اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213220
تاریخ انتشار: 1397/03/23 15:59
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در طول سال حدود ۱۸ بیمار به جمع بیماران سرطانی در استان اضافه می شوند.

عصرجهان-اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نسبت به جمعیت استان، تعداد مبتلایان به این بار بیماری بالا است و باید در این راستا تحقیقات لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه استان نیازمند یک مرکز جامع سلامت است، گفت: در این راستا شهرستانهای ممسنی و سپیدان را تحت پوشش یاسوج قرار دادیم و با افزایش جمعیت آنها به استان می توانیم مرکز جامع خدمات سلامت در استان را راه اندازی کنیم.
ایلامی بودجه پیش بینی شده برای این مرکز را مبلغ قابل توجهی عنوان کرد و گفت: راه اندازی این مرکز نیازمند اعتبار زیادی است و در صورت نیاز باید از خیرین نیز کمک بگیریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت در استان از سال ۸۹ آغاز به کار کرده است، گفت: از ابتدای فعالیت این مرکز تاکنون بالغ  بر ۲۰ میلیارد تومان کمکهای مردمی در این بخش جذب شده است.
ایلامی افزود: این مبلغ در بخش سلامت استان هزینه شده و در سال گذشته  نیز بیش از چهار میلیارد تومان برای بخش سلامت استان از خیرین جذب شد.
وی راه اندازی مراکز درمانی با کمک خیرین در شهرستان های مختلف، مرکز جامع سلامت  مادوان، مرکز خدمات جامع سلامت دنا، خانه بهداشت حیدرآباد، کلنیک تخصصی زنده یاد تاجگردون در باشت، مرکز خدمات جامع سلامت، در گچساران، راه اندازی دو  پایگاه اورژانس ۱۱۵، احداث داروخانه در لنده، احداث مرکز جامع سلامت خدمات  قلعه دختر و راه اندازی مرکز اورژانس را از فعالیتهای انجام شده با کمک خیرین عنوان کرد.

م/مهر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*