اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180755
تاریخ انتشار: 1396/08/22 22:56
متن کامل صحبت‌های استاندار با اصلاح‌طلبان؛
احمدی به وضعیت رسانه‌ها در استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: هیچ گاه سعی‌ام بر محدودیت مطبوعات نبوده است و ضمن اینکه از رسانه‌ها دیدگاه میگرم ولی سیاستم را بر این‌ها نمی‌گذارم و هر کجا نقدی از سر دلسوزی بود می‌پذیرم ولی اگر پشت نقدها منافع گروهی و بخشی باشد اجازه نمی‌دهم خللی در مسیر ما ایجاد کند چرا که بنده با هیچ کسی عهد اخوت نبسته‌ام

عصر جهان- جمعی از اعضای انتخاباتی ستاد دکترحسن روحانی به همراه اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان و اعضای ستاد روحانی در استان با محمدعلی احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کردند.

بنا به گزارش دریافتی محمدعلی احمدی در ابتدای سخنان خود با تسلیت درگذشت جمعی از هم وطنان مان در زلزله غرب کشور این حادثه را یک ضایعه بزرگ خواند.

وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع فعالان اصلاح طلب اظهار داشت: صحبت‌های جمع حاضر نشان داد که همگی دغدغه پیشرفت کشور و استان را دارید و با این دغدغه در مسیر توسعه استان نقش آفرینی می‌کنید.

احمدی به جریان اصلاح طلبی و توسعه خواهی در تاریخ صد ساله اخیر کشور بویژه در دو فراز مهم مشروطیت و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جریان اصلاح طلبی و توسعه خواهی الزاماتی دارد که اولین آن حرکت گام به گام و پرهیز از اقدامات هیجانی است و ما نیز در این مسیر در استان تلاش مان این است با مطالعه و سعه صدر به جلو حرکت کنیم.

وی توسعه در خاورمیانه را یک امر دشوار خواند و و با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت و رهبری جمعی بیان داشت: همگی باید با اتکا به خرد جمعی در مسیر توسعه حرکت کنیم که البته این خرد جمعی این گونه نیست که از همه نظر بخواهیم ولی می‌توان با مشورت گیری از بزرگان، نخبگان و صاحب نظران در این مسیر به پیش رفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد فعال کردن نهادهای مدنی را یکی دیگر از الزمات حرکت در مسیر توسعه عنوان کرد و با یاداوری شعارهای و وعده‌های رئیس جمهور گفت: در مسیر اصلاح و توسعه مقاومت وجود دارد و تنها با عقلانیت و سعه صدر است که ما موفق می‌شویم و با پرخاشگری و عصبانیت به جایی نمی‌رسیم و این مسیر همان مسیری است که هم دکتر روحانی و هم ما بر آن پایبندیم و اگر نبودیم ما امروز در جمع شما نبودیم.

احمدی با ابراز خوشحالی از فرصت به دست آمده به تفاوت‌ها و محدودیت‌های این استان با استان‌های بزرگ اشاره کرد و یاد آور شد محدودیت‌ها و فضاهای مخصوص اینجا سرعت حرکت ما را کند می‌کنند ولی این به مفهوم آن نیست که مسیر اصلاح جامعه را کنار بگذاریم پس باید تحمل مان را بیشتر کنیم و اگر شعار می‌دهیم که «زنده باید مخالف من» باید یک فضای گفتمانی بوجود بیاوریم که همه بیایند و در چهارچوب قانون نظر دهند و در این مسیر جلو برویم.

وی موفقیت حسن روحانی در ۲۹ اردیبهشت را نتیجه تلاش آحاد مردم خواند و با تاکید بر نقش اصلاح طلبان در این پیروزی خاطرنشان کرد: با هدایت گفتمانی که عمدتاً نشئت گرفته از جریان اصلاح طلبی و قطعاً ناشی از تلاش‌های امثال شما در این استان و سایر استان‌ها است ان پیروزی حاصل شد و اکنون نیز ما بر این باوریم که در ادامه راه باید آن تعامل و همفکری ادامه داشته باشد.

