اخبار عمومی
اعلام وصول 2
149516
تاریخ انتشار: 1396/06/06 18:29
شهید ناصر بهبهانی نیا در عملیات کربلای 4 و دو مرحله عملیات کربلای 5 شرکت کرد و سرانجام درمرحله دوم عملیات کربلای5 و در شلمچه به شهادت رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، روز یکشنبه 5 شهریورماه جاری جمعی از رزمندگان قدیمی گردان امیرالمومنین خوزستان با خانواده شهید ناصر بهبهانی نیا دیدار نمودند.
مجید شریفی یکی از رزمندگان قدیمی گردان امیرالمومنین خوزستان به خبرنگار ما گفت: دراین دیدار پس از قرائت زیارت عاشورا، بخشی از زندگینامه و وصیت نامه شهید توسط حاج ناصرنبهانی رزمنده قدیمی گردان  خوانده شد و در ادامه حاج یدالله قنواتی، سید جبار موسوی و عین الله امیرپور خاطراتی از شهید نقل نمودند و در پایان هم هدایائی به خانواده شهید تقدیم شد
مجید شریفی ادامه داد: سردار شهید ناصر بهبهانی نیا در سال 1335 در روستای بوزی از توابع شهرستان شادگان متولد شد. وی در جریان وقوع انقلاب اسلامی از سازمان دهندگان اصلی مبارزات مردم ماهشهر و شادگان بود.
شهید ناصر بهبهانی نیا قبل از آغاز جنگ تحمیلی بعنوان معلم در ماهشهر مشغول به تدریس بود اما همزمان با آغاز جنگ از آموزش و پرورش استعفا داد و به سپاه پاسداران پیوست.

شریفی افزود: شهید ناصر بهبهانی نیا درجریان مقاومت 45 روزه، درکنارمردم خرمشهر و در محاصره کامل با دشمنان بعثی مبارزه کرد.
مسؤلیت های شهید ناصر بهبهانی نیا:

  • قائم مقام فرمانده سپاه ماهشهر
  • رئیس ستاد ناو تیپ کوثر
  • فرمانده سپاه خرمشهر
  • قائم مقام فرمانده سپاه خوزستان
  • قائم مقام فرمانده گردان امیرالمومنین

مجید شریفی عنوان داشت: شهید ناصر بهبهانی نیا درسال 1364 قائم مقام فرماندهی سپاه خوزستان شد. ولی پس از مدتی دلش هوای جبهه کرد و طی یادداشتی به فرمانده خود نوشت( احساس میکنم به وجودم در جبهه ها بیشتر نیاز است) .
ایشان در جبهه قصد داشت بصورت ناشناس و نیروی رزمی خدمت کند ولی شناسائی شد و در نهایت قائم مقام فرمانده گردان امیرالمومنین شد.
شهید ناصر بهبهانی نیا درعملیات کربلای 4 و دو مرحله عملیات کربلای 5 شرکت کرد و سرانجام درمرحله دوم عملیات کربلای5 و در شلمچه به علت اصابت ترکش به گلو به شهادت رسید. و پیکرمطهر ایشان در شادگان آرام گرفت. شایان ذکر است از شهید ناصر بهبهانی نیا دو پسر و چهار دختر به یادگار ماند.
 روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*