اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303807
تاریخ انتشار: 1400/07/20 01:03
خردادماه امسال قرار بود از پروژه میدان دانشگاه شهید چمران اهواز بهره‌برداری شود اما مسوولان شهرداری اهواز با عدم پرداخت به موقع مطالبات پروژه می‌گویند: تقاطع‌های غیر همسطح در اولویت شهرداری نیستند.

پایگاه خبری عصرجهان-سال گذشته  عملیات اجرایی پروژه تقاطع چندسطحی میدان دانشگاه شهید چمران اهواز و میدان جمهوری با اعتبار 382 میلیارد تومان به عنوان  بزرگترین پروژه‌های شهری با همکاری  قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در اهواز آغاز شد.

اگر چه پروژه میدان جمهوری به دلیل وجود معارض دکل‌های برق از ابتدا شروع نشد و همچنان درگیر رفع معارض است.

 

تقاطع‌های غیر همسطح اولویت شهرداری اهواز نیست

اما عملیات اجرایی پروژه میدان دانشگاه شهید چمران اهواز  به دلیل عدم پرداخت مطالبات مالی آن از سوی شهرداری اهواز به کندی پیش می‌رود و احتمال می‌رود این پروژه تا چند روز آینده به دلیل نبود منابع مالی و مصالح مورد نیاز با پیشرفت فیزیکی 54 درصد کاملا ًمتوقف شود.

با توجه به پیگیری تیم مدیریت پروژه، شهرداری اهواز عنوان می‌کند:  به دلیل کمبود منابع مالی توان پرداخت  مطالبات مالی پروژه را نداشته و تقاطع‌های غیر همسطح فعلاً در اولویت شهرداری نیستند.

این در حالی است که طبق جدول زمانبندی شده قرار بود خردادماه امسال از پروژه میدان دانشگاه شهید چمران اهواز بهره‌برداری شود.

 

تهاتر زمین به جای پرداخت مطالبات

در حال حاضر طلب پروژه میدان دانشگاه از شهرداری اهواز 80  میلیارد تومان است که عدم پرداخت به موقع آن  پروژه را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

شهرداری به منظور پرداخت مطالبات پروژه  اقدام به تهاتر زمین کرده است این در حالی است که اغلب زمین‌های واگذار شده به دلیل مسائل حقوقی توسط قوه قضاییه متوقف شده‌اند.

از طرفی برخی از املاک واگذار شده  توسط شهرداری به پروژه میدان دانشگاه  با قیمتی بسیار گران‌تر از قیمت واقعی به پروژه واگذار شد.

 

هدف از بهره‌برداری دو پروژه میدان دانشگاه و میدان جمهوری

1- تسهیل عبور و مرور

2-کاهش زمان سفرهای شهری

3-کاهش مصرف سوخت

4- استفاده بهینه از پل‌های روی رودخانه از جمله پل پنجم

5- بهبود خدمات‌رسانی به محلات کم برخوردار مانند لشکر آباد و شیلنگ آباد در پروژه میدان دانشگاه و محله آخر آسفالت در میدان جمهوری

6- ایجاد ارتباط موثر میان شمال و جنوب غربی اهواز در میدان دانشگاه

7- فعال شدن کریدر شمال جنوب اهواز از شوشتر تا آبادان (تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری)

احتمال بیکاری 750 نفر

از بدو شروع پروژه میدان دانشگه شهید چمران تا کنون  برای 250 نفر به طور مستقیم و 500 نفر به طور غیر مستقیم فرصت اشتغال ایجاد شده است که در صورت تعطیلی پروژه این افراد بیکار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، احتمال تعطیلی پروژه تقاطع غیر هم سطح دانشگاه شهید چمران اهواز در حالی است اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل ضعف نظارتی و نداشتن بدنه کارشناسی قوی سکوت کرده‌اند.

شهرداری اهواز که در دو دهه گذشته نه به واسطه احداث پارکینگ‌های درون شهری و نه به واسطه بازسازی و تعریض خیابان‌ها نتوانسته  مشکل گره‌های گرافیکی را حل کند با بهره‌برداری  از این پروژه  می‌توانست  مشکل تردد و ترافیکی میان شمال و جنوب غربی اهواز را رفع کند.

از طرفی ظرف روزهای گذشته فعالیت نیروهای مختلفی در شهرداری اهواز به دلیل تعدیل نیرو اخراج و یا تعلیق شده است که با تعطیلی این پروژه و بیکاری 750 نفر دیگر قطعاً باید منتظر اعتراضات کارگری جدیدی در شهر اهواز باشیم.

منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*