اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301703
تاریخ انتشار: 1399/08/07 01:43
وزیر امور خارجه عربستان گفت که عادی سازی روابط با اسرائیل انجام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد: تصور ما این است که عادی سازی روابط با اسرائیل انجام خواهد شد، اما تشکیل دولتی فلسطینی و ارائه مجدد طرح صلح فلسطین و اسرائیل ضروری است.

وی افزود: برقراری صلح و ثبات دائمی فقط با توافق فلسطینیان و اسرائیلی ها محقق خواهد شد و اگر در آن موفق نشویم این زخم منطقه التیام نخواهد یافت. تصور ما این است که عادی سازی رخ خواهد داد اما ایجاد دولتی فلسطینی و ارائه مجدد صلح فلسطین و اسرائیل ضروری است.

وی گفت ائتلاف دو کشور نه از روی روابط شخصی بلکه بر اساس منافع عالی دو طرف است. وی افزود تحصیل 40 هزار دانشجوی سعودی در دانشکده ها و دانشگاههای امریکا به منظور نزدیکی دو کشور است.

پیشتر نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده پیش بینی کرد که پیرو اعلان موافقت شورای انتقالی سودان با عادی سازی روابط با اسرائیل، روابط دیپلماتیک میان ریاض و تل آویو به زودی برقرار می‌شود.

ترامپ در همین رابطه گفته بود: "خب همانطور که می‌دانید، ما کشورهای بسیاری را [برای برقراری روابط با اسرائیل] آماده کرده ایم، - مطمئنم که به زودی شاهد خواهیم بود که عربستان سعودی همین کار را می کند."



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*