اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255557
تاریخ انتشار: 1397/09/21 13:12
مطالبه گری دانشجویان شهرستان لنده؛ نماینده مجلس را کلافه کرد/سوالات بی پاسخ دانشجوی دانشگاه پیام نور لنده از سردار هاشمی

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان، به مناسبت روز دانشجو مراسم جشنی با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور، عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه بزرگ و جمعی از مسئولان شهرستان لنده در سالن اجتماعات خدیجه کبری(ع)این شهربرگزارشد.
بنا به همین گزارش، حمید دهقان رئیس دانشگاه پیام نور لنده، سید کامیاب هاشمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور، سید مجتبی بنی هاشمی(دانشجو)، غفار فتحی (دانشجو) و نماینده مردم در مجلس سخن گفتند
اما سخنان نقادانه غفار فتحی دانشجوی دانشگاه پیام نور لنده به شرح زیر موجب کنش و واکنش حضار در مبحث مطالبه گری شد


وی نقدهایش را در راستای مطالبه گری و پرسشگری باسردار هاشمی بدین گونه آغازکرد:
امروزه زیرساخت های فرهنگی وآموزشی می توانند مبنای توسعه پایدار را فراهم کنند و در این میان نقش کتابخانه ها و دانشگاه بسیار مشهود میباشد، چراکه دانشگاه مهم ترین و پرارزش ترین شاخص توسعه هست.
توسعه درسطح شهرستان لنده هنوز در قنداق است
وی بالحنی منتقدانه گفت توسعه درسطح شهرستان لنده هنوزدرقنداق خود است چراکه ما ازحداقل استانداردهای آموزشی محرومیم و شاید بخش اعظمی ازکم توجهی ها و کاستی ها ناشی ازاین است که مسئولین استانی نمیخواهند و نمیگذارند بر مبنای آرمان ها و ایده آل ها زندگی کنیم.
گویی باید مردم عذرخواهی هم بکنند
 ولی جناب سردارهاشمی نماینده محترم حوزه کهگیلویه بزرگ درمجلس، می دانم که وظیفه شما قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون می باشد ولی می توانید بعنوان مکمل و مساعی در تسریع و شکوفایی ظرفیت ها و پتانسیل ها بعنوان رابط و پل اعتمادی مردم حوزه خود گام ها و جهشی عظیم بردارید ولی مردم حوزه در برابر تواضع ظاهری و شعارهای و عده های توخالی شما با وجود این ظرفیت ها و پتانسیل های عظیم، گویی بایدعذرخواهی هم بکنند که این عدم توازن وعده هایتان با نیازها و مشکلات مردم، به خدا جای بسی تاسف هست، و اما سوالاتی داشتم با گریه و بغضی پنهان که گویی فقط دستمال کاغذی ها می توانست شرم وعده هایتان را از جبین تان خیس کند


اگر کسی درب مدرسه یا دانشگاهی را باز کندد درب زندانی را بسته است
۱-مهم ترین شاخص توسعه و مبدأ تمامی تحولات دانشگاه و آماده کردن زیرساخت های فرهنگی و آموزشی می باشد، شمایی که تعهد به پرداخت چهارمیلیارد برای آزادی زندانیان میدهید که حقیقتا امری پسندیده هست چرا به دانشگاه ۱۰۰میلیون اختصاص میدهید و با منت پزش را میدهید و شنیدم که بعد ازحدود یکسال نصف آن را دو روز قبل از روز دانشجو داده اید،آیا نمی دانید که اگر کسی درب مدرسه یا دانشگاهی را باز کندد درب زندانی را بسته است؟
به سه کتابخانه در سطح شهر و سه باب در سطح روستاها نیاز داریم
۲- ۲۵ درصد جمعیت کل شهری شهرستان لنده عضو فعال کتابخانه هستند و هرچه فرهنگ کتابخوانی بیشتر باشد نیز میزان جرائم هم کمترخواهد شد و با توجه به استانداردها ما به سه کتابخانه در سطح شهر و سه باب در سطح روستاها نیاز خداریم و خدمت شما که فقط توسعه ارتباطی را راه خروج از بن بست می دانیدعرض کنم توسعه و ترقی زوایای متعددی دارد و اگر جاده لنده هم به دیوارچین، یا به جاده اوبرلاب سویس یا استلویو ایتالیا هم وصل شود تا زمانی که فرهنگ پذیرش نشود توسعه به اجبار دپرس خواهد شد.