احمدی فهم مشترک با گروه‌ها و کسانی که در جریان دارای جایگاه هستند و هم چنین احزاب و n g o ها را بخشی از برنامه خود دانست که از سوی رئیس جمهور، وزیر کشور و هیئت دولت بر اجرا و پایبندی به آن تاکید شده است.

وی افزود: علاوه بر موارد بالا ما در فرایند رشد و توسعه استان تعامل و همکاری با سایر ارکان از جمله ائمه جمعه و نمایندگان مجلس را لازم می دانیم.

نماینده دولت تدبیر و امید در استان بیانیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان در بدو معرفی خود به عنوان استاندار را نشانه ای از سرزندگی و نشاط فعالیت سیاسی در استان خواند و گفت: بنده این تلقی را از ان بیانیه ندارم که از سر مخالفت بوده باشد و قلبا اعتقاد دارم که آن بیانیه برای مردم بوده است و امیدوارم من بعد نیز در چهارچوب تدبیر و عقلانیت و نه در چهار چوب عصبیت و ناآگاهی این نوع رفتارها و مطالبه گری ها ادامه داشته باشد.

وی با گریزی به صحبت‌های مطرح شده از سوی مهمانان مقوله شایسته سالاری را موضوعی خواند که از سوی همه جریان سیاسی از پایداری گرفته تا اصلاح طلبان بران تاکید می‌کنند تصریح کرد: زمان آن است که همگی پای این شعار بایستیم و نه فقط متوقع باشیم که استاندار پای این موضوع باشد بلکه شماها باید شایستگان را معرفی کنید که اگر این اتفاق بیفتد اولین دستی که به سوی شما دراز می‌شود دست استاندار است.

احمدی قومیت و قوم گرایی را فی نفسه یک سرمایه اجتماعی خواند و خاطر نشان کرد: قوم گرایی چیز بدی نیست لذا اگر اهرمی شد که ارزش‌های مدیریتی و شایسته سالاری را زیر پا بگذاریم و مانع توسعه شود مذموم است.

وی گفت: من به همه اقوام در این استان احترام می‌گذارم و خود نیز اهل اینجا نیستم که دغدغه کس یا کسانی را داشته باشم پس شما خود باید مروج برخورد یا اشکال مذموم قوم گرایی باشید چرا که معقتدم این نگاه‌های سنتی نه با توسعه سازگار است نه با حرف‌های خود شما و نه با شعارهای دولت، پس هر جا چنین چیزی دیدم جلوی آن کاملاً می‌ایستم.

احمدی یکی دیگر از شاخص‌ها و نیازمندی‌های مسیر حرکت به سمت توسعه را قانون دانست و تاکید کرد: همگی ملزم به قانون گرایی هستیم از خود بنده گرفته تا سایر مدیران. بنده با هیچ فردی ضمن احترام گذاشتن به همه تعارف ندارم و هیچ کجا قانون را زیر پا نخواهم گذاشت.

وی در پاسخ به برخی صحبت‌ها و پیشنهادات در حوزه زنان نیز تصریح کرد: ما باید زنان را توانمند کنیم و صرفاً پست دادن توانمندی نیست. بنده در حال بررسی ظرفیت‌ها در این حوزه هستم و البته این قول را نمی‌دهم که همه ۳۰ درصد وعده داده شده در برنامه‌های کلان در زمینه استفاده از زنان را محقق کنم چرا که این امر در خود تهران نیز تحقق پیدا نمی‌کند ولی قول می‌دهم فضایی را باز کنم که نسبت به گذشته زنان روند مثبتی داشته باشند.

استاندار استان برنامه محوری و چشم انداز در حوزه کاری مدیران را یک اولویت خواند و بیان داشت: در این دو ماه ثابت کردیم هیچ مدیری را بدون برنامه نمی‌پذیرم و در حوزه اعتبارات نیز بر ایجاد توازن تاکید دارم و به جد پیگیرم.

احمدی توجه به جوانان را یکی دیگر از برنامه‌های مهم دولت و به تبع آن خود در استان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که فرصت استفاده از جوانان کاملاً مهیا شود و جوانان بتوانند در بسترهای اجرایی بالا بیایند.

