اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255566
تاریخ انتشار: 1397/09/21 21:24
باحضور کارشناسان امور اراضی استان در محل فرمانداری؛
فرماندار بهمئی‌: یکی از مشکلات شهرستان در سالهای اخیر، مشکل مالکیت اراضی به ویژه اراضی لیکک و حومه بوده که اجرای این طرح گام بلندی در راه حل مشکلات اراضی شهرستان خواهد بود

کاداستر یا حدنگاری، نقشه‌برداری ثبتی است. یعنی نقشه‌برداری‌ که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر کرد.
به گزارش پایکاه خبری عصر جهان، جلسهٔ اجرای طرح "کاداستر" اراضی شهرستان شهرستان بهمئی باحضور کارشناسان امور اراضی استان در محل فرمانداری برگزار شد

 

حکمت الله سنایی فرماندار بهمئی در این خصوص اظهار داشت: یکی از مشکلات شهرستان در سالهای اخیر، مشکل مالکیت اراضی به ویژه اراضی لیکک و حومه بوده که اجرای این طرح گام بلندی در راه حل مشکلات اراضی شهرستان خواهد بود.

از جمله مزایای این طرح برای مردم و دولت:

🔹سرعت و سهولت دسترسی به اطلاعات ملک، مستندسازی اطلاعات اراضی در رابطه با شهروندان، استناد قانونی و دقیق در محاکمات، جهت نیل به احقاق حقوق عامه، افزایش امنیت حقوقی مالکان و آسان‌سازی معاملات ارضی از جمله مزایای این طرح در رابطه با شهروندان است.

🔹از بین بردن زمینه‌های تصرف اراضی دولتی و ملی، ایجاد توسعهٔ پایدار و امنیت ملی و زمینه‌سازی تاسیس نظام کارآمد و منصفانه برای وصول مالیات اراضی و املاک و هم‌چنین جلوگیری از بورس‌بازی زمین در مناطق شهری نیز‌ از جمله مزایای این طرح در رابطه با دولت است.

. 🔹از جمله اهداف کیفی آن می‌توان به بهره‌وری بهینه از نظام اطلاعات کاداستری در ارایه خدمات و اطلاعات کاداستری در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سایر دستگاه‌های اجرایی و همچنین توسعه علم و فناوری کاداستر، بومی کردن و کاربردی کردن آن در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد. 

کاداستر چیزی فراتر از یک نقشه برداری ساده است و از این به بعد دسترسی به کلیهٔ اطلاعات املاک و استفاده از این اطلاعات در برنامه‌های توسعه‌ای آسان خواهد بود و در راستای خدمات دولت الکترونیک، اطلاعات قابلیت به‌روز رسانی خواهد داشت.

۹۷/۹/۲۰


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*