اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301949
تاریخ انتشار: 1399/09/23 22:57
محروم بودن مردم روستای گرده کلات از آب آشامیدنیروستای گرده کلات در ۲۰ کیلومتری شهر لنده مرکز شهرستان و تابع بخش موگرمون با 16 خانوار زندگی می‌کردند که در طول سال های گذشته به دلایل بی‌مهری مسئولان و نبود ابتدایی ترین امکانات باعث مهاجرت مردم به حاشیه شهر و گسترش حاشیه‌نشینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از امیددنا؛ از جمله ملزومات توسعه و آبادانی کشور، توسعه روستایی است خودکفایی و توانمندی روستا باعث افزایش تولید ثروت ملی و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهد شد.
روستای گرده کلات از روستاهای فراموش شده شهرستان لنده است که از ابتدایی ترین امکانات از جمله نبود راه ارتباطی مناسب، عدم دسترسی به آب و عدم آنتن دهی رنج می‌برند که نیاز به رسیدگی و توجه جدی از سوی مسئولان به نیازهای مردم در این روستا دارد.
روستای گرده کلات در ۲۰ کیلومتری شهر لنده مرکز شهرستان و تابع بخش موگرمون است.
در این روستا ۱۶ خانوار زندگی می‌کردند که در طول سال های گذشته به دلایل بی‌مهری مسئولان و نبود ابتدایی ترین امکانات باعث مهاجرت مردم به حاشیه شهر و گسترش حاشیه‌ نشینی شده است.
مردم این روستا حتی از نبود آب شرب محروم هستند و باعث شده که مردم این روستا برای تأمین آب مورد نیاز خود چندین کیلومتر راه را با چهارپا طی کنند که این خود علاوه بر طاقت‌ فرسا بودن مشکلات دیگری را به همراه دارد.
یکی از ساکنین این روستا گفت: به دلیل نبود آب مجبور هستیم در فصل بارندگی از آب باران برای مصرف و شست‌وشو استفاده کنیم که با توجه به شرایط بحرانی‌ شیوع ویروس کرونا که شست و شوی مداوم دست‌ها از واجبات است مردم روستا در شرایط بدی به سر می‌برند.

یکی دیگر از جوانان این روستا در پاسخ به سوال خبرنگار  مبنی بر این که از اداره آبفا در امر آب رسانی چقدر رضایت دارید گفت: متاسفانه هیچ وقت به موقع آب به روستا نرساندند و دلیل مسئولین این اداره مشکلاتی از قبیل نداشتن لاستیک یا باطری یا مسدود بودن جاده و دیگر مشکلات بوده که دست به دست هم داده تا این روستا از این نعمت بی بهره باشد.

به گزارش امیددنا؛ انتظار است مسئولان مربوطه نسبت به مشکلات این روستا از جمله نبود آنتن دهی و راه ارتباطی مناسب چاره ای بیندیشند.

  • نویسنده : میری
برچسب ها:
لنده ؛ روستای گرده کلات ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*