اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302008
تاریخ انتشار: 1399/10/07 10:22
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برگزیده شدن طرح عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان در طرح شهید احمدی روشن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دکتر حسین ماری اریاد گفت: طرح شهید احمدی روشن زیر نظر بنیاد ملی نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تاکنون چهار دوره برگزار گردیده و امسال برای اولین بار طرح دکتر فرزاد کریم پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به عنوان تولید استارتر یک فرآورده تخمینی سنتی بر پایه سبزیجات و غلات به عنوان طرح برگزیده انتخاب و مورد حمایت مالی قرار خواهد گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه خاطر نشان کرد: در پنجمین دوره طرح شهید احمدی که با حضور 3000 عضو هیئت علمی و 600 پروژه برگزار شد که با ارائه ی 5 پروژه متفاوت با رهبری پنج تیم فناور توانستیم سهمیه ی حضور در این طرح را با پذیرش یک پروژه کسب نماییم( یک استاد می تواند یک پروژه را در این طرح هدایت نماید ) و برای اولین بار در استان، به عنوان استاد خبره ی طرح شهید احمدی روشن از میان اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این رویدادملی حضور یابند.

دکتر فرزاد کریم پور عنوان کرد: این طرح با عنوان "تولید استارتر از یک فراورده ی تخمیری-سنتی بر پایه گیاهان و غلات" می باشد که در حال حاضر تولید استارتر در کشور یکی از تکنولوژی های جدید و پیشرفته به حساب می آید و با اجرای این طرح و فراهم آمدن نمونه ی آزمایشگاهی، نیمه صنعتی یا صنعتی این محصول، گام بزرگی در جهت رفع یکی از نیاز های کشور و تامین استارتر های بومی برداشته خواهد شد و به عنوان برگ زرینی در رزومه ی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به ماندگار می ماند.

وی گفت: این حرکت گام مهمی در راستای آشتی صنعت با دانشگاه وآموزش پاسخگو خواهد بود. در این طرح حداکثر تا 15 نفر دانشجوی مقاطع مختلف از دانشگاه های مختلف در حال عقد قرارداد می باشند


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*