اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302527
تاریخ انتشار: 1400/01/18 00:45
یادداشت/نوذر اولیا
در این کلیپ از ابوالفارس بعنوان پاریس خوزستان یاد میشود و بصورت گذری کشاورزی و دامداری ابوالفارس به تصویر کشیده میشود همچنین اشاره ای میشود به مردم ابوالفارس که همیشه از ثروت زیر پای خود محروم بوده اند.

پایگاه خبری عصرجهان؛  نوذر اولیا فعال فرهنگی و رسانه ای زاگرس-مستند ۴۵دقیقه ای "گاز،آتش،باد" کاری از کامران شیردل است که در سالهای ۱۳۶۳تا۱۳۶۵ ساخته شده و در برنامه گنجینه از شبکه مستند پخش شد.
️در این کلیپ از ابوالفارس بعنوان پاریس خوزستان یاد میشود و بصورت گذری کشاورزی و دامداری ابوالفارس به تصویر کشیده میشود همچنین اشاره ای میشود به مردم  ابوالفارس که همیشه از ثروت زیر پای خود محروم بوده اند.
️از زمان ساخت این مستند ۳۵ سال میگذرد و پالایشگاه نفت پارسی دره نی نسبت به زمان ساخت این مستند  چند برابر توسعه پیدا کرده است. اما کشاورزی و دامداری ابوالفارس هنوز به همان سبک و همان روش سنتی صورت میگیرد که باید علل و عوامل درجا زدن دامداری و کشاورزی ابوالفارس با این همه ظرفیت اقتصادی را از مسئولین شهرستانی بخصوص مدیران ادوار مختلف جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز جویا شد باید از مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز پرسید که اقدامات شما در خصوص دامداری و کشاورزی ابوالفارس از زمان ساخت این مستند که مربوط به ۳۵ سال پیش است تا کنون چه بوده است؟


۳۵سال گذشت و هنوز ابوالفارس مثل همان گذشته از بن بست راه های ارتباطی خارج نشده است و راه های ارتباطی آن به حدی اسف بارند که هر ساله شاهد تصادفات بیشمار و  پَرپَر شدن چندین جوان از این دیار در جاده های ارتباطی ابوالفارس هستیم،هرماه شاهد هزینه های هنگفت ماشین های مسافربری ابوالفارس هستیم که تنها در آمد رانندگان آنها مسافر کشی است،هزینه ای که وضعیت نابسامان جاده های ارتباطی به آنها تحمیل میکند.
️همه ی این کم و کاستی ها در حالیست که بانوی اعظم و همیشه حاضر در سیاست شهرستان رامهرمز بعد از سالها برای هواخوری به ابوالفارس می آید و میگوید : مردم ابوالفارس باید قدردان مسئولینی باشند که در این جاده کوهستانی زحمت میکشند و به ابوالفارس می آیند، اما نمی‌گوید که در این چندین دهه ای که در سیاست شهر و پست های مدیریتی حضور داشتم به همراه دیگر مسئولین شهرستان چه خدمتی به مردم این دیار کرده ام که منت خدمت انجام نداده ام را بر شما میگزارم!
️مسئولین شهرستانی و استانی  پاسخ دهند:آیا ابوالفارس جزئی از خوزستان و شهرستان رامهرمز نبود که به توسعه آن هیچ توجهی نکردید؟سهم ابوالفارس از بودجه را کجا خرج کردید؟
آیا اگر در این ۳۵سال برای بر طرف کردن یکی از معضلات و مشکلات ابوالفارس برنامه ریزی میکردید الان ابوالفارس قطب صنعتی،کشاورزی و گردشگری شهرستان نبود؟

برچسب ها:
ابوالفارس ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*