وی در جواب یکی از سخنرانان در مورد سابقه اجرایی خود گفت: بنده در سال ۶۹ کارشناس مطالعات اجتماعی در وزارت کشور بودم و بعد در دوران دانشجویی در مقطع دکترا مدیرکل آموزش یک دانشگاه بودم و در دوران حضور دکتر پزشکیان در وزارت بهداشت مدیرکل بودجه این وزارتخانه بر عهده بنده بود و بعد از این نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سازمان تأمین اجتماعی و در طول هشت سال در دانشگاه تربیت مدرس رئیس پژوهشکده اقتصاد بودم.

احمدی به موضوع مدیریت‌ها در استان نیز گریز زد و اظهار داشت: برنامه ما در مورد مدیریت‌ها این است کسی را از بیرون نیاریم و اگر هم چنین اتفاقی افتاد بایدسطح آن مدیر از متوسط مدیران استان بیشتر باشد. بنده بر روی قول خود در مورد استفاده از فرزندان این استان هستم ولی امیدوارم در این مسیر دیگر شاهد نگاه‌های طایفه ای و یا سردسیری و گرمسیری و یا سیاه و سفید نباشیم و به گردش نخبگان به عنوان یک امر طبیعی نگاه کنیم.

وی نقد و بررسی را حق همه فعالین سیاسی خواند و از زحمات کسانی که در گذشته برای استان زحمت کشیدند تقدیر و تشکر کرد و تاکید کرد: به تلاش شما عزیزان در ستاد آقای روحانی احترام می‌گذارم.

احمدی به وضعیت رسانه‌ها در استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: هیچ گاه سعی‌ام بر محدودیت مطبوعات نبوده است و ضمن اینکه از رسانه‌ها دیدگاه میگرم ولی سیاستم را بر این‌ها نمی‌گذارم و هر کجا نقدی از سر دلسوزی بود می‌پذیرم ولی اگر پشت نقدها منافع گروهی و بخشی باشد اجازه نمی‌دهم خللی در مسیر ما ایجاد کند چرا که بنده با هیچ کسی عهد اخوت نبسته‌ام.

وی در بخش پایانی سخنانش با مروری بر پیشنهادت مطرح شده در این نشست عنوان کرد: همه باید کمک کنید شماها باید بیایید و داشته‌هایتان را ارائه دهید و رسانه‌های خود را در خدمت آینده قرار دهید نه اینکه هدف صرفاً تسویه حساب باشد. لذا اگر این اتفاق افتاد شما تنها بزرگان سیاسی نیستید بلکه سرمایه‌های استان هستید و ما قطعاً این موضوع را در نظر داریم.

احمدی در پایان سخنان خود وضعیت گذشته و فعلی کشور در بخش‌های مختلف را یاداور شد و ابراز امیدواری کرد همانگونه که دولت توانست در مسائلی همچون تورم، رشد اقتصادی، تراز بازرگانی به موفقیت دست پیدا کند در حوزه تولید و اشتغال نیز بتواند گره‌های فعلی را بگشاید.

وی ابراز امیدواری کرد این نشست‌ها در آینده نیز تکرار شود و با همفکری و همراهی قطار توسعه استان شتاب گیرد.

در ابتدای این نشست فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار با گرامی داشت یاد جانباختگان زلزله غرب کشور نشست با تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی در استان را از اهم برنامه‌های دکتر احمدی استاندار خواند.

وی استفاده از نقطه نظرات فرهیختگان را لازمه توسعه و مشارکت سیاسی عنوان کرد و گفت: این نشست سومین نشست با تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی است و امیدواریم مباحث مطرح شده در این نشست‌ها به توسعه استان کمک کند.

هم چنین در این نشست تعدادی از اعضای ستاد دکتر روحانی در استان و برخی از فعالین عضو احزاب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به ایراد نظرات و دیگاه های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

تعامل و مشورت با استاندار، رفع مشکلات بیکاری و اشتغال جوانان، سرمایه گذاری در استان توسعه گردشگری استان و هم چنین انتقاد از قوم گرایی در استان از جمله مباحث مطروحه در این نشست بود

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*