدس عزیز در اتحادیه عرب دفاع کرده و به مقابله با رژیم صهیونیستی پرداخته است.
5:دولت سوریه حامی گروههای مقاومت حامی انقلاب ایران مانند حماس وحزب الله است (که تقویت این گروها یعنی تقویت پایه های انقلاب اسلامی در منطقه است) به نوعی که در جنگ‌های 33،22 و 8 روزه حزب الله لبنان را تنها نگذاشت و هم‌سو با آنها در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد و حزب‌الله را در آن جنگ‌ها حمایت کرد.
6:سوریه سپر دفاعی ایران است پیروزی در برابر آمریکا و اسراییل در خاک سوریه کم هزینه ترین جنگ احتمالی است.
نکته‌ای که در این راستا حائز اهمیت است، این است که چنانچه آمریکا بتواند مقاومت مردم سوریه را بشکند، در گام بعدی به سراغ عراق و لبنان خواهد رفت و مطمئنا ایران مقصد بعدی سران غربی خواهد بود.
ورژیم صهیونیستی و آمریکا دریافته اند که اگر نوک نیزه تهاجمی ایران یعنی سوریه بشکند حمله به ایران بسیار راحت تر خواهد بود.
در نتیجه حمایت امروز از سوریه در واقع حمایت از جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزهای کشور است و اینکه یادمان نرود همیشه  برد با کسانی است که در خاک دیگری غیر از خاک خود جنگ میکنند.
پس مسئله سوریه مسئله امنیت ملی ومذهبی وعقیده ای ماست و و این را آمریکاییها و اسراییلی ها به خوبی دریافته اند.
7: این مورد اشاره به سیاست مدارن داخل کشور دارد.
برای بیان مورد بعدی قصد دارم استناد کنم به سخنان جک استرو وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در رابطه با جنگ آمریکا و عراق که گفته بود: ما میوه جنگ با عراق را در کاخ‌های سعدآباد چیدیم.
این اظهارات اشاره به ترس و واهمه دولتمردان وقت ایران از تهدید‌های غرب و حمله آمریکا به عراق دارد که به تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای و جایگزینی سیاست مقاومت با سازش منجر شد.
از این‌رو به نظر می‌رسد در صورت پیروزی آمریکا بر سوریه، عده‌ای ترسو و سیاستمدار متزلزل داخلی از مواضع اقتدار جمهوری اسلامی ایران کوتاه خواهند آمد و دست دوستی به سوی دولتمردان غربی دراز خواهند کرد. که البته اینگونه اظهارنظرها هم‌اکنون که حتی پیروزی آمریکا بر سوریه دیگر به یاس وناامیدی غربی ها و دنیای استکبار مبدل شده و پیروزی بر سوریه رو مانند یک رویا می بینند و حتی دیگر حرفهاشون مبنی بر تغییر حکومت سوریه نیز تغییر کرده است نیز، از گوشه و کنار به گوش می‌رسد.
چرا عده ای دل و گوش و عقلشون وابسته به غرب واستکبار است؟
8: پس از آنکه اوباما، دولت سوریه را به جنگ تهدید کرد، سوریه نیز بیکار ننشست و با سیاست توازن قدرت، تهدید کرد که در صورت حمله آمریکا، سوریه نیز به مراکز نظامی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی حمله خواهد کرد.
این تهدید جدی یکی از عوامل اصلی عقب نشینی دولت آمریکا از حمله به سوریه است. در نتیجه اگر تهدید آمریکا عملی شود تهدید سوریه نیز، متعاقب آن عملی خواهد شد و قدرت متزلزل رژیم صهیونیستی در منطقه به خطر خواهد افتاد.
9: به اذعان کارشناسان بین‌المللی آمریکا به سفارش لابی صهیونستی و تقویت منافع این رژیم در منطقه، قصد حمله به سوریه را خواهد داشت در نتیجه اگر آمریکا نتواند دولت سوریه را ساقط کند، مطمئنا اسرائیل و آمریکا با هم به ورطه نابودی پیش خواهند رفت.
وقطعا باز هم وعده خداوند آشکارا محقق خواهد شد که فرمود:جاء الحق و زهق الباطل
10: یکی دیگرا از دلایل حمایت ما از سوریه(مظلوم) وظیفه ایست که خداوند و ائمه و پیامبر بر دوش ما گذاشتند:طبق آیات 9 و 10 سویه الحجرات قران مجید که خداوند میفرماید:
وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِن بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَىٰ فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّىٰ تَفِيءَ إِلَىٰ أَمْرِ اللَّهِ فَإِن فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِين
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
و طبق حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) که میفرمایند:هر کس صدای کمک خواهی برادر مسلمان خود را بشنود و به یاری او نشتابد مسلمان نیست.
طبق این احادیث و سوره های قران متعدد قران مبنی بر حمایت از مظلومان بر ما امت مسلمان و شیعه علی (ع) واجب شده است که به کمک کشور و برادر مسلمانمان سوریه و بشار اسد بشتابیم تا همراه انها با استکبار مبارزه کنیم و حتی الامکان میانشان صلح و آشتی بر قرار سازیم.
11:به عنوان اخرین دلیل
باید عرض کنم که فصل الخطاب کل ایران وایرانی سخنان گهربار حضرت آقا است که فرمودند:جمهوری اسلامی ایران از سوریه به دلیل حمایت از خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی دفاع خواهد کرد و با هر گونه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی سوریه به شدت مخالف است.
این 11 دلیل تنها از یک نگاه سطحی بررسی شده است و مطمئنا عوامل مهم دیگری نیز وجود دارد که بتواند قاطعیت حضور سیاسی ونظامی واستراتیژی ایران در سوریه رو اثبات کند.
پس درنهایت باز هم باید منتظر وعده حق خداوند پیروزی حق بر باطل باشیم که فرمود :*فان حزب الله هم الغالون*
ان شاءالله که با بصیرت و روشنگری عمارگونه به مسائل ومنافع ایران واسلام و تشییع بنگریم و قلم بزنیم.
والعاقبه للمتقین.
خیرالله خوب زاده

برچسب ها:
سوریه ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG