اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117237
تاریخ انتشار: 1396/01/20 22:55
بسته خبری/
واکنش ظریف به شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست/طرح آمریکا برای آسیب به زیرساخت‌های ایران/ توصیه انتخاباتی وزیر بهداشت/خبر مشایی از احتمال ورود احتمالی احمدی نژاد به انتخابات/حقوق يک ميلياردی يک مدير صندوق ذخيره فرهنگيان

عصرجهان-در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد،در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

واکنش سیف به وعده یارانه‌ای بقایی

ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با «ایلنا» در مورد اظهارات بقایی مبنی بر پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی گفت: خیلی برای من عجیب است. این رقم کاملا فریب‌کارانه است. من به راحتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی به شما می‌گویم پرداخت چنین رقمی امکان‌پذیر نیست. البته راحت‌ است این فرد بیاید ادعا کند یارانه را یک میلیون تومان می‌کنم اما تنها حرف است. حتی اگر بتواند این را هم پرداخت کند آثار آن در اقتصاد بسیار منفی خواهد بود و تاثیری در رفاه مردم نمی‌گذارد.اینکه فکر کنیم حقوق مردم را ۱۰ برابر کنیم حتما زندگی آنها بهتر می‌شود درست نیست. قطعا کالا وخدمات ده برابر افزایش قیمت پیدا می‌کنند و چیزی عاید مردم نمی‌شود. به نظر من این وعده‌ها جز فریبکاری چیز دیگری ندارند.

توصیه انتخاباتی وزیر بهداشت

قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه همایش روز جهانی سلامت گفت: کسانی که سطح توقعات مردم را در آن حدی بالا می‌برند که توان کشور در آن نیست، روی اعصاب مردم اثر می‌گذارند. کسانی که تخریب و تحقیر می‌کنند و وعده‌ها و گزارش‌های خلاف‌واقع می‌دهند همگی از کسانی هستند که مردم را ناامید و افسرده می‌کنند. دم انتخابات روی اعصاب مردم راه نروید؛ باید توقعات در حد داشته‌ها و شرایط کشور باشد. بنده روانشناس و روان‌پزشک دارم و به آنها مراجعه می‌کنم و از مشورت و راهنمایی آنها سود می‌برم. همه همیشه نیاز به روان‌شناس و روانپزشک دارند؛ این کار بر خلاف گذشته نه تنها هیچ بدی و قُبهی ندارد بلکه یک افتخار و کلاس محسوب می‌شود. فارس این خبر را منتشر کرد.

ماجرای بر سر کار آوردن آدم‌های خاص در بانکها

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: ۹۵ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم. ۱۳۰۰ میلیارد از ۸ هزار میلیارد تومان معوقات بانک سرمایه وصول شده است. از بدهکار بزرگ بانکی که ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانک ها داشت ما بیش از ۳ هزار میلیارد تومان وصول کردیم. فساد کلان توسط یقه سفیدهای متصل به احزاب سیاسی و جناح‌های قدرت صورت می‌گیرد. در بررسی‌ها مشخص شد که بدهکاران کلان بانکی در بانکها آدم‌های خودشان را سرکار آورده‌اند و بانک را تقسیم‌بندی کرده بودند. تجمعات در پرونده پدیده و ثامن‌الحجج و کاسپین سازماندهی شده هستند. فارس این خبر را منتشر کرد.

دلشکستگی ایوانکا دلیل حمله به سوریه بود!

منابع مطلع تاکید کردند، تصمیم دونالد ترامپ برای هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه با ۵۹ موشک توماهاوک، از "دل شکستگی" ایوانکا ترامپ درباره حمله‌ای شیمیایی در سوریه که به بشار اسد نسبت می‌دهند،‌ نشات گرفت. الف این خبر را منتشر کرد.

اختلاف در جمنا بر سر انتخاب ابراهیم رئیسی

محمدعلی نجفی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: ما از حضور آقای رئیسی استقبال می‌کنیم، حتی اگر فضا به صورت مثبت هم دوقطبی شود، از نظر ما اشکالی ندارد. ولی اخباری که به‌ دست‌ آمده این است که هم جمنا در انتخاب آقای رئیسی دچار اختلاف شده است و هنوز قطعی نیست و هم خود آقای رئیسی برای حضور در انتخابات تردید پیدا کرده است، بنابر‌این حضور ایشان را قطعی نگیرید. چند نفر از جمنا که تا روز قبل محکم می‌گفتند حتما به توافق می‌رسیم و یک نامزد را مطرح می‌کنیم، صحبت‌هایی کرده یا در سایت‌هایشان مطالبی نوشته‌اند که حاکی از اختلافات جدی میان آنهاست. آقای روحانی فعلا تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته و رسما چیزی اعلام نکرده‌ است. با فرض کاندیداتوری آقای رئیس‌جمهور، ایشان در صورت کاندیداتوری حتما انتخاب (پیروز) خواهند شد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

کنایه تند نماینده قم به رئیس جمهور

نماینده مردم قم گفت: اگر به اندازه رنگ‌ریش و‌ست لباس برای اقتصاد مقاومتی وقت می‌گذاشتند وضعیت بهتری داشتیم. ذوالنور درباره دستور روحانی به صالحی در تخریب سانترفیوژها گفت: در فرودو 2 هزار و 700 سانتریفیوژ داشتیم که معمولا نسل های بالاتر در آن قرار داشت، این تعداد به هزار و 44 سانتریفیوژ رسید، وقتی این دستگاه ها جمع می شد رییس سازمان انرژی اتمی در فردو بود، آقای رییس جمهور با او تماس می گیرد که چرا زودتر جمع نمی کنید، او اعلام کرده بود که هر کدام از سانتریفیوژ فردو برای ما 600 هزار یورو خرج برده است اجازه دهید آن ها را به گونه ای جمع کنیم که کمتر آسیب ببیند، آقای رییس جمهور گفته بود« بکن بریز دور، اگر کارگر ندارید از تهران بفرستم».

اولین بوئینگ برجامی ماه آینده تحویل ایران می شود

ماه آینده نخستین هواپیمای بوئینگ سفارشی ایران وارد کشور می شود. نخستین هواپیما از ۱۸۰ فروند هواپیمایی که ایران ایر با بوئینگ بر سر خرید آنها به توافق رسیده، تا یک ماه آینده به ایران می‌آید؛ این هواپیما، مرجوعی ترکیش ایر(شرکت هواپیمایی دولتی ترکیه) است. عصر ایران این خبر را منتشر کرد

پیام انتخاباتی رئیس دولت اصلاحات

یک منبع نزدیک به دفتر سیدمحمد خاتمی از توصیه رهبر اصلاحات به لزوم پذیرش اجماع محلی در تعیین رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان یزد خبر داد. این منبع آگاه به «ایران تایمز» گفت: اختلافاتی که در تعیین رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی در استان یزد پیش آمده بود با سیدمحمد خاتمی در میان گذاشته شد و در نهایت ایشان توصیه کرد که دو طرف به اجماع محلی پایبند باشند. گفتنی است با وجود آنکه جوانان و فعالان سیاسی اصلاح طلب بر ریاست محمد دهستانی بر ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان یزد اتفاق نظر دارند، اما برخی نمایندگان این استان در مجلس غلامعلی سفید را برای این مسئولیت مطرح کرده اند. این در حالی است که حتی شنیده ها حاکی از آن است که گزینه مطرح شده توسط این عده، در جلسه ای بر توانایی و کفایت دهستانی اذعان داشته است. رویداد این خبر را منتشر کرد.

«نامزد پوششی» به سخره گرفتن افکار عمومی است

آذر منصوری فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت نعتقد است: در مجموع با توجه به شرایط فعلی به نظر من در شرایط فعلی طرح مسئله نامزد پوششی به سخره گرفتن افکار عمومی و حتی نوعی توهین به افکار عمومی است. نامزد پوششی نه تنها هیچ فرصتی را در اختیار جریان اصلاح‌طلب قرار نمی‌دهد که یک پیروزی بسیار راحت و در دسترس را در معرض چالش‌ قرار می‌دهد و بیشتر نوعی تهدید است. آقای روحانی در انتخابات سال 92 نشان داد که از درجه‌ای از هوش سیاسی برخوردار است که می‌تواند در جریان مناظره‌ها بهترین پاسخ‌ها را ارایه نماید

طرح آمریکا برای آسیب به زیرساخت‌های برق ایران

سردار جلالی با بیان اینکه نیمه دوم خرداد ماه امسال مانور آمادگی تست برق را خواهیم داشت، تاکید کرد: همه دستگاه‌هایی که وابستگی به برق دارند باید وابستگی‌هایشان را با دستگاه‌های دیگر موازنه‌سازی کنند همچنین حادثه بهمن را می‌توانیم به عنوان یک سناریوی پایه در استان در نظر بگیریم.وی با بیان اینکه زمانی نیز به عنوان رزمایش قطعی برق در نظر گرفته شود، گفت: این حادثه در حوزه برق ممکن است با منشأ سایبری نیز تکرار شود. آمریکا طرحی به نام نیتروزئوس طراحی کرده که زیرساخت‌های برق ایران به عنوان هدف سایبری طرح تعریف شده است لذا باید آمادگی‌های لازم توسعه یابند.

پایداری برای پیوستن به جمنا اعلام آمادگی کرد

یکی از اعضای جمنا عنوان کرد: ممکن است ما در جمنا بپذیریم آقای جلیلی نیز بیاید و در آن سازوکار قرار گیرد و بر مبنای اقبال مردم برای انتخاب قرار گیرد.محمدعلی پورمختار گفت: طبق خبر موثقی که دارم جبهه‌ پایداری آمادگی خود برای همراهی با جبهه نیروهای انقلاب اسلامی را اعلام کرده است، این اعلام آمادگی یعنی اینکه این جبهه سازوکار جمنا را پذیرفته است. وی تصریح کرد: با پیوستن پایداری ها به جمنا احتمالا آقای جلیلی دیگر کاندیدا نمی شود. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه پیوستن به جمنا، موضع جبهه پایداری است نه موضع آیت‌الله مصباح، اظهار داشت: البته ممکن است که ما در جمنا بپذیریم آقای جلیلی نیز بیاید و در آن سازوکار قرار گیرد و بر مبنای اقبال مردم برای انتخاب قرار گیرد. پورمختار در مورد اینکه آیا پذیرفتن سازوکار جمنا توسط پایداری ها با شرط قرار گرفتن جلیلی در بین پنج کاندیدای معرفی شده است، گفت: آنها هنوز چنین شرطی را مطرح نکرده اند ولی امکان مطرح شدن چنین چیزی از طرف پایداری ها هست.

