اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276499
تاریخ انتشار: 1398/01/18 15:48
مدیرعامل شرکت متن خبر داد:
مدیرعامل شرکت متن اعلام کرد: با وجود گستردگی سیل، تولید و توسعه در غرب کارون بی‌ وقفه ادامه دارد، البته در شرایطی سخت و طاقت‌فرسا.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل ازnioc، تورج دهقانی به تشریح شرایط منطقه عملیاتی غرب کارون و روند تولید و توسعه در شرایط خاص ناشی از سیلاب‌ها در این منطقه پرداخت و گفت: با توجه به قرابت مکانی تاسیسات نفتی غرب کارون با تالاب هورالعظیم، ضرورت اعمال همزیستی و همگرایی بین اجزای کار با هدف تحقق اهداف توسعه‌ای، برای شرکت متن تعریف‌شده و بدیهی است تحقق آبگیری ۷۰ درصدی هورالعظیم (تا پیش از وقوع بارندگی‌های اخیر)، مصداق بارز این همزیستی است.

وی بحث‌های مطرح شده مبنی بر ممانعت نفت از هدایت آب سد کرخه به سمت هورالعظیم را به دلیل صیانت از تاسیسات نفتی رد کرد و افزود: هم‌اکنون بخش عمده هورالعظیم پرآب شده و ناگزیر برخی جاده‌های دسترسی تاسیسات نفتی نیز آسیب دیده‌اند، اما با وجود این، شرکت متن به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، با سازمان‌های فعال در منطقه و شورای تامین و کمیته بحران استان همکاری تمام‌عیاری داشته و حتی این شرکت برای هدایت بهتر آب و کاهش شدت بحران، با همکاری نیروهای تلاشگر نظامی مستقر در منطقه نسبت به تقطیع و انفجار در برخی جاده‌های دسترسی خود اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه از سیلاب اخیر به عنوان «سیلاب هزارساله» یاد می‌شود، ادامه داد: با وجود گستردگی این سیل، تولید و توسعه در غرب کارون بی‌ وقفه ادامه دارد، البته در شرایطی سخت و طاقت‌فرسا.

دهقانی استمرار تولید در شرایط کنونی را مرهون پیگیری مستمر، دقت‌نظر فراوان و تلاش و همت شبانه‌روزی کارکنان مستقر این شرکت در منطقه غرب کارون خواند و با بیان اینکه کمیته بحران این شرکت شبانه‌روزی فعال بوده است، افزود: شرایط عادی در این منطقه عملیاتی حاکم نیست و تقویت و اصلاح زیرساخت‌ها و ترمیم جاده‌های دسترسی با هدف استمرار تولیدی ایمن و پایدار باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت متن اشاره کرد و گفت: توجه به مسئولیت اجتماعی، از رویکردها و وظایف ثابت و همیشگی این شرکت به شمار می‌رود و در همین راستا، شرکت متن با اعزام ماشین‌آلات سبک و سنگین، توزیع غذا و ...، در این حوزه فعال بوده است.

به گفته دهقانی، بیش از ۷۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین این شرکت برای کمک به فرایند مدیریت سیلاب در منطقه به‌ویژه شهر رُفَیع حضور فعال داشتند و روزانه حدود هزار پرس غذا از سوی شرکت متن توزیع شده است. همچنین احداث سیل‌بندی به طول هفت کیلومتر با هدف مقابله با سیل در شهر رُفَیع، از دیگر اقدام‌های شرکت متن به شمار می‌رود.

استمرار تولید

نصرالله زارعی، معاون توسعه شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز در واکنش به برخی مباحث مبنی بر ممانعت از هدایت آب از سمت کرخه به هورالعظیم به دلیل تداوم فعالیت تاسیسات نفتی، گفت: هم‌اکنون همه زیر شاخه‌های منتهی به هورالعظیم با تمامی ظرفیت در جریان است و با هدف تخلیه و توزیع بیشتر آب در هور، محل‌های جدید از دایک‌ها تحت هدایت سازمان آب و برق خوزستان و با همکاری ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکافته شده و همه آب ورودی در مخازن هور در بخش ایرانی توزیع و مدیریت می‌شود و تقریبا به جز مخزن یک، همه ظرفیت هور در مخازن ۲، ۳، ۴ و ۵ آبگیری شده است.

وی افزود: فعالیت‌های تولیدی و توسعه‌ای در منطقه عملیاتی غرب کارون بی‌وقفه ادامه دارد و تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن تبعات سیل در این منطقه اندیشیده شده است.

به گفته زارعی، همزمان با تشدید فعالیت سامانه‌های بارشی در حوزه کرخه که میدان‌های غرب کارون در دشت آزادگان عمدتا متاثر از این حوزه هستند، کمیته بحران شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در منطقه غرب کارون تشکیل شد و در این مدت، نشست‌های کمیته با هدف اتخاذ راهکارهای مناسب برای مقابله با تبعات سیل به‌طور مرتب برگزار شده است.

 این مقام مسئول البته به وارد آمدن خسارت‌هایی به جاده‌های دسترسی اشاره کرد و افزود: ترمیم و بهسازی جاده‌های آسیب‌دیده به‌زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

زارعی به احداث سیل‌بند در غرب شهر رفیع نیز اشاره کرد و افزود: پیرو دستور وزیر نفت مبنی بر تداوم همکاری شرکت‌های تابعه در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده، این شرکت در مسیر انجام مسئولیت‌ اجتماعی و با هدف به حداقل رساندن تبعات سیل برای مردم، در دو هفته گذشته نسبت به احداث این سیل‌بند اقدام کرد.

اوضاع تحت کنترل است

عبدالله طواف، معاون پشتیبانی منطقه‌ای شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز در تشریح وضعیت منطقه عملیاتی شهر رُفَیع و منطقه عملیاتی غرب کارون گفت: همه دستگاه‌ها اعم از شرکت‌های نفتی، شهرداری، وزارت نیرو، سپاه و ... دوشادوش یکدیگر و با حداکثر نیرو، امکانات و تجهیزات در صحنه حاضر هستند.

وی ادامه داد: دو چاه در منطقه یادآواران دچار آب‌گرفتگی شده بودند که به همت کارکنان نفت، مشکل این دو چاه رفع شد و خوشبختانه هیچ آسیبی به تولید نفت در این مناطق وارد نشده است.

به گفته طواف، پس از دستور وزیر نفت درباره ضرورت همراهی صنعت نفت با دستگاه‌ها و بسیج امکانات برای مقابله با سیل و امدادرسانی به سیل‌زدگان در مناطق عملیاتی، شرکت مهندسی و توسعه نفت با همه توان وارد کار شد و دوشادوش دیگر دستگاه‌ها همچون نیروهای شهرداری، وزارت نیرو و سپاه مشغول امدادرسانی و کنترل سیل در مناطق عملیاتی همچون رُفَیع است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*