اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301939
تاریخ انتشار: 1399/09/18 00:53
در راستای اجرای قاطع طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت:
فرماندهی انتظامی لنده گفت:لزوم برخود قاطع پلیس با رسم غلط شلیک اسلحه‌های شکاری و جنگی در مراسم عروسی و عزا در شهرستان لنده مطالبه شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل ازصبح زاگرس،فرزین جمشیدی از اقتدار نیروی انتظامی در برخورد قاطع با متخلفین کرنایی در این شهرستان خبرداد و گفت: ضعف فرهنگی و رسم غلط ، شلیک تیر در مراسمات شادی و عزا به یک معضل بزرگ که امنیت روانی مردم را تهدید می کند تبدیل شده است.

وی با اشاره به رسم و رسوم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی در برخی نقاط کشورمان، و از جمله شهرستان لنده اظهارکرد: موارد متعددی وجود دارد که افراد به دلیل سهل انگاری، غفلت و ضعف مهارتهای لازم در حمل، نگهداری و استفاده صحیح از اسلحه گرم، مرتکب مصدومیت ؛ قتل و تهدید امنیت روحی و روانی شهروندان می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنده تصریح کرد:پلیس همواره تاکید کرده است که اسلحه وسیله خطرناکی است که دارنده آن می بایست نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به هیچ وجه نباید آن را در دسترس افرادی که آموزشهای لازم را در این خصوص ندیده اند (به ویژه کودکان و نوجوانان)، قرار دهند و حق تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی را ندارند.

این مقام انتظامی با بیان این که تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده از سلاحهای گرم جرم محسوب می شود گفت: همکاران ما در فرماندهی انتظامی شهرستان در همین راستا و طی چند روز اخیر اقدام به دستگیری پنج نفر نموده که پرونده آنها جهت سیر قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.
 
جمشیدی برخود قاطع پلیس با رسم غلط شلیک اسلحه‌های شکاری و جنگی در مراسم عروسی و عزا را از ماموریتهای نیروی انتظامی و مطالبه عمومی شهروندان عنوان کرد و  هشدار داد من بعد شناسایی و دستگیری عوامل تیراندازی در مراسمات مختلف به صورت جدی در  دستور کار پلیس این شهرستان قرار خواهد گرفت.
 
فرماندهی انتظامی لنده همچنین از دستگیری یک خوانند که باعث تجمع مردم شد خبر داد و گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری در بهداشت عمومی جامعه وظیفه ای همگانی است و همه باید به این مورد توجه داشته باشند.
 
وی از مردم درخواست کرد که با احساس مسئولیت از برگزاری هرگونه مراسم که منجر به تجمع می شود خودداری کنند و موارد تخلف را از طریق تماس با 110 به پلیس اطلاع دهند.

برچسب ها:
لنده ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*