پیشنهاد ناطق نوری درباره مدت ریاست جمهوری

علی اکبر ناطق نوری، باردیگر حمایت خود را از کاندیداتوری روحانی در انتخابات ۹۶ اعلام کرد و در عین حال گفت: انتخاب کننده مردم هستند.محمدحسین عبدالخالقی"دبیرکل جمعیت حامیان مردم" در گفتگو با «نماینده»، با اعلام اینکه امروز(یکشنبه) او با تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب متبوعش با علی اکبر ناطق نوری دیدار کردند، گفت: در این دیدار پیرامون انتخابات ریاست جمهوری بحث و بررسی شد و ناطق نوری برای دست اندرکاران انتخابات و کاندیداهایی که در صحنه حضور پیدا می کنند آرزوی موفقیت کرد.وی با بیان اینکه او از مردم خواست تا در انتخابات آینده حضوری پرشور داشته باشند، اظهارداشت: ناطق نوری معتقد است باید به خواست بزرگان نظام در انتخابات شرکت کنیم؛ انتخابات امر دینی و ملی است بخصوص در مقطع کنونی که تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته و دشمنان به هربهانه ای دنبال سوء استفاده هستند به همین جهت مردم باید در صحنه حضور پیدا کنند.این فعال سیاسی افزود: ما در این دیدار از ناطق نوری سوال کردیم"نظر شما درباره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری چیست؟ " که او پاسخ داد: من(ناطق) قبلا گفته بودم و باز تاکید می کنم رئیس جمهور بهتر است دوره ۸ ساله خود را طی کند تا بتواند کارهایی که مانده است را تمام کند ضمن اینکه به اعتقاد ناطق نوری، روحانی موفق بوده است از این رو در انتخابات از او حمایت می کند.

واکنش وزیر روحانی به نشست خبری احمدی نژاد

وزیر ارتباطات گفت: اظهارات احمدی‌نژاد تنها فرار رو به جلو است و می‌خواهد بگوید من هم هستم و فراموش نشده‌ام!محمود واعظی در مورد صحبت‌ها و بیانیه‌های اخیر احمدی‌نژاد خطاب به دولت یازدهم گفت: متاسفانه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برخلاف اتفاقی که در اکثر کشورهای دنیا می‌افتد که ستادها و کاندیداها بیایند برنامه‌های خود را بگویند و اگر مطلبی دارند در قالب نقد بیان کنند و پاسخ بشنوند متاسفانه به دنبال تخریب هستند.او ادامه داد: اجماعی هم به وجود آمده است که همه با هر تفکری که کاندیدا می‌شوند یک هدف بیشتر ندارند و آن این است که آقای روحانی را تخریب کنند. کاری هم که اخیرا از سوی آقای احمدی‌نژاد و اطرافیان او انجام می‌شود همانند دیگر کاندیداها تخریب رئیس‌جمهور است.وزیر ارتباطات تاکید کرد: مردم ما به خوبی مسائل را می‌فهمند و دنبال می‌کنند و پاسخ اینگونه تخریب‌ها را در ۲۹ اردیبهشت خواهند داد.او یادآور شد: اظهارات احمدی‌نژاد تنها فرار رو به جلو است. او می‌خواهد بگوید من هم هستم و فراموش نشده‌ام. اگر احمدی‌نژاد به حرف‌هایی که امروز می‌زند واقعاً اعتقاد داشت باید این مسائل را سه سال پیش مطرح می‌کرد.واعظی گفت: به نظر من کاندیداتوری بقایی هم خیلی جدی نیست.

معرفی گزینه نهایی جمنا بعد از بررسی نظرسنجی‌ها

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت که هنوز گزینه نهایی این جبهه برای انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص نشده است.محمدرضا کاشفی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: شورای مرکزی جبهه مردمی بعد از بررسی نظرسنجی‌ها و ملاک‌های دیگر گزینه نهایی را از این بین 5 گزینه‌ای که در مجمع ملی بیشترین رای را کسب کرده بودند، انتخاب خواهد کرد.وی گفت: فعلاً نمی‌‌توان هیچ گزینه‌ای را گزینه نهایی یا قطعی خواند چرا که گزینه نهایی انتخاب نشده است.

رایزنی احمدی نژادی ها در قم

شنیده‌های نامه نیوز حاکی است یکی از نمایندگان سابق مجلس جهت فعالیت احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات سال ۹۶ رایزنی‌هایی را با برخی از چهره‌های سیاسی انجام داده است و در این راستا سفری هم به قم داشت و از علما و فعالان سیاسی درخواست کرد از نقش‌آفرینی احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات حمایت کنند که این درخواست با واکنش علما مواجه شد.شنیده شده «محمود احمدی‌نژاد» و «اسفندیار رحیم‌مشایی»، «حمیدرضا بقایی» را در زمان ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری همراهی می‌کنند.قرار است سناریوی سال ۹۲ تکرار شود و احمدی‌نژاد در حمایت از کاندیداتوری بقایی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور سخنرانی کند؛ گفته می‌شود مشایی نیز کنار آنها خواهد بود.«مرتضی تمدن» و «ثمره هاشمی» هم از نیروهایی خواهند بود که بقایی را همراهی خواهند کرد.