آن وقت که جیگ جیگ مستانت بود یاد زمستانت نبود؟
۳-چرا مدرسه دم تنگی را تخریب کردید وقتی که از کمک خیرتان مطمئن نبودید؟ و آیا ساخت و تکمیل یک مدرسه شش کلاسه که قرار بود یکساله تکمیل شود چرا اکنون نزدیک به سه ساله شدن میباشد آن وقت که جیک جیک مستانت بود یاد زمستانت نبود؟
از دود کارخانه های وعده داده شده ات سرفه کردم-باشید که دودشان به چشمتان نرود
۴- از دود کارخانه های وعده داده شده ات سرفه کردم راستی شنیدم که دود آن کارخانه ها قسمتی از لایه ی اوزون را نیزسوراخ کرده اند لطفأ وعده هایت پرخطرند و مواظب باشید که دودش به چشمتان نرود
چرا باید دل های ما جوانان چون طبل های گلو گرفته ای بخاطرلقمه ای نان درعسلویه و کنگان ها آهنگ عزا را در راه قبرستان ها بنوازند؟
۵-از شما میپرسم سردارسازندگی فرزندان حوزه کهگیلویه بزرگ کجا هستند؟ میزان فعلیت وعده هایتان با اشتغال در سطح حوزه چه ارتباط و تناسبی دارد؟ دل های ما جوانان اگرچه مردانه و دلیرند با این همه چرا باید چون طبل های گلو گرفته ای بخاطرلقمه ای نان درعسلویه و کنگان ها آهنگ عزا را در راه گورستان ها و قبرستان ها بنوازند؟


۶-سدگتوند، سد ریسعلی دلواری، و دریاچه ارومیه شاهد باشید! سردار چرا با سد آب ریزی می خواهید زمین های کشاورزی دشمن زیاری-تراب-ایدنک و لنده را به شوره زار تبدیل کنید و عملأ میخواهید فاجعه عمیق زیست محیطی را سبب شوید؟ با چه توجیهی می خواهید زمین ها و دشت های  چرام، دهدشت را آباد و زمین های کشاورزی دشمن زیاری تا لنده و خوزستان را نابود کنید؟ چرا از بچه های شهرستان لنده چون مهندس محسنی فرها که بیشترین تجارب و جزو زبده ترین نیروها هستند در مدیریت ها یا حداقل از توانایی آن ها در طرح های عمرانی و آبی بهره نمی برید؟
۷-طرح انتقال آب چشمه های موگرمون به لنده که شامل یک تونل چهار کیلومتری تا کنار دشت بن میباشد و از سال۷۳ تا ۷۵هم مورد مطالعه قرارگرفت و در سال ۷۶ توسط آب فارس در شرف عملیات اجرایی بود که توسط مهندس حبیبی تعطیل شد طرحی که از بهترین پروژه های آبی کشور بوده و هست طرحی که میتواند با ایجاد بهترین سیما و چشم انداز گردشگری در جنوب کشور منطقه را جهانی و تامین آب شرب، صنعت، و کشاورزی لنده بصورت ثقلی و بدون نیاز به پمپ  و وسایل مکانیکی و احداث نیروگاه برقابی چند مگاواتی به دلیل اختلاف ارتفاع۲۰۰ متری
خروجی تونل چهارکیلومتری تا کناررودخانه مارون در پایین دست روستای آبرزگه میباشدد، همچنین جایگزینی آب این طرح به جای پمپاژهای چشمه موگرمون با اختلاف ارتفاع بیش از۳۰۰متر برای روستاهای اطراف لنده و جایگزینی آب این چشمه بصورت ثقلی به جای چاه ساحلی آب شرب لنده درآبرزگه، همینطورجایگزینی آب این طرح بصورت ثقلی به جای ایستگاه پمپاژآب ایدنک به آبلشش، جایگزینی و حذف تمام ایستگاه های پمپاژ کوچک و بزرگ مثل آبرزگه و دشت بن و تامین آب ثقلی، تامین آب اراضی پاره دشت های کوچک و بزرگ وحتی مناطق شیب دار شهرستان بدون نیازبه یک کلید یا دینام برق، تامین آب شرب شهرهای سوق و دهدشت و چرام با کمیت و کیفیتی بسیارمطلوب و مثال زدنی که تقریبا مثل آب معدنی است و نیازبه ایستگاه پمپاژجزء برای سوق درحد۳۰مترندارد و همین تونل علاوه برانتقال آب به این طرف کوه میتواند برای جاده لنده –چاروسا و لنده-کوه سیاه استفاده و گردنه موگرمون هم حذف شود، اما نماینده محترم شما که خود را به بی خبری زده اید بدانید که ساعت به وقت بیداری است و اگر در تفکرخود این طرح را شاید بزرگ و زمانبر معرفی کنید باید بدانید که این چشمه ها و مزایای آن برای لنده و کهگیلویه به پنجاه کیلومتر هم می ارزد، ازطرفی بدانید که آقای تاجگردون برای جاده روستایی دیل مکان(نازمکان)پیمانکاری را آورده که از مدت هاست تونل ده کیلومتری را ازطریق اداره راه انتخاب و شروع بکارهم کرده، در ضمن از شما وهمه دست اندرکاران ناپخته این موضوع خواهشمندم که بیش از این به شعورمردم شهرستان لنده توهین نکنید و نابخردانه تصمیم نگیرید، یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش بازشود.


