اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202251
تاریخ انتشار: 1397/01/27 19:00
ادعای تایمز:
اجداد ملکه الیزابت در اسپانیا مسلمان بوده اند ولی مجبور شده اند دین خود را تغییر دهند و مسیحی شوند!

عصرجهان – نشریه تایمز در خبری  به نقل از یک نشریه مراکشی مدعی شد که ملکه الیزابت احتمالا از نوادگان رسول گرامی اسلام (ص) است.


این نشریه سلسله این شجره را با شمارش ۴۰ نسل، از طریق پادشاهان اسپانیا به حضرت امام حسن مجتبی (ع) و سپس به  رسول گرامی اسلام (ص) ربط داده است.
نخستین بار این ادعای عجیب در سال ۱۹۸۶ توسط شجره شناسی به نام پیراژه مطرح شد که ملکه الیزابت را به پادشاه مسلمان اسپانیا در قرن هفتم و از طریق او به خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) ربط داده بود
متن خبر تایمز را اینجا بخوانید



کانال تلگرام عصر جهان


ناشناس
|
Iran
|
1397/01/28 01:41
  +0

  -1
پاسخ
شجره‌‌نامه سیادت ملکه الیزابت جعلی است

رئیس پژوهشکده انساب قم در پاسخ به سؤالی درباره شجره نامه ملکه الیزابت دوم، ملکه سلطنتی انگلستان که وی را به خاندان اهل بیت(ع) منتسب کرده است، گفت: شجره نامه منسوب به سیادت ملکه انگلستان جعلی است. حجت الاسلام و المسلمین رجایی افزود: باید مرکز "دارالنقابه" زیر نظر ولایت فقیه و مراجع تقلید تاسیس شود و جلوی ادعاهای کاذب گرفته شود. وی در گفت و گویی که با خبرگزاری حوزه افزوده تصریح کرده است: امروزه خطر بزرگی مسئله سیادت را تهدید می کند که باید هر چه زودتر در مقابل این توطئه خطرناک ایستاد.

رئیس پژوهشکده انساب با اشاره به توطئه جدید بعضی رسانه های انگلیس خبیث مبنی بر سیادت ملکه انگلستان گفت: این مسئله تازه نیست و از قدیم برای افراد ظالم و خبیثی همچون صدام حسین در عراق و قذافی در لیبی نیز کنگره هایی مبنی بر ادعای سیادت برگزار می شد و اگر امروز جلوی این گونه هنجارشکنی ها گرفته نشود در آینده افراد خونریز و ظالم دیگری نیز به دروغ به عنوان سادات و ذریه اهل بیت(ع) جعل می شوند. وی افزود: شجره نامه ای که برای ملکه انگلستان تهیه شده است بسیار ناشیانه جعل شده است؛ چرا که شجره نامه از حیث نسب باید حداقل حدود 42 نفر باشد و حال آنکه این شجره نامه ساختگی اینگونه نیست. /خبرگزاری حوزه

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*