اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202359
تاریخ انتشار: 1397/02/03 01:20
از سری مسابقات لیگ برتر جام خلیج‌فارس امروز و در هفته بیست و نهم تیم استقلال خوزستان با 2 گل یونس دلفی و تک‌گل حکیم نصاری، 3 بر 2 سپاهان اصفهان را شکست داد و یک هفته زودتر بقای خود در لیگ برتر را مسجل کرد.

عصرجهان؛محمد ابولیان(نوروزی)
استقلال خوزستان (۳)سپاهان اصفهان (۲)  
⚽️گلها:حکیم نصاری(۳۶)، یونس دلفی(۴۵و۶۳)استقلال خوزستان/مهردادمحمدی (۵) ،ساسان انصاری (۶۴)سپاهان اصفهان
🔸اخطار:مهردادمحمدی ،جلال علی محمدی (سپاهان اصفهان)
▪️داور:محمدحسین زاهدی فر
▫️کمکها:شعرانی ،دودانگه
▫️چهارچوب رقابت :هفته بیست ونهم فوتبال لیگ برتر جام خلیج فارس
▪️روزبرگزاری:یکشنبه ۲-اردیبهشت ماه ۹۷
▪️محل برگزاری :ورزشگاه غدیراهواز
▪️ساعت برگزاری :۱۸
▪️وضعیت زمین :چمن مناسب
▪️وضعیت هوا:غبارآلود همراه باوزش باد
▪️نتیجه بازی رفت:تساوی یک بریک
▫️بازیکن برتر میدان :یونس دلفی
🔹استقلال خوزستان
وحید شیخ‌ویسی،موسی کولی بالی،سلمان بحرانی ،عادل کلاه کج (۶۷-میثم دورقی)،ابوالفضل علایی، علیرضا دغاغله،حکیم نصاری ،علیرضا زندوی (۷۶محمد شریفی)،فرید بهزادی کریمی ،یونس دلفی،جونیورمارینی (۸۷-عقیل کعبی )
▪️سرمربی: عبدالله ویسی
🔸سپاهان اصفهان
 ابراهیم عالمه،ابوالحسن جعفری، عزت‌الله پورقاز، عارف غلامی، میلاد سرلک (۵۳- حامد بحیرایی)،علی کریمی،رضا میرزایی، جلال ‌الدین علی‌محمدی،(۶۴-مسعودحسن زاده)،مهرداد محمدی ،سعیدآقایی (۷۹-رضادهقانی)،ساسان انصاری
▪️سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده

⚽جریان گلها:

▫دقیقه ۵ بازی درپی غافلگیری خط دفاعی تیم میزبان مهرداد محمدی، پاس عالی بازیکن همدسته اش را که درمحوطه جریمه آبی پوشان اززیرپای کولی بالی هردشده بودرا بایک ضربه بغل پای ساده ازخط دروازه شیخ ویسی عبوردادتاسپاهان زننده گل نخست بازی لقب بگیرد.

▫دقیقه ۳۶ باغفلت واشتباه خط دفاعی زردپوشان وحرکت ونفوذ زیبای یونس دلفی درمحوطه جریمه سپاهان وپاس به بیرون این بازیکنان جوان حکیم نصاری باضربه ی تمام کننده گل تساوی بخش میزبان رابه ثمررساند.

▫دقیق ۴۵پاس درعمق علیرضادغاغله درمحوطه جریمه سپاهان به یونس دلفی رسیدتااین بازیکن فرصت طلب گل دوم آبی پوشان دیارکارون راوارددروازه سپاهان نماید، این گل هم درپی اشتباه خط دفاعی زردپوشان برای میزبان حاصل شد.

▫دقیقه ۶۳ارسال ضربه ی کرنرتوسط فریدبهزادی کریمی درمحوطه جریمه سپاهان بااثرگذاری وضربه سرابولفضل علایی مدافع جلوکشیده تیم میزبان همراه ودرنهایت باضربه ی زیبا و مهارنشدنی یونس دلفی منجربه گل سوم تیم استقلال شد.

▫دقیقه ۶۴پس ازآنکه شیخ ویسی شلیک بازیکنان سپاهان رادفع نموداما توپ سرگردان وبرگشتی نصیب ساسان انصاری شد تااین مهاجم زهردار بایک ضربه ی پای چپ سنگین به گل دوم زردپوشان مبدل کند.

