اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265683
تاریخ انتشار: 1397/10/06 14:38
در نشست شورای اداری شهرستان‌های لنده و بهمئی با حضور معاون وزیر کشور از سوی فرمانداران اعلام شد؛
فرماندار شهرستان بهمئی از راکد ماندن پروژه آب‌رسانی شهرستان بهمئی خبر داد و گفت: امیدواریم که بتوانیم با تغییر پیمانکار شاهد فعالیت دوباره این پروژه مهم و تاثیرگذار در بحث تامین آب شهرستان بهمئی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، شامگاه چهارشنبه نشست مشترک شورای اداری شهرستان‌های لنده و بهمئی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در روستای برم الوان از توابع شهرستان بهمئی برگزارشد.


بنا به همین گزارش در این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های  استان کهگیلویه و بویراحمد زبان‌زد است، اظهار داشت: عدم برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از این ظرفیت‌ها سبب عقب‌افتادگی و  محرومیت بیش از پیش این استان شده است.
بابک دین‌پرست افزود: توسعه‌نیافتگی استان کهگیلویه و بویراحمد  ناشی از فقر اقتصادی  نیست بلکه به خاطر فقر برنامه‌ریزی و ضعف مدیریت مدیران استانی  است.
دین‌پرست بیان کرد: این استان منابع آبی فراوان، طبیعت گردشگرپذیر، نیروی انسانی و ظرفیت‌های خوب دیگری دارد و جای تأسف برای عملکرد خودم و همه مدیران دارم که این استان با وجود این همه ظرفیت خدادادی در محرومیت به سر می‌برد.
معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه شهرستان لنده از سوی بنیاد مستضعفان به عنوان پایلوت توسعه اقتصادی انتخاب شده، تصریح کرد: مدیران این شهرستان باید برای چندسال آینده شهرستان لنده سند راهبردی درست کرده و همچنین با جان و دل با بنیاد مستضعفان همکاری و مشارکت کنند.
وی تاکید کرد: فرمانداران باید پروژه‌های نیمه‌تمام را با جدیت تمام پیگیری کنند و مدیر مربوط به هر پروژه را برای به سرانجام رساندن پروژه  مجبور به کار کند.
عمده مشکلات شهرستان بهمئی در زمینه زیر‌ساخت‌های آب و برق است
حکمت‌الله سنایی فرماندار شهرستان بهمئی در این جلسه اظهار داشت: عمده مشکلات شهرستان بهمئی در زمینه زیر‌ساخت‌های آب و برق است.
سنائی: پروژه ایستگاه برق 132کیلو وات حدود 11 سال است که راکد مانده است
وی با اشاره به پروژه برق‌رسانی ایستگاه 132کیلو وات شهرستان بهمئی، افزود: این پروژه با 30 درصد پیشرفت فیزیکی حدود 11 سال است که راکد مانده است.
سنائی: پروژه آب‌رسانی از سد کوثر به شهرستان بهمئی از سد کوثر راکد است
فرماندار شهرستان بهمئی همچنین از راکد ماندن پروژه آب‌رسانی شهرستان بهمئی خبر داد و گفت: امیدواریم که بتوانیم با تغییر پیمانکار شاهد فعالیت دوباره این پروژه مهم و تاثیرگذار در بحث تامین آب شهرستان بهمئی باشیم.
سنائی: شهرستان بهمئی به عنوان پایلوت توسعه انتخاب شد
سنایی بیان کرد: این شهرستان از سوی استاندار و دولت به عنوان پایلوت توسعه انتخاب شده که امیدواریم این سند منجر به توسعه همه جانبه شود.
وی ابراز کرد: بهره‌برداری از دو پروژه آب و برق در شهرستان بهمئی جهش و گام بسیار بلندی در جهت توسعه این شهرستان است.
فرماندار شهرستان بهمئی گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه در این شهرستان باید از تنگ نظری‌ها پرهیز کنیم زیرا تغییرات مفید و قابل توجهی ایجاد شده است
سنائی: بلاتکلیفی اراضی شهری از مهم‌ترین موانع توسعه شهر لیکک است
سنایی به موانع توسعه‌ شهری در بهمئی اشاره داشت و عنوان کرد: بلاتکلیفی اراضی شهری از مهم‌ترین این موانع است که مانع توسعه شهر، زیان شهرداری و نارضایتی عمومی شده است.
نداشتن جاده ارتباطی مناسب مهم‌ترین عامل توسعه‌نیافتگی شهرستان لنده است
همچمنین دارا کریمی‌نژاد فرماندار لنده طی سخنانی در این جلسه اظهار داشت: شهرستان لنده دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های چشمگیری بوده و در حوزه آب، معادن جنگلی، صنایع دستی، نیروی انسانی و فرهنگ و هنر داری پتانسیل‌های بالایی است.
کریمی‌نژاد با بیان اینکه نبود جاده ارتباطی مناسب سبب توسعه‌نیافتگی شهرستان لنده شده است، افزود: نبود راه اصلی پل تراب، مخزن نیمه کاره آب شهرستان، نبود فرهنگ‌سرا و امکانات ورزشی، نداشتن  بیمارستان و بیکاری از مهم‌ترین مشکلات شهرستان لنده است.
کریمی‌نژاد: امیدواریم با حضور بنیاد مستضعفان  صنعت قالی‌بافی در شهرستان لنده توسعه پیدا کند
فرماندارشهرستان لنده بیان کرد: روستای قیام از توابع شهرستان لنده در  قالی‌بافی حرف اول را در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌زند و امیدواریم که با حضور بنیاد مستضعفان  صنعت قالی‌بافی توسعه پیدا کند.
کریمی‌نژاد: آمار بیکاری در شهرستان لنده نگران کننده است
کریمی‌نژاد همچنین از آمار نگران‌کننده بیکاری جوانان در شهرستان لنده خبر داد و گفت: بیکاری در این شهرستان بالای 12 درصد است که امیدواریم با حضور بنیاد مستضعفان بتوانیم  راه‌حلی برای اشتغال جوانان پیدا کنیم.
منبع/تسنیم


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


اصلاح طلب
|
Iran
|
1397/10/06 21:51
  +0

  -0
پاسخ
با سلام جناب اقای سنایی اگه تغییری در مدیریتهای شهرستان بهمیی ایجاد کردی این تنگ نظریها هم از بین میرود همش حرف نشد عمل به عمل کار براید ..........
علی
|
Iran
|
1397/10/07 00:03
  +0

  -0
پاسخ
دوره گردی دین‌پرست و دورهمی با مسولان خنده دار است

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*