اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299650
تاریخ انتشار: 1398/11/19 23:53
با هدف تشویق مشاغل روستایی و تقدیر از تولیدکنندگان بی ادعا دام و طیور دامداران شهرستان لنده به صورت رایگان در طرح واکسیناسیون قرار گرفتند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، تیم درمانی دامپزشکی شهرستان لنده به مناسبت ایام الله دهه فجر، همزمان با سایر ادارات دامپزشکی استان بصورت نمادین به روستای بیشه ای از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده مراجعه کردند تا ضمن تقدیر و تشکر از دامداران زحمتکش به عنوان پیشگامان همیشگی اقتصاد مقاومتی که از یکی از گروههای اصلی هدف ادارات دامپزشکی هستند اقدام به توزیع بسته های حمایتی از جمله دارو و سم رایگان نمایند. ضمن اینکه در این روز فاز دوم واکسیناسیون رایگان طیور روستایی نیز کلید خورد که تا پایان سال ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است در فاز اول واکسیناسیون طیور روستایی که در مهرماه صورت گرفت ۶۰۰۰۰ قطعه طیور روستایی سطح شهرستان واکسینه گردید.
لازم به ذکر است که حجم عملیات رایگان(هزینه واکسن، هزینه ایاب و ذهاب، دستمزد واکسیناتور) اداره دامپزشکی شهرستان لنده از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۲۵۰ هزار سر واکسن در جهت کنترل بیماریهای دامی و همچنین بیماریهای مشترک بین انسان و دام در جمعیت دامی شهرستان بوده است که شامل موارد زیر می باشند:


۱) ۶۰۰۰ راس گاو و گوساله علیه بیماریهای تب برفکی و تب مالت و لامپی اسکین
۲) ۱۹۰ هزار راس گوسفند و بز علیه بیماریهای تب برفکی و تب مالت و آبله و ppr
۳) ۳۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری
۴) ۶۰ هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل
۵) پایش ۱۰۰ مورد تست سل و بروسلوز در گاو و گوساله
۶) پایش ۸۰۰ مورد تست سل و بروسلوز در گوسفند و بز
این واکسیناسیون رایگان کماکان تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت

 

برچسب ها:
لنده ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*