اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302567
تاریخ انتشار: 1400/01/22 16:09
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:
رئیس کل دادگستری با اظهار اینکه نسبت به اراذل و اوباش هیچگونه اغماضی صورت نمی‌گیرد اظهار داشت : به مجرمین خطرناک هیچ گونه مرخصی داده نخواهد شد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درگیری اخیر در شهرستان چرام و قتل دو نفر اظهار کرد: رسیدگی و بررسی به پرونده درگیری چرام خارج از نوبت انجام خواهد شد و هرگونه برخورد با متهمان در ملاءعام خواهد بود.

در نشست فصلی و داستان‌های حوزه های قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از همکاران در سال گذشته که جهت رفاه حال مردم در دستگاه قضایی، بصورت شبانه روزی تلاش داشتند اظهار کرد: ارزشیابی همکاران قضایی استان، در سطح کشور بی‌نظیر است و ناشی از ایثار و حرکت جهادی است که همکاران دارند.

 وی افزود: سلامت اداری که در بین همکاران ما وجود دارد در کمتر جایی از کشور حاکم است و دوستی و صمیمیت و محبت از الگوهای خوبی است  که همکاران دارند.

دکتر نگین تاجی گفت: به عنوان رئیس کل دادگستری استان، از آدمهایی نیستم که پشت همکاران را خالی کرده و بدون شعار و ادعا از همکاران دفاع می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان با اظهار اینکه بعضی از حوزه های قضایی استان در مناطق محروم استان هستند، بیان داشت: اولویت در توجه به مناطق محروم استان است و هنگامی که مشکل آن حوزه ها برطرف شد ،نوبت به مرکز استان می رسد. 

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص فعالیت این دادگستری در سال جدید اظهار کرد: کیفیت در رسیدگی‌ها از اهداف مهم دستگاه قضایی است که شایسته است دادستان‌ها و رؤسای حوزه های قضایی استان به صورت میدانی وارد  شعب شوند.

 وی در ادامه گفت: تمام بازرسی هایی که در دادگستری ها و حوزه های قضایی استان انجام می گردید، اکنون به صورت نظام مند و یکپارچه شده است.

 دکتر نگین تاجی در ادامه افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در دادگستری استان در سطح کشور، بی‌نظیر است.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد شیوه مدیریت در دستگاه قضایی اظهار داشت: اگر مدیری می خواهد در آینده موفق باشد باید یک برنامه یکساله تحول برای خودش طراحی کند تا موفق شود،بنابراین مدیریت پرونده‌های مُسن ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار اینکه نسبت به اراذل و اوباش هیچگونه اغماضی صورت نمی‌گیرد اظهار داشت : به مجرمین خطرناک هیچ گونه مرخصی داده نخواهد شد.

 دکتر نگین تاجی در خصوص پرونده چرام اظهار کرد: در پرونده درگیری گذشته در شهرستان چرام،  با اعمال شدیدترین مجازات ها از جمله؛ تبعید۳۲ نفر، مجازات سنگین و حبس و جریمه را برای آن‌ها اعمال کردیم.

 مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درگیری اخیر در شهرستان چرام و قتل دو نفر اظهار کرد: رسیدگی و بررسی به پرونده درگیری چرام خارج از نوبت انجام خواهد شد و هرگونه برخورد با متهمان در ملاءعام خواهد بود.

سید محمد محقق معاون قضایی دادگستری استان نیز در سخنانی، به پرتو نور در آیات قرآن اشاره نمود و گفت: همه قرآن سراسر نور، پند و موعظه است و دشمن آشکار شیطان است.

وی گفت: همه ی ما سعی کنیم برای هر اقدامی که انجام می دهیم ،رضای خدا را مد نظر قرار داده تا سعادت ابدی شامل حالمان شود.

سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز در سخنانی اظهار کرد: تقویت ارتباط بین مسئولان قضایی شهرستان ها،در اجرای سیاست های دستگاه قضایی در پیشبرد و اهداف قوه قضائیه و طرح تحول قضایی بسیار مؤثر است.

وی گفت: تکریم ارباب رجوع و اینکه همکاران شخصاً امورات ارباب رجوع را پیگیری کرده از اهم امورات است و دادستان ها اظهارنظر در پرونده های قضایی را به همکاران قضایی آموزش دهند.

دادستان مرکز استان با بیان اینکه بررسی پرونده های شعب توسط دادستان ها در کاهش موجودی پرونده ها تأثیر گذار است، افزود: دادستانها نظارت و پایش پرونده های مُسن را شعبه به شعبه بررسی کرده و چنانچه نقایصی وجود دارد برطرف کنند ، تا چنین پرونده هایی در آیتم های آماری دادگستری استان نداشته باشیم.

ملک حسینی گفت: دادستان های همکار شایسته است بر آموزش ضابطین و ارتقاء سیستم های ابلاغ الکترونیک و ارتباطات سازنده با نخبگان و بزرگان جامعه و اطلاع رسانی پرونده های مهم به مرکز و حفظ حقوق عامه و نظارت بر فعالیت های اقتصادی، رسیدگی به پرونده های خشن و سرقت ، بی تفاوت نباشند.

وی گفت: برقراری امنیت در جامعه وظیفه ماست، و وقتی برخوردها قاطع و بازدارنده باشد،جامعه آرام تر است.

دادستان مرکز استان افزود: نظارت بر مجرمین سابقه دار ،رصد و برخورد با خودروهای بدون پلاک و نگهداری در پارکینگ و برخورد با کسانی که امنیت مردم را مخدوش نمایند، هم از وظایف دادستان هاست.

در این نشست دکتر عزیزی رئیس محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در سخنانی گفت: ثبت پرونده ها در محاکم امتیاز بسیار قوی از عملکرد دستگاه قضایی استان است.

دکتر عزیزی در خصوص پرونده های معوق از سالهای گذشته نیز اظهار کرد: شایسته است همکاران مرکز آمار دادگستری در استان آمار پرونده های سال 98 که به لحاظ آماری جزء پرونده های معوق می باشد را مشخص، و به حوزه های قضایی اعلام کنند.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان گفت: دسترسی آسان مردم را به مسئول قضایی هموار کنند و هر روز هفته وقت ملاقات به مردم دهید. تعدادمراجعات مردمی به تدریج کمتر خواهد شد.

سید وحید موسویان معاون قضایی دادگستری استان در این نشست اظهار داشت: نهادینه شدن اخلاق حرفه ای که همراه با مدیریت و نظارت باشد. در سایه همدلی و ارسال آمار واقعی و پاک در دادگستری و عدم انحراف در ارائه آمار از بهترین عملکردهای دادگستری استان در چند آیتم و اینکه دادسرای مرکز استان در سطح کشور از موفقیت های ریاست جدید دادگستری استان است.

وی افزود: گرایش به انتخاب نخبگان و منصوب نمودن تحصیلکردگان به پست های قضایی و کاهش زمان رسیدگی به 45 روز، نیز در سایه همدلی و تعامل همکاران قضایی در این دوره است.

برچسب ها:
چرام ؛ قنل ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*