اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301327
تاریخ انتشار: 1399/06/10 13:20
دهمین مرحله از کمک‌های معیشتی از محل مابه‌التفاوت اصلاح قیمت بنزین ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، از آبان‌ماه بود که با اصلاح قیمت بنزین و منابعی که از محل افزایش قیمت این سوخت ایجاد شد، دولت هر ماه مبلغی را به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار مشمول واریز می‌کند.

مبلغ پرداختی بابت کمک معیشتی برخلاف رقم یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ثابت نیست و براساس تعداد اعضای خانوار متغیر است؛ به طوری که مبلغ پرداختی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

یارانه معیشتی دهم هر ماه در ساعت ۲۴ به حساب یارانه نقدی خانوارهایی واریز می‌شود که از بین یارانه‌بگیران گزینش شدند. پیش‌بینی شده بود در این طرح حدود ۶۰ میلیون نفر (۱۹ میلیون خانوار) از بین جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه‌بگیران مشمول دریافت این مبلغ باشند که در مراحل ابتدایی به کمتر از ۱۷.۵ میلیون نفر خانوار پرداخت و به مرور با اعلام درخواست و بررسی وضعیت تا حدودی بر تعداد آنها افزوده شد.

در طرح کمک معیشتی در ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود که این رقم در سال به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

این در حالی است که در کنار آن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ازای هر نفر همچنان پابرجاست و در سال هزینه نزدیک به ۴۲ هزار میلیاردی به همراه دارد که در این حالت رقم نقدی که دولت بابت یارانه از این دو محل پرداخت می‌کند در سال بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم با بودجه عمرانی کل کشور در یک سال برابری می‌کند/ ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*