«روحانی» رسماً فعالیت انتخاباتی خود را کلید زد

روزنامه دولت از انتصاب علی جنتی وزیر مستعفی فرهنگ، به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات روحانی خبر داد.روزنامه دولت امروز (یکشنبه، 20 فروردین) در مطلبی از انتصاب علی جنتی وزیر مستعفی فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام روحانی در انتخابات 96 خبر داد.پیشتر نیز محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور که از او در رسانه‌ها به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات روحانی یاد می‌شود، نشستی انتخاباتی با مدیران کانال‌ها و صفحات خریداری شده برگزار کرده بود که انتقادات زیادی را برانگیخته بود.همچنین برخی منابع خبری از انتصاب محمد فاضلی معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت به‌عنوان دبیر ستاد انتخابات روحانی در سال 96 خبر می‌دهند.

قطعی‌ شدن کاندیداتوری قالیباف

نامه‌نیوز نوشت: در حالی که دو روز تا آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است عصر دیروز جمعی از چهره های سیاسی و رسانه ای اصولگرا جلسه ای را با محمد باقر قالیباف شهردار تهران برگزار کرده اند. شنیده های خبرنگار نامه نیوز حاکی از آن است که برداشت از این جلسه این بوده که قالیباف در انتخابات نامزد خواهد شد. همچنین شنیده شده رستم قاسمی و نیکزاد اعلام کرده اند که در انتخابات ثبت نام خواهند کرد.

پخش مکرر نماز جماعت یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری از تلویزیون

سیمای جمهوری اسلامی پس از اجتناب از پخش سخنرانی روحانی در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی، دیروز هم از پوشش خبری مصاحبه مطبوعاتی مربوط به ارائه گزارش پلاسکو اجتناب کرد.سخنرانی روحانی در حالی با بایکوت پخش مستقیم رسانه ملی مواجه شد که فرازهایی همچون موضعگیری صریح در قبال تجاوز امریکا به خاک سوریه و نیز تأکید بر مشارکت مردم در دو انتخاب سیاسی مهم پیش رو به عنوان موضعگیری‌های مهم شخص دوم نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت ویژه برای بازتاب یافتن در رسانه ملی بودند. این روزها بخش‌های خبری پربیننده‌ای مانند خبر ساعت هشت و نیم شبکه دوم سیما به برنامه‌ای برای پوشش خبری تشکل‌هایی همچون «جمنا» تبدیل شده‌اند و پخش تصاویر یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در قامت امام جماعت، به یکی از عناصر ثابت برنامه‌های شبکه‌های مختلف در هنگامه نماز ظهر تبدیل شده است. روزنامه‌ایران این خبر را منتشر کرد.

تذکر مطهری به وزیر اطلاعات درباره بازداشت هنگامه شهیدی

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را در پایان جلسه علنی امروز(یکشنبه) را به شرح زیر قرائت کرد. یکی از این تذکرات مربوط به پرسش علی مطهری از وزیر اطلاعات درباره هنگامه شهیدی بود. علی مطهری نماینده تهران به وزیر اطلاعات: علت بازداشت طولانی مدت هنگامه شهیدی فعال رسانه ای که منجر به اعتصاب غذای وی شده است؟

تذکر محسن رضایی به رئیس سازمان صدا و سیما

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای خطاب به رئیس رسانه ملی از او خواست که از مطرح‌شدن نام و تصویرش به‌ عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌های صداوسیما خودداری شود. متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

برادر ارجمند، جناب آقای مهندس عسگری

با سلام و تحیت

همان‌گونه که بارها به‌صراحت اعلام کرده‌ام، این‌جانب قصدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارم. با این‌حال برخی شبکه‌های صداوسیما تصویر مرا به‌عنوان یکی از نامزدهای این انتخابات مطرح می‌کنند. خواهشمند است دستور دهید از این اقدام خودداری شود. این‌جانب به‌عنوان سرباز کوچک ملت و رهبری تمام تلاشم را به کارخواهم بست که دوباره خدمت بدون منت به‌جای وعده‌های پوچ و دروغین نشسته، رقابت قدرت و ثروت به پایان رسیده و ارزش‌های انقلاب جایگزین قبیله گرایی شود.

واکنش ظریف به شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (یکشنبه) همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای با انتشار عکسی از مراسم این روز در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مشاهده دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای کشور در حوزه‌های مختلف افتخارآفرین بود.

وی افزود: بیش از 42 طرح ظرف دو سال گذشته شروع و در سال 95 به نتیجه ممیزی شده رسیده است. از شروع تزریق گاز به سانتریفیوژ پیشرفته IR8 که سه سال پیش تنها یک طرح بود، تا پرده‌برداری از سانتریفیوژ سنگ برای صنعت نفت که ایران سومین کشور تولید کننده آن در جهان شد تا افتتاح پیشرفته‌ترین خط تولید رادیوداروها در استان البرز. با مقاومت مردم، هدایت رهبری، درایت ریاست جمهوری، تلاش دانشمندان و انجام وظیفه همکارانم در هیأت مذاکرات برجام، شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، اینک به یک واقعیت فنی، حقوقی و دیپلماتیک تبدیل شده است.

پاسخ معاون روحانی به منتقدان وزرای مسن دولت

اسحاق جهانگیری در واکنش به آنها که کابینه دولت تدبیر و امید را پیر و خسته می‌دانند، گفت: عملکرد وزرای پیر این دولت را با عملکرد وزرای جوان دولت‌های پیشین مقایسه کنید تا ببینیم عملکرد کدام دولت بهتر بوده است.