 شرح بازی:
در چهارچوب رقابت های فوتبال لیگ برتر و از هفته بیست و نهم این مسابقات تیم های بحران زده استقلال خوزستان و سپاهان اصفهان پر افتخارترین  تیم لیگ برتر در ورزشگاه غدیر اهواز برگزارکننده یک دیدار حساس در پایین جدول رده بندی بودند تا با کسب نتیجه خیالشان از اما و اگرهای هفته پایانی برای بقاراحت باشد البته ویسی و ابراهیم زاده باعلم به اینکه نفتی های  تهران در جم یارای شاگردان تارتار نخواهند شد و نماینده تهران گزینه دوم سقوط خواهدبود فقط و فقط برای کسب اعتبار و وجه تیمی و نباختن و کسب یک پیروزی شیرین شاگردان خود را در آوردگاه غدیر روانه میدان نمودند که در نهایت یاران ویسی در این آزمون سخت و نفس گیر سربلند بیرون آمدند.
در حالی که بیش از هزار هوادار قرمز،زرد آبی برای تماشای این بازی و حمایت ازتیم محبوب استقلال خوزستان در این دیدار سرنوشت ساز به ورزشگاه غدیر آمده بودند، بازهم شاگردان گواریولای وطنی  همچون بازی های پیشن خود  شروع ناموفقی داشتند و در همان اوایل بازی و در دقیقه ۵ در پی  غفلت خط دفاعی اشان توسط مهرداد محمدی یک بر صفر از تیم میهمان عقب افتادند در ادامه آبی پوشان با طراحی حملات پراکنده سعی در تغییر نتیجه داشتند تا بازی را به تساوی بکشانند که این مهم در دقیقه ۳۶ باگلزنی حکیم نصاری محقق گردید، با آغاز نیمه دوم وضعیت بازی  متفاوت دنبال شد و شاگردان ویسی  با درخشش بازیکن جوان خود یونس دلفی وغفلت خط دفاعی حریف طی دقایق ۴۵و۶۳ دو بار دیگر دروازه تیم سپاهان را باز کرد تا نتیجه این مسابقه مهیج باحساب سه بریک بسود میزبان شود و آبی های خوزستانی در آستانه ی یک پیروزی قاطع در برابر حریف نامدارخود قرارگیرند، اما سپاهان یک دقیقه بعد از دریافت گل سوم توسط  علی محمدی یکی از گل ها را جبران نمود تا فاصله به یک گل برسد و اینچنین پیروزی شیرین شاگردان ویسی  به خطر بیافتد، اما بازیکنان استقلال در ادامه جانانه از اندوخته خود به خوبی دفاع کردند تا با کسب سه امتیاز ارزشمند این مسابقه مهم و درپی شکست سنگین  نفت تهران در برابر پارس جنوبی جم، برای فصل آینده هم در لیگ برتر ماندگارشوند و تماشاگران اندک حاضر در ورزشگاه راغرق در شادی روانه خانه هایشان نمایند.


 


پی نوشت:

