اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300744
تاریخ انتشار: 1399/03/22 15:15
روز پنجشنبه22 خردادماه؛
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۵۸۴ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، روز پنجشنبه22 خردادماه؛ سیما سادات لاری درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۲۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۸۸ مورد بستری و ۱۵۵۰ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.


وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۸بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۵۸۴ نفر جان خود را از دست داده اند.
سادات لاری بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۷۲۸ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.
وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۰۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سادات لاری افزود: استانهای خوزستان، کرمانشاه، کردستان، کرمان و هرمزگان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.
وی گفت: گزارش ها حاکی از این است که پروتکل های بهداشتی در اکثر شهرها به درستی رعایت نمی شود و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به یک چهارم کاهش پیدا کرده است امیدواریم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیر ضرور و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به کنترل بهتر اپیدمی کووید ۱۹ کمک کنند.

برچسب ها:
مبتلایان به کرونا ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*