اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296910
تاریخ انتشار: 1398/02/14 01:03
دكتر تورج دهقاني مدیرعامل شرکت متن،در نشست مطبوعاتي نمايشگاه نفت بيان داشت:
مدیرعامل شرکت متن با بیان اینکه تمرکز اصلی شرکت متن در حوزه غرب کارون بوده است، اظهار کرد: حوزه غرب کارون به عنوان یک حوزه پرظرفیت و تازه کشف‌شده مطرح بوده که بالغ بر ۷۰ میلیارد بشکه ذخیره نفتی را در خود جای داده است و به جرات می‌توان گفت عقب‌ماندگی از شریک و رقیب خود در این بخش از میدان‌های مشترک نداریم

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری عصرجهان، دکتر تورج دهقانی، امروز (جمعه ۱۳، اردیبهشت‌ماه) در حاشیه سومین روز از برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت طی سال گذشته پرداخت و افزود: شرکت متن در طول عمر بیش از ۲۰ سال فعالیت خود ماموریت توسعه میادین نفتی کشور به ویژه غرب کارون را به عهده داشته است.


مدیرعامل شرکت متن با بیان اینکه تمرکز اصلی شرکت متن در حوزه غرب کارون بوده است، اظهار کرد: حوزه غرب کارون به عنوان یک حوزه پرظرفیت و تازه کشف‌شده مطرح بوده که بالغ بر ۷۰ میلیارد بشکه ذخیره نفتی را در خود جای داده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه هجمه تحریم های ناجوانمردانه غرب علیه ایران بی سابقه بوده است، یادآور شد: تاکنون منابع خوبی برای توسعه غرب کارون اختصاص داده شده است و دستاوردهای قابل توجهی نیز در این حوزه به دست آمده است، به گونه‌ای که به جرات می‌توان گفت عقب‌ماندگی از شریک و رقیب خود در این بخش از میدان‌های مشترک نداریم و توانستیم با همت همکاران، در این شرایط کنونی و بحرانی کشور از منافع ملی دفاع کنیم.
به گفته دکتر دهقانی، طرح‌های متعددی برای توسعه میدان‌های غرب کارون و دیگر میدان های نفتی و همچنین طرح‌هایی را که اخیرا در قالب IPC واگذار شده است در دست اجرا داریم که امیدواریم بتوانیم این طرح‌ها را با موفقیت به سرانجام برسانیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از راه‌اندازی نیروگاه برق غرب کارون تا پایان سال خبر داد و افزود: برای نخستین‌بار شرکت متن از برق نیروگاه حوزه غرب کارون برای فعالیت‌های تجاری خود استفاده خواهد کرد و این برای شرکت متن دستاوردی بزرگ محسوب خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین بحث مخازن ذخیره‌سازی است که با توجه به شرایط کشور بحثی راهبردی محسوب می‌شود که تحقق آن همت ویژه‌ای را می‌طلبد.
دکتر دهقانی به طرح خط لوله انتقال نفت خام در حوزه غرب کارون از منطقه گوره به جاسک در شرق تنگه هرمز اشاره کرد و از آن به عنوان یک طرح عظیم، ملی و راهبردی یاد کرد و افزود: این طرح که شرکت متن آن را در دست اجرا دارد یک طرح چند میلیارد دلاری است و خط لوله عظیم هزار کیلومتری را در دست احداث داریم که سال گذشته پیمان‌ها و مناقصات آن انجام شده است و عملیات اجرایی آن شروع شده و امیدواریم پیشرفت قابل قبولی در این طرح ملی حاصل شود و به اهداف طرح برسیم.
وی اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت کشور فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد تا توانمندی‌ها و دستاوردهای سازندگان و شرکت‌های داخلی که سرمایه‌گذاران اصلی این کشور در این شرایط خاص و بحرانی هستند، به‌خوبی به نمایش گذاشته شود و امیدواریم در این راستا اصحاب رسانه به‌خوبی توانسته باشند این توانمندی‌ها را به نمایش درآورده و آن شور و نشاط  و امیدی را که نیاز امروز کشور است محقق کنند.
م/سایت متن


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*