خودروی محبوب دزدهای ایرانی!

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه کماکان خودروی پراید در جایگاه اول خودروهای سرقتی قرار دارد، تصریح کرد: البته در نظر داشته باشید که 30 درصد خودروها در ناوگان کشور پراید است و به طور حتم ضرورت توجه بیشتر دارندگان خودروی پراید به مسائل ایمنی می‌تواند در کاهش سرقت موثر باشد. به گفته منتظرالمهدی کشف خودروهای مسروقه در سال 95، 90 درصد بوده است و 25 درصد خودروهای سرقت شده در 24 ساعت اول و 47 درصد آن در یک هفته و حدود 20 درصد آن نیز در یک ماهه اول کشف شده است. وی با بیان اینکه کماکان خودروی پراید در جایگاه اول خودروهای سرقتی قرار دارد، تصریح کرد: البته در نظر داشته باشید که 30 درصد خودروها در ناوگان کشور پراید است و به طور حتم ضرورت توجه بیشتر دارندگان خودروی پراید به مسائل ایمنی می‌تواند در کاهش سرقت موثر باشد.

آیت‌الله نوری همدانی دیدار انتخاباتی ندارد

دفتر آیت الله نوری همدانی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این دفتر از پذیرش افرادی که در رابطه با انتخابات درخواست ملاقات داشته باشند، معذور است. متن اطلاعیه دفتر آیت الله العظمی حسین نوری همدانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تبریک اعیاد ماه‌های رجب و شعبان و با توجه به فرارسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری و احتمال درخواست برای ملاقات نامزدهای محترم انتخاباتی و یا مرتبطین با این موضوع از مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، این دفتر به اطلاع می‌رساند معظم له پیرامون اصل حضور پرشور و همگانی مردم متعهد ایران اسلامی در انتخابات و همچنین بیان شاخص‌های انتخاب اصلح، فرمایشاتی در گذشته داشته‌اند که در آینده نیز مورد تأکید قرار خواهند گرفت.

ولی این دفتر از پذیرش کلیه شخصیت‌های محترمی که در رابطه با موضوع ملاقات مربوط به انتخابات با معظم له درخواست ملاقات داشته باشند، معذور است.

تقدير مشایي از رئيس دولت اصلاحات!

اسفنديار رحيم‌مشایي در حاشیه نشست خبری محمود احمدی‌نژاد درباره نامه به رئيس دولت اصلاحات توضیح داد. وی گفت: احترام آقای خاتمی به مردم در دوران ریاست‌جمهوری قابل ذکر است. نگاه آقای خاتمي به مردم با نگاه سران دیگر جناح اصلاح‌طلب تفاوت‌هایی دارد و ادبیات ایشان، ادبیات احترام به مردم بود. مشایی ادامه داد: از نظر محبوبیت، آقای خاتمي از چهره‌های محبوب کشور هستند و بنده برای ایشان احترام قائل هستم، ولی نسبت به آقای احمدی‌نژاد فاصله ایشان خیلی زیاد است. چقدر خوب بود که انتخاباتی برگزار می‌شد که یکی از کاندیداها آقای خاتمي و یکی دیگر از کاندیداها آقای احمدی‌نژاد بودند؛ حالا هر فرد دیگری هم می‌خواست کاندیدا می‌شد.

پرونده بقایی در مراجع قضایی مفتوح است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: هنوز موضوع پرونده بقایی درباره مناطق آزاد در مراجع قضایی ادامه دارد. این موضوعات در پرونده وی جزیی است. رییس ایشان تخلفات بسیار بیشتری داشته اما آیا کسی حاضر است پرونده وی را مورد پیگیری قرار دهد؟اکبر ترکان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره اعلام آمادگی «حمید بقایی» دبیر شورای عالی مناطق آزاد در دولت احمدی نژاد برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: تفکر احمدی نژاد و تفکر جبهه پایداری، در جامعه وجود دارد، وقتی هنوز یک تفکر در یک کشور طرفدارانی داشته باشد، بنابراین هیچ اشکالی ندارد رهبران این افراد در انتخابات حضور داشته باشند و خودشان را وزن کنند.وی افزود: اینکه ما فکر کنیم، احمدی نژاد تنها یک نفر بود و به یک دوره‌ای اختصاص داشت و دیگر تمام شد، درست نیست. احمدی نژاد یک جریان است که در طیف‌هایی از جامعه طرفدار دارد.مشاور ارشد رییس جمهوری ادامه داد: همفکران احمدی نژاد بر این باور هستند که رای مردم ذی نفع حکومت است و این جریان رای مردم را اصل نمی‌داند. متاسفانه این جریان فکری در جامعه همواره وجود داشته و از بین نرفته است.

