اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299433
تاریخ انتشار: 1398/10/29 00:51
گمانه زنی ها حاکی از آن است که برکناری وزیر امورخارجه کره شمال و بازگشت تعدادی از سفیران این کشور با موضوع مذاکرات اتمی این کشور با ایالات متحده در ارتباط است. ناظران بر این باورند که کره شمالی در پی تغییر استراتژی خود در این مذاکرات است.

پس از خبر برکناری وزیر امور خارجه کره شمالی، امروز تعدادی از سفیران این کشور نیز به پیونگ یانگ بازگشتند.


به گزارش فرارو، امروز برخی از خبرگزاری از تغییراتی گسترده و البته نامشخص در ساختار سیاست خارجی کره شمالی خبر دادند. در این گزارش‌ها به تغییر وزیر امور خارجه کره شمالی و بازگشت شماری از سفیران این کشور اشاره شده است.
خبر‌ها از تغییر وزیر امور خارجه این کشور آغاز شد که بنا به گزارش رویترز، خبرگزاری «ان کی» کره جنوبی به نقل از منابعی ناشناس ادعا کرد «ری یونگ هو»، وزیر خارجه کره شمالی از سمت خود برکنار و جانشین وی روز پنجشنبه مشخص خواهد شد.
در ادامه امروز (شنبه) خبرگزاری «یونهاپ» گزارش داد، «جی جائه ریونگ»، سفیر پیونگ یانگ در چین و «کیم سونگ»، سفیر کره شمالی در سازمان ملل، پکن را امروز به مقصد پایتخت کره شمالی ترک گفتند.

همچنین سفرای کره شمالی در آنگولا و سنگاپور در فرودگاه بین‌المللی پکن دیده شدند که نشان از نشست احتمالی هیئت‌های دیپلماتیک خارجی در پیونگ یانگ است. حدود ۱۰ دیپلمات دیگر کره شمالی نیز در کنار این سفرا در این پرواز حضور داشتند.
اگر چه علت بازگشت این سفیران به پیونگ یانگ هنوز مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد که این بازگشت‌ها با برکناری وزیر امور خارجه این کشور در ارتباط است. به گزارش ایسنا، یکی از منابع آگاه گفته است: بازگشت سفیران کره شمالی به کشورشان می‌تواند نشانه‌ای از تحولی جدید در قبال مذاکرات کره شمالی با آمریکا باشد. آن‌ها می‌توانند درباره موضوع تامین ارز در کشور که به شدت در حال کاهش است، گفتگو کنند. به گزارش خبرگزاری ان کی، وزیر اتحاد دو کره در سئول، بدون اشاره به علت برکناری وزیر امورخارجه کره شمالی گفته است: هرگونه جانشینی وزیر خارجه پیونگ یانگ باید با دقت و محتاطانه مورد نظر قرار گیرد.
گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که برکناری وزیر امورخارجه کره شمال و بازگشت تعدادی از سفیران این کشور با موضوع مذاکرات اتمی این کشور با ایالات متحده در ارتباط است. ناظران بر این باورند که کره شمالی در پی تغییر استراتژی خود در این مذاکرات است.
مذاکرات خلع سلاح اتمی بین واشنگتن و پیونگ یانگ از دومین نشست بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا در هانوی که فوریه ۲۰۱۹ بی‌توافق و بی‌نتیجه پایان یافت، همچنان متوقف است.
در اواخر سال ۲۰۱۹ کره شمالی ضمن هشدار به آمریکا در خصوص روند مذاکرات هسته ای، ضرب الاجلی را تعیین کرد که در صورت عدم پاسخ، ایالات متحده باید منتظر عواقب ناگواری باشد که به «سورپرایز کریسمس» معروف شد. اکنون با گذشت بیش از یک ماه از کریسمس ۲۰۲۰ و عدم اقدام کره شمالی، به نظر می‌رسد این کشور در حال انجام تحرکاتی سیاسی در برخورد با مسائله مذاکره با آمریکاست.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*