۸- آیا شما به طرح شفاف سازی آراء رای مثبت یا منفی داده اید؟
۹-معادن گچ لنده ۹۵ درصد خلوص و تنها ۵ درصد ناخالصی دارند کمی از خواب بیدار شوید شاید متعلق به دوران سنوزوئیک یا دوره های ائوسن، الیگوسن و میوسن باشند، شما در راستای معادن گچ طبی این شهرستان چرا با ایده ها و تصویب قانون های خود خلاق و بادادن امتیازاتی برای سرمایه گذاری سرمایه داخلی و خارجی را جذب نمی کنید؟
۱۰-چرامعدن فسفات قیام که ردیفش از فسفات چرام بالاتراست همچنان عملیات اجرایی اش شروع نمی شود؟ شما که قول اینترنت و تلفن را داده بودید قول آمبولانس و اورژانس جاده ای را داده بودید آیا معروفیت جاده ی مرگ قیام را نشنیده اید هنوز؟


۱۱- در راستای ابهام زدایی و بلاتکلیفی چاه های نفت کوه سیاه و نگران بودن مردم از این اخفا کاری چه تلاشی کرده اید؟
۱۲- چرا موگرمون با جمعیت۲۸۶۰نفری بدون احتساب جمعیت عشایری اش از اورژانس جاده ای و آمبولانس محروم باشد؟ چراموگرمون که قسمتی از بهشت در آن گم می شود باید از حداقل هامحروم باشد؟ پل نیمه کاره بنه علیاری چه شد؟
۱۳-چرا برای آسفالت مسیر گرده کلات و دلی مهرجان و خیارکار به طول ۱۹ کیلومتر در جهت توسعه گردشگری کوششی نمیکنید؟ چرااین روستاها نباید برق داشته باشند؟


۱۴-با وجود آتش سوزی در کوه های سفید و جنگل ها و مراتع شهرستان که دریک مورد فقط یک میلیارد و پانصدمیلیون خسارت زده شد شما چه قولی به منابع طبیعی شهرستان برای کمک به مهارآتش از طریق اهدای دمنده و دستگاه های اطفای حریق می دهید؟
۱۵- در بحث انتقال گاز از لنده به قیام چرا در جلسه به پیمانکارمی گویید که تمام نیروها به جزء نیروهای تخصصی  باید از لنده باشند ولی درعمل چنین نیست، آیا خاک برداری همزمان سه فاز بدلیل بارندگی هدر رفت بیت المال نیست؟


۱۶-تاریخ دقیق عملیات اجرایی محورارتباطی لنده به تشان چه زمانی خواهد بود؟
۱۷-پروژه پل تراب که تنها۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه ای که میبایست ۱۶ تا۱۷ ماهه تمام میشد تا چه زمانی باید منتظرش بمانیم؟
۱۸-آیا از شاعران لنده ای که برای این استان در جشنواره های مختلف کشوری بهترین رتبه ها و افتخارات را آوردند چون اکبر سلیمانی که از دست رهبر فرزانه انقلاب انگشترش را هدیه می گیرد تبریکی و تجلیلی بعمل آوردید؟
در پایان به شما می گویم که انسان ها بر حسب نیت ها و اراده ها و اعمالشان محشور می شوند، بعنوان نماینده مجلس گفت وگوی سازنده تری را انتظارداشتم که متاسفانه جوابی از شما نشنیدم




بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*