اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2150
تاریخ انتشار: 1393/06/26 23:33
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
محمدعلی تقوی مدیرکل ثبت احوال اظهار داشت: امسال و در پنج ماهه اول تعداد دو هزار و 830 واقعه ازدواج در استان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که سه هزار و 168 مورد بوده کاهش 10.7 درصدی را نشان می دهد. و از افزایش 9.6 درصدی طلاق در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.

 

محمدعلی تقوی عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال و هم اندیشی ثبت یاران کهگیلویه و بویراحمد، افزود: امسال و در پنج ماهه اول تعداد دو هزار و 830 واقعه ازدواج در استان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که سه هزار و 168 مورد بوده کاهش 10.7 درصدی را نشان می دهد.

وی بیان کرد:در پنج ماه اول سال جاری تعداد 400 فقره طلاق در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده که نسبت به تعداد 365 فقره طلاق سال قبل افزایش 9.6 درصدی را نشان می دهد و این آمار در مناطق شهری بیش از مناطق روستایی است.

تقوی اظهار کرد:در این مدت در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد به نسبت هر 6.4 واقعه ازدواج یک واقعه طلاق و در مناطق روستایی به نسبت هر 13.4 واقعه ازدواج یک واقعه طلاق رخ داده است.

وی به تعداد واقعه ولادت در کهگیلویه وبویراحمد نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت شش هزار و 450 واقعه ولادت در استان ثبت شد که در مقایسه با پنج ماهه اول سال 92 که این تعداد شش هزار و 601 واقع بوده کاهش 2.3 درصدی را نشان می دهد.

تقوی ادامه داد:در پنج ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان به نسبت 107 واقعه ولادت پسر 100 واقعه ولادت دختر رخ داده است.

وی به تعداد فوتی های پنج ماهه اول امسال و مقایسه آن با پنج ماهه اول سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت هزار و 39 واقعه فوت در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هزار و 115 مورد بوده 6.8درصد کاهش داشته است.

تقوی به آمار وقایع چهارگانه شامل ولادت، وفات، ازدواج و طلاق برحسب ساعت، شبانه روز و ماه در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در پنج ماه اول امسال در هر ساعت دو، در هر شبانه روز 42 و در هرماه یکهزار و 290 واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: در این مدت در هر شبانه روز هفت و در هرماه نیز 208 واقعه فوت ثبت شده است.

تقوی با اشاره به اینکه در پنج ماه نخست سال جاری در هرماه 566 واقعه ازدواج به ثبت رسیده گفت: در همین مدت در هرماه 80 واقعه طلاق رخ داده است.

وی جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تا شهریور سال 92 را 681 هزار و 861 نفر عنوان کرد و گفت: از این میزان 52 درصد شهری و 48 درصد نیز روستایی است.

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: براساس تبصره دو ماده پنج قانون شورای هماهنگی ثبت احوال اعلام ثبت وقایع حیاتی جزو وظایف دهیاران، شوراها، بهورزان، کارکنان مراکز درمانی، زایشگاه ها، کارکنان غسالخانه ها و رابطان ثبت احوال در روستاها است.

سید صمد هاشمی با اشاره به اینکه یک هزار و 800 ثبت یار در این استان وجود دارد، افزود: تلاش این اعضا نقش مهمی در ثبت وقایع حیاتی ولادت و فوت خواهد داشت.

در پایان این نشست از 13 ثبت یار نمونه با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

منبع: ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*