اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298319
تاریخ انتشار: 1398/06/12 23:57
در دنیای امروز و از جمله در این شهرستان، همانقدر که «کودک‌همسری» غیر قابل پذیرش است، «نشان کردن» نیز به دلیل نادیده گرفتن حق انتخاب افراد، فاقد وجاهت و غیر قابل پذیرش است

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان، در پی انتشار فیلمی از عقد دختربچه حدود 11 سال برای مرد حدود 22ساله در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فرماندار بهمئی به این مراسم «غیرمتعارف» واکنش نشان داد.
متن واکنش رسمی و توضیحات فرماندار شهرستان بهمئی در خصوص انتشار فیلمی از یک مراسم «غیرمتعارف» در شهرستان بهمئی به شرح زیر است:


بر اساس یک «رسم» دیرینه در شهرستان تحت عنوان «نشان‌کردن»، برخی دختران در سنین پایین، حتی در گهواره برای ازدواج با افراد نشان می‌شده‌اند.
این رسم غالباً در بین خانواده‌های دارای ارتباط فامیلی رایج بوده و در حال حاضر بسیار کمرنگ و محدود به موارد انگشت‌شمار (آن‌هم در جوامع عشایری) است.
مراسم (فیلم) مزبور، از این حیث که دختر ماجرا در سن ازدواج نیست، در واقع همان رسم «نشان کردن» بوده که اندکی متفاوت و بهتر بگویم با تشریفات، اغراق‌آمیز و به اصطلاح «امروزی» برگزار و رسانه‌ای شده است.
کما اینکه در صحبتهای طرفین به این موضوع که ازدواج حداقل چهار- پنج سال بعد صورت خواهد گرفت اشاره شده است.
بدیهی است در دنیای امروز و از جمله در این شهرستان، همانقدر که «کودک‌همسری» غیر قابل پذیرش است، «نشان کردن» نیز به دلیل نادیده گرفتن حق انتخاب افراد، فاقد وجاهت و غیر قابل پذیرش است.
بر همین اساس و با توجه به نامتعارف بودن مراسم، دستگا‌های متولی از جمله شورای فرهنگ عمومی، بهزیستی و شورای تأمین به موضوع ورود کرده و عوامل و افراد دخیل توسط دستگاه قضایی احضار و با رضایت طرفین عقد صورت گرفته باطل شد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*