اختلاف آرای صادره در پرونده سعید مرتضوی

وکیل مدافع پرونده سازمان تامین اجتماعی از بازنشسته شدن قاضی پرونده سعید مرتضوی خبرداد و گفت: در بخشی از این پرونده مفتوحه شاهد اختلاف آرا هستیم.مجتبی نظری دربارهٔ آخرین وضعیت بخش نخست پرونده مرتضوی که پیشتر برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شده بود، گفت: این پرونده هنوز منتهی به صدور رأی نشده و در دست بررسی قضات دادگاه قرار دارد.وی افزود: در این پرونده یکی از قضات رای داده و بعد اختلاف آرا بین مستشاران و رئیس دادگاه حاصل شده است.وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی از بازنشسته شدن قاضی این پرونده نیز خبر داد و گفت: قاضی پرونده رای صادر کرده اما اکنون بازنشسته شده است. قاضی جدید پس از خواندن پرونده و آرای صادره باید حکم صادر کند.این وکیل دادگستری در خصوص بخش دیگر پرونده سعید مرتضوی، گفت: بخش دوم پرونده مرتضوی که در شعبه ۱۰۵۷۷ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حیدری، منجر به صدور حکم شلاق برای متهم شده بود، به شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شده است و همچنان در نوبت رسیدگی است.

گزینه‌های دیگری جایگزین فتاح و قالیباف می‌شوند

یک عضو جبهه نیروی های مردمی انقلاب گفت: درصورتی که قالیباف و فتاح تمایل نداشته باشند در انتخابات شرکت کنند اشخاصی جایگزین آن‌ها می‌شوند.پرویز سروری درباره کناره‌گیری قالیباف و فتاح از شرکت در انتخابات و سازوکار جمنا گفت: قطعا ما برای افرادی که تمایل ندارند در انتخابات شرکت کنند جایگزینی خواهیم داشت.او تاکید کرد: از ابتدا هم ۵ نفر برای شرکت در انتخابات در نظر گرفته شده بود و قرار شد اگر شخصی تمایل به حضور در عرصه انتخابات را نداشت فرد دیگری جایگزین او شود.این عضو جبهه نیروهای مردمی انقلاب تاکید کرد: جایگزینی افراد باید در شورای مرکزی صورت بگیرد و پس از بحث و بررسی اعلام خواهد شد.او در ادامه با اشاره به این که قالیباف به طور کامل از حضور در انتخابات انصراف نداده است، گفت: آقای قالیباف به طور کامل از حضور در انتخابات منصرف نشده است او گفته است که تاکنون خواسته‌ای نداشته و ندارد.سروری در ادامه تصریح کرد: مثلا به نوعی اگر نتیجه این باشد که وی نامزد نهایی باشد برای حضور در انتخابات مخالفتی ندارد.

صدا و سیما سخنرانی رییس جمهور را پخش نکرد

صدا و سیما در رویه ‌ای غیر معمول سخنرانی رییس جمهور در همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی» را پخش نکرد.پخش نشدن سخنرانی رییس جمهور در همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی» در حالی صورت گرفت که امسال از سوی رهبری انقلاب با عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده است.

حضور حسین فریدون در دادسرای تهران

حسین فریدون برادر رئیس دولت یازدهم دقایقی پیش در دادسرای تهران حاضر شد.هنوز دلیل حضور فریدون در دادسرای تهران مشخص نشده است.پیش از این حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و هشتمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در مورد دستگیری رسول دانیال‌زاده و اتهاماتش و ادعاهای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر ارتباط وی با حسین فریدون گفته بود من شخصاً موافق بوده و هستم که برخی متهمین به صورت علنی محاکمه شوند و رسانه‌ها هم اجازه انتشار عکس، اتهامات وی و جزئیات دادگاه باشند.اژه‌ای افزود: چرا وقتی سارقی که چند سابقه دارد نباید چهره او را نشان دهیم و یا فردی که چند هزار میلیارد تومان بدهی دارد چهره‌اش به جامعه نشان داده نشود ولی ما براساس قانون موظف به انجام این کار نیستیم و خود را تابع قانون می‌دانیم.

جزییات دیدار انتخاباتی وزیر کشور با رهبر انقلاب

معاون وزیر کشور از آمادگی این ستاد برای این انتخابات سه‌گانه خبر داد و اضافه کرد: ثبت‌نام از نامزدهای ریاست جمهوری از سه‌شنبه این هفته 22 فروردین‌ماه همزمان با ولادت باسعادت امیر مومنان علی(ع) شروع و به مدت پنج روز ادامه دارد.وی به دیدار اخیر وزیر کشور با مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار بر امنیت و سلامت انتخابات و لزوم ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و جلب مشارکت حداکثری مردم تاکید ویژه فرمودند.احمدی با یادآوری این کلام بنیان‌گذار انقلاب اسلامی که میزان رای ملت است گفت: رهبری فرزانه انقلاب در همین دیدار اخیر نیز از رای مردم به‌عنوان حق‌الناس یاد کردند و لذا ستاد انتخابات کشور در چارچوب قوانین خود را ملزم به حراست از آراء ملت دانسته و همه توان خود را در این راستا به کار خواهد گرفت.

اختلاف در جمنا برای انتخاب رئیسی

محمد علی نجفی اظهارداشت: ما از حضور آقای رئیسی استقبال می کنیم حتی اگر فضا به صورت مثبت هم دو قطبی شود، از نظر ما اشکالی ندارد.عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: ولی اخباری که از روز گذشته تا امروز به دست آمده این است که هم جمنا در انتخاب آقای رئیسی دچار اختلاف شده است و هنوز قطعی نیست و هم خود آقای رئیسی برای حضور در انتخابات تردید پیدا کرده است، بنابر این حضور ایشان را قطعی نگیرید.نجفی تاکید کرد: چند نفر از جمنا که تا روز قبل محکم می گفتند حتما به توافق می رسیم و یک نامزد را مطرح می کنیم، صحبت هایی کرده یا در سایت هایشان مطالبی نوشته اند که حاکی از اختلافات جدی میان آنها است.وی تاکید کرد: به نظر می رسد آنها نتوانسته اند اتحاد و ائتلاف مورد نظر خود را حول آقای رئیسی ایجاد کنند، از طرفی اخباری که از دفتر وی رسیده نشان می دهد آقای رئیسی به صورت 100 درصد تصمیم نگرفته و تردید دارد.

