اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299431
تاریخ انتشار: 1398/10/29 00:39
امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا گفت: با توجه به اکثریتی که دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان داشتند، استیضاح ترامپ رای آورد، اما با توجه به اینکه اکثریت سنا در دست جمهوری‌خواهان است، تائید استیضاح نیاز به رای مثبت ۶۷ سناتور دارد، بر این اساس باید حداقل ۲۰ سناتور جمهوری‌خواه به استیضاح ترامپ رای بدهند که چنین چیزی تقریبا محال به نظر می‌رسد.

بعد از آن که استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، دموکرات‌ها قصد نداشتند به این زودی پرونده این استیضاح را به سنا ارسال کنند، اما اتفاقات دو هفته اخیر و بحث جنگ بین ایران و آمریکا آنان را بر این داشت که در این فضا استیضاح دونالد ترامپ را تکمیل کنند، بر این اساس دادگاه استیضاح ترامپ در هفته آینده در سنا برگزار خواهد شد.
به گزارش فرارو، در مجلس سنا چیزی شبیه یک دادگاه برای استیضاح دونالد ترامپ شکل خواهد گرفت که ریاست آن با رئیس دیوان عالی است و سناتور‌ها در آن نقش اعضای هیات منصفه را دارند. برای خلع ترامپ از قدرت، دوسوم سناتور‌ها (۶۷ نفر) باید به عزل او رای دهند.
امری که با توجه به اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا در شرایط عادی غیرممکن به‌نظر می‌رسد. با این حال در جریان استیضاح، دموکرات‌ها فرصت آن را خواهند داشت تا با نقد جدی عملکرد ترامپ، رای او را در انتخابات ۲۰۲۰ بشکنند.
پیش از این کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، «سوءاستفاده از قدرت» و «مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره» را به عنوان دو بند استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصویب کرده بود.
استیضاح ترامپ در سنا رای نمی‌آورد
امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با فرارو با اشاره به ارسال پرونده استیضاح ترامپ به سنا، اظهار داشت: استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا انجام شد، حال از روز سه‌شنبه هفته آینده جلسات دادگاه در سنا برگزار می‌شود و رئیس جمهور آمریکا یا وکلایش باید به دفاع بپردازند، اگر یکی از دو اتهام یا هریک از اتهامات ترامپ در این جلسات تائید شود، آن زمان پروژه استیضاح تکمیل خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اکثریتی که دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان داشتند، استیضاح ترامپ رای آورد، اما با توجه به اینکه اکثریت سنا در دست جمهوری‌خواهان است، تائید استیضاح نیاز به رای مثبت ۶۷ سناتور دارد، بر این اساس باید حداقل ۲۰ سناتور جمهوری‌خواه به استیضاح ترامپ رای بدهند که چنین چیزی تقریبا محال به نظر می‌رسد.
ابوالفتح با تاکید بر اینکه مدارک هر چقدر نیز قوی باشد و خطای ترامپ را محرز نشان دهد، جمهوری‌خواهان هم قسم شده‌اند، از هم حزبی خود دفاع کنند، گفت: این در حالیست که دموکرات‌ها شواهد محکمی را تاکنون ارائه نداده‌اند، بنابراین به نظر می‌رسد به احتمال فراوان ترامپ تا پایان مهلت قانونی خود در سالجاری میلادی به کار خود به عنوان رئیس جمهوری آمریکا ادامه دهد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*