اخبار عمومی
اعلام وصول 2
106755
تاریخ انتشار: 1395/12/20 19:39
امام جمعه مسجدسلیمان:
حجت الاسلام امینی در رابطه با انتخابات شورای شهر مسجدسلیمان خاطرنشان ساخت: بیایید قوم گرایی نکنیم و شایسته سالاری کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان،حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به پایان سال 1395 گفت:در خطبه های نماز جمعه امسال مهم ترین و راهبردی ترین موضوع اندیشه پیامبر اکرم(ص) و مدیریت ایشان بود و  مهم ترین راهبرد شیعیان  هم این است که دنیا باید در دست خوبان باشد.

 وی افزود: روایات و فتاوای زیادی از فقها داریم که جامعه اسلامی  را به امام و حاکم ارجاع می دهند و اینکه ما بنشینیم و منتظر تصمیم آمریکا و دیگر ابرقدرتها باشیم اندیشه منحرف و نادرستی است .

 حجت الاسلام امینی با اشاره به روز 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت : اگر مادران  و همسران شهدا نبودند این مجاهدت ها در هشت سال دفاع مقدس هم نبود و ما به این مادران و همسران نمونه افتخار می کنیم.

 وی افزود:باید خیلی مراقب حیا,عفت و پوشش مردان و زنان مان باشیم چرا که یکی از چند جبهه ای که در تیر رس دشمن قرار گرفته است عفت ایرانی,اسلامی و بختیاری مان است.

 امینی ادامه داد:گزارش هایی بدستمان رسیده که در برخی تالارهای مسجدسلیمان برنامه های حرام برگزار می شود,این مسائل در فرهنگ ایل و تبار ما وجود نداشته و اینها فرهنگ وارداتی اروپایی است.

 وی گفت:انتظار داریم اماکن نیروی انتظامی نظارت بیشتری داشته باشند و به مسئولین این تالارها تذکر بدهند.ما مخالف شادی مردم نیستیم اما با کار حرام مخالفیم و اگر تاریخ بختیاری خودمان را هم نگاه کنیم چنین مسائلی در فرهنگ بختیاری نبوده است.

  امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان تصریح کرد:مقام معظم رهبری فرمودند:سال گذشته به مسئله اقتصادمقاومتی پرداخته نشد به همین دلیل امسال را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیدم. ازبیانات رهبری بخوبی میفهمیم که ایشان نسبت به وضعیت معیشت,اقتصاد و بیکاری جوانان گلایه مند هستند.

 حجت الاسلام امینی در رابطه با جشن های نوروزی در طوایف بختیاری اظهار داشت:جشن های نوروزی یکی از جلوه های زیبای ایل و تبارمان است اما به شرطی که خلاف قانون و شرع نباشند و خروجی خوبی هم داشته باشند.

 وی افزود:برخی طوایف غیر از جشن های نوروزی جشن های دینی را هم برگزار می کنند که کار بسیار پسندیده ای است.

 امام جمعه مسجدسلیمان عنوان داشت:در ایل و تبار بختیاری مان فقر و شکاف طبقاتی زیاد است چرا که هرچه داریم در فاتحه خوانی ها خرج می کنیم,باید بفکر ازدواج و تحصیل جوانان,بهداشت و عمران منطقه مان باشیم.ایل بختیاری گشاده دست  است اما باید تمرین کنیم که  خروجی اجتماعات مان را به این سمت و سو ارجاع دهیم .

 نماینده ولی فقیه در مسجدسلیمان یادآور شد:بیاییم درسال جدید قانون مند تر باشیم چرا که با قانون کارهای زیادی می توانیم انجام دهیم.دست به دست هم دهیم کشورمان را بسازیم و از تولید ملی مان حمایت کنیم, اگر واقعا ایرانی هستیم نباید کالای خارجی بخریم, خرید کالای خارجی خیانت به جوان بیکار, فرهنگ و امید جامعه است و البته مسئولان هم باید تلاش کنند محصول با کیفیت تولید کنند.

 حجت الاسلام امینی در رابطه با انتخابات سال آینده گفت:در انتخابات ریاست جمهوری امیدواریم رئیس جمهورمان فیلسوف نباشد بلکه مجری قانون اساسی  باشد.در ایران ما بدون نگاه به مقطع خاصی بعضا وقتی شخصی  رئیس جمهور می شود فیلسوف می شود و فراموش می کند که مجری است و باید برای مردم کار کند.

 وی در رابطه با انتخابات شورای شهر  مسجدسلیمان خاطرنشان ساخت: بیایید قوم گرایی نکنیم و شایسته سالاری کنیم. امیدوارم هیات اجرایی و نظارت وظیفه شان را بخوبی انجام دهند بخصوص در محیط ما که متاسفانه نگاه ها به شایستگی ها و لیاقت ها نیست.

 وی با تاکید بر اینکه مردم باید در انتخابشان دقت کنند افزود: در برخی شهرها عضو شورای شهرشان وزیر یا نماینده مجلس بوده اما در برخی شهرهای خوزستان می بینیم که فردی بیکار بوده و حقوق هم نداشته و عضو شورای شهر شده است .

 حجت الاسلام امینی گفت:جمهوری اسلامی فرصت های مباح را در اختیارمان قرار می دهد این من و شما هستیم که باید از این فرصت ها استفاده کنیم و راهش تقوا و خدا ترسی است نه قوم گرایی  و طایفه

منبع/آسماری نیوز


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*