دعوت نادران از آشنا برای مناظره انتخابات

الیاس نادران نماینده سابق مجلس و از اقتصادانان کشور طی مطلبی، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور را به مناظره فراخواند.الیاس نادران نماینده سابق مجلس و از اقتصادانان کشور طی مطلبی، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور را به مناظره فراخواند.وی که پیش تر گفته بود در صورت دو دوره ای شدن ریاست جمهوری حسن روحانی، جوانان برای اشتغال به افغانستان و بنگلادش بروند، از حسام الدین آشنا خواست در یک مناظره حضور یابد.نادران در صفحه اجتماعی خود خطاب به آشنا نوشت: توجیهات شما درباره سفر و افتتاح انتخاباتی رئیس جمهور محل ابهام است؛ لذا شما را برای یک مناظره حضوری دعوت می کنم

خبر صالحی از پرداخت قسط نخست دو نیروگاه اتمی به میزان 185 میلیون دلار

صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم دیدار نوروزی با کارکنان سازمان انرژی اتمی از پرداخت نخستین قسط دو نیروگاه اتمی در دست احداث به میزان 185 میلیون دلار خبر داد و گفت: صنعت هسته ای تازه خودش را یافته است و می تواند از دل پروژه ها برداشت اقتصادی کند. صنعت هسته ای الحمدالله سرجایش هست، ما قرارداد دو نیروگاه را بستیم. در دسامبر گذشته 185 میلیون دلار اولین قسط آن را پرداختیم و ان شاءالله به زودی عملیات ساختمانی آن هم شروع خواهد شد. این کم کاری نیست، هیچ گاه سازمان در طول حیاتش جز قبل از انقلاب یک پروژه 10 میلیارد دلاری ندیده بود. بعد از انقلاب هم چنین پروژه ای را نداشتیم.

رنگ‌ کردن پرتقال‌های داخلی برای گران فروشی!

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیگفت،در حال حاضر قیمت هر کیلوگر سیب قرمز ۴۵۰۰ تا ۶۵۰۰ و سیب زرد کیلویی ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان است.پرتقال وارداتی که به صورت قاچاق وارد می‌شود کیلویی ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. پرتقال‌های درجه یک داخلی ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان قیمت دارد، البته بعضی پرتقال‌های داخلی را هم رنگامیزی می‌کنند و به جای پرتقال وارداتی کیلویی ۸۰۰۰ تومان می‌فروشند. هر کیلوگرم خیارهای گلخانه‌ای از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و خیار بوته‌ای هم از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ عرضه می‌شود و قیمت کیوی از کیلویی ۶۰۰۰ تومان به ۵۵۰۰ تومان رسیده است.

ناراحتی روحانی از معرفی کاندیدای پوششی!

افکار نیوز مدعی شد: سخنان اخیر نشان دهنده اختلافات شدید طیف اعتدالی با اصلاح طلبان دارد، هر چند در این میان کارگزارانی ها فعلا سکوت کرده اند و با لابی های خود به دنبال راضی کردن اصلاح طلبان و حمایت از روحانی بودند اما اختلافات به قدری جدی است که مطمئنا اصلاح طلبان با یک نامزد دیگر نیز به انتخابات وارد می شوند. عملکرد روحانی به قدری ضعیف بوده که حالا اصلاح طلبان که در سال 92 تمام قد از او حمایت کرده بودند راهی جدا پیش گرفته اند و به نظر می رسد در این دوره احتمالا روحانی اولین رییس جمهور 4 ساله ایران باشد. از سوی دیگر باید منتظر واکنش طرفداران دولت به تصمیم تازه اصلاح طلبان بود، مطمئنا روحانی از تصمیم اخیر شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان به شدت ناراحت است و توقع نداشته حالا که او در چهار سال گذشته پسنت های حساس و مهمی را به این جناح سیاسی داده بوده اینچنین از نامزد پوششی سخن به میان آید.

هشتگ آخوندی در اینستاگرام فیلتر شد!

در روزهایی که خبر برخورد عجیب وزیر راه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بازتاب های فراوانی داشته و در فضای مجازی در حال دست بدست شدن است. کاربران شبکه های اجتماعی با ارسال مطالبی در شبکه های اجتماعی به این رفتار عباس آخوندی با خبرنگار ما واکنش های بسیاری نشان داده اند و برای انسجام و هماهنگی، پست های انتقادی خود را با "#آخوندی" به اشتراک می گذارند. پس از گذشت 4 روز از رفتار عجیب وزیر راه، کاربران بیش از 4300 پست با هشتگ آخوندی به اشتراک گذاشته اند و اتفاق عجیب این است که اکنون این هشتگ در اینستاگرام فیلتر شده است، زمانی که بدون فیلترشکن اینستاگرام را باز می کنید و #آخوندی را جستجو می کنید بیشتر تصاویر نمایش داده نمی شوند و زمانی که با فیلترشکن همین برچسب را امتحان کنید تمام تصاویر باز می شود. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