سایر نتایج هفته هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس

یکشنبه 2 ارديبهشت 1397

پدیده       2 - 1     سیاه جامگان        

ذوب آهن             2 - 1     پرسپولیس           

استقلال خوزستان   3 - 2     سپاهان   

سپیدرود رشت       0 - 0     فولاد     

تراکتورسازی        1 - 1     صنعت نفت آبادان

سایپا       0 - 0     گسترش فولاد       

استقلال   3 - 2     پیکان    

پارس جنوبی جم    3 - 0     نفت تهران


         مشاهده جدول کامل جام خلیج فارس

رده

تيم

بازيها

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل گل

امتياز

1

پرسپولیس

29

18

7

4

45

15

30

61

2

ذوب آهن

29

14

10

5

45

30

15

52

3

استقلال

29

14

9

6

42

18

24

51

4

سایپا

29

14

9

6

38

33

5

51

5

پیکان

29

12

9

8

31

24

7

45

6

پارس جنوبی جم

29

10

14

5

33

24

9

44

7

فولاد

29

10

14

5

28

26

2

44

8

صنعت نفت آبادان

29

10

9

10

33

33

0

39

9

گسترش فولاد

29

9

9

11

24

32

-8

36

10

پدیده

29

10

8

11

33

33

0

32

11

تراکتورسازی

29

7

10

12

27

33

-6

31

12

سپیدرود رشت

29

8

6

15

24

36

-12

30

13

استقلال خوزستان

29

7

9

13

22

39

-17

30

14

سپاهان

29

6

11

12

31

33

-2

29

15

نفت تهران

29

5

9

15

23

40

-17

24

16

سیاه جامگان

29

2

9

18

17

47

-30

15

ویسی: بازی حساس و مهمی برای هر دو تیم بود
عبدالله ویسی بعد از پیروزی تیمش مقابل تیم سپاهان اظهار داشت: بازی حساس و مهمی برای هر دو تیم بود ما برای نیافتادن می ‌جنگیدیم و سپاهان برای ارتقای جایگاه خود در جدول به میدان آمده بود.
وی گفت: خوزستانی‌ها باز هم نشان دادند در شرایط حساس کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند. جا دارد به تمام خوزستانی‌ها تبریک بگویم. امروز از سراسر خوزستان به این بازی آمده بودند و ما را حمایت کردند. نمی‌خواهم اسم شهرستانی را بگویم شاید یکی از آنها را فراموش کنم اما از تمام مسئولین، کادر فنی و بازیکنانم تشکر می‌کنم.
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در ادامه گفت:‌این دومین بازی است که تیم ما گل می‌خورد و پیروز می‌شود. خوشحالم که امروز مقابل تیم گردن‌کلفتی مثل سپاهان پیروز شدیم. واقعا جایگاه سپاهان این جای جدول نیست. سپاهان تیم بزرگی است.


ویسی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه عادل کلاه‌کج در چندین صحنه اشتباه کرد گفت: عادل اشتباه نکرد بلکه بازی احساسی شده بود و از لحاظ فنی مشکلی نداشت. عادل در تیم ما مثل یک مربی نقش ایفا می‌کند.
وی در مورد مشکلات استقلال خوزستان در این فصل گفت: آن سالی که تیم قهرمان شد من به خاطر مردم خوزستان دوست داشتم که بمانم و الان هم می‌گویم که دوست دارم سال آینده هم در خدمت استقلال خوزستان باشند. لیاقت ما این نبود و گاهی پیش می‌آید و چنین اتفاقات و مشکلاتی رقم می‌خورد. به تمام خوزستانی‌ها تبریک می‌گویم و شادی‌مان را با مردم تقسیم می‌کنیم.

ابراهیم‌زاده: اشتباهات جبران‌ناپذیری انجام دادیم
منصور ابراهیم‌زاده بعد از شکست 3 بر  2 تیمش برابر استقلال خوزستان اظهار داشت: دو تیم به سقوط فکر نمی‌کردند و با توجه به نتایج به دست آمده هم سقوط دو تیم را تهدید نمی‌کند. شروع خوبی داشتیم اما در ادامه بازی اشتباهات جبران‌ناپذیری انجام دادیم.
وی گفت: موقعیت‌های خوبی در این بازی داشتیم ولی نتوانستیم نهایت استفاده را ببریم. به تیم استقلال خوزستان تبریک می‌گویم که در رقابت‌های لیگ برتر ماندگار شد. امروز تیم ویسی تیم خوبی بود و به خوبی بازیکنان ما را تحت تأثیر قرار دادند. از امروز به فکر بازی استقلال تهران هستیم  ما تا آخر لیگ برای ارتقای جایگاه خودمان تلاش خواهیم کرد.

 


سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد شرایط آب و هوایی خوزستان گفت: شرایط آب و هوایی امروز خوب بود ولی جهت باد در نیمه دوم به نفع تیم حریف بود.
ابراهیم‌زاده در پایان با انتقاد از داوری این بازی اظهار داشت: آقای زاهدی داور این بازی در طول فصل چهار بار برای ما داوری کردند و ما در طی این چهار دیدار باخته بودیم. نیمه اول در یک صحنه می‌بایست آوانتاژ می‌داد و در چند صحنه بازی را خواباند. داوران می‌توانند در جایی به تیم‌ها آموزش دهند و به سرعت تیم و بازی کمک کنند.

 

 

برچسب ها:
استقلال خوزستان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*