هدیه‌های باز نشده «صفدرحسینی» به نمایندگان

تسنیم به نقل از فراهانی نماینده مجلس نوشت: در مجلس نهم برخی از نمایندگان برای جلسه‌ای به صندوق توسعه ملی رفته بودند که در آن زمان صفدرحسینی ریاست این صندوق را بر عهده داشت؛ پس از آن جلسه مسئولان این صندوق به تعداد نمایندگانی که در آن جلسه حضور داشتند، به عنوان هدیه «لپ‌تاپ» داده بودند. پس از دادن این لپ‌تاپ‌ها به نمایندگان، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار باز گرداندن این هدیه‌ها به صندوق توسعه ملی شد. پس از نامه توکلی به رئیس مجلس، لپ‌تاپ‌ها به دستور هیئت‌رئیسه پارلمان به صندوق توسعه ملی باز گردانده شد.

حقوق يک ميلياردی يک مدير صندوق ذخيره فرهنگيان

علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: ابعاد کار سنگین و گسترده است و در هر مرحله، ابعاد جدیدی از این فساد رونمایی می‌شود که تکان دهنده است. وی افزود: به تازگی سندی در این تحقیقات کشف شد که نشان می‌دهد مدیر یکی از شرکت‌های پتروشیمی وابسته به صندوق که از دو بخش حقوق می‌گرفته است، در یکی از دریافتی های خود سالیانه یک میلیارد و صد میلیون تومان حقوق گرفته که فیش آن به دست ما رسیده است. حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی با بیان تأسف و تعجب از ابعاد بزرگ این فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، بیان داشت: این فرد از صندوق ذخیره نیز حقوق می‌گرفته است و فیش یک میلیارد و صد میلیون تومانی وی مربوط به شرکت پتروشیمی وابسته به صندوق ذخیره است. دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احتمال افزایش میزان تخلفات به بیش از 12 هزار میلیارد تومان نیز وجود دارد البته یک شنبه این هفته، جلسه تحقیق و تفحص برگزار می‌شود و ابعاد دیگری در گزارش‌ها مطرح خواهد شد. فارس این خبر را منتشر کرد.

روسیه در آستانه جنگ با آمریکا

دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به این که حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی متعلق به رژیم اسد٬ مغایر با حقوق بین الملل است، گفت: آمریکا به آستانه درگیری نظامی با روسیه رسیده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین نیز در نشست مطبوعاتی صبح امروز خود اظهار داشته بود که خطر درگیری مستقیم آمریکا با روسیه در سوریه افزایش یافته است. رجا این خبر را منتشر کرد.

ترامپ می خواهد رهبر کره شمالی را ترور کند!

شبکه خبری «ان‌‌بی‌سی» به نقل ار منابع خود اعلام کرد یکی از این پیشنهادها استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک کرۀ‌جنوبی و پیشنهاد دیگر ترور Assassination «کیم جونگ اون» رهبر کرۀ‌شمالی، است. بر اساس گزارش ان‌بی‌سی، آمریکا می‌تواند بمب‌های هسته‌ای خود را در پایگاه «اوسان» در ۳۰ کیلومتری سئول، پایتخت کرۀ جنوبی، مستقر کند. اما بر پایۀ گزینۀ دوم، آمریکا کیم جونگ اون یا دیگر رهبران کرۀ‌شمالی را که می‌توانند «دکمۀ شلیک هسته‌ای» را بفشارند، ترور خواهد کرد. با وجود این، «مارک لیبرت» سفیر سابق آمریکا در کرۀ‌جنوبی، گفته است این اقدام می‌تواند پیامدهایی منفی به دنبال داشته باشد، مانند واکنش شدید چین یا ابهام در آیندۀ سیاسی کرۀ‌شمالی. یکی دیگر از گزینه‌های مطرح شده در این‌باره، اعزام نیروهای ویژۀ آمریکا و کرۀ‌جنوبی به کرۀ‌شمالی است تا عملیات‌های خرابکارانه علیه مراکز حیاتی و زیر ساخت‌های این کشور انجام دهند. رکنا این خبر را منتشر کرد.

تنها مطلب درست احمدی‌نژاد در کنفرانس مطبوعاتی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در محافل رسانه‌ای مطرح است که سخنان چهارشنبه هفته گذشته محمود احمدی‌نژاد علی‌رغم اینکه متناقض و بی‌پایه و نادرست بود، یک مطلب درست هم داشت. وی گفته است: «به خدا، به پیر و به پیغمبر، ما بهتر از شما بلدیم تهمت بزنیم...» این، مطلبی است که در صحت آن نمی‌توان تردید داشت.

خبر مشایی از احتمال ورود احتمالی احمدی نژاد به انتخابات

به گزارش دولت بهار، مهندس اسفندیار رحیم مشایی در بخشی از مصاحبه با اعتماد در پاسخ به احتمال کاندیداتوری دکتر احمدی نژاد گفت: شايد اگر شرايط تغيير كرد ايشان هم وارد عرصه انتخابات شوند. مقام معظم رهبري فرمودند: حضور ايشان در انتخابات به مصلحت نيست. آقاي احمدي‌نژاد به اين مصلحت‌انديشي رهبري احترام مي‌گذارند. اگر شرايط عوض شد طبعا منعي وجود ندارد. اما من بعيد مي‌دانم اين شرايط تغيير كند.

برچسب ها:
بسته خبری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*