اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303832
تاریخ انتشار: 1400/07/25 00:10
تایید کتک زدن سالمندان در مرکز زیرنظر بهزیستی / طالبان اعدام در ملاء عام را ممنوع کرد/ گفتگوی صمیمی لاریجانی و قالیباف درحاشیه یک مراسم

*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

شکایت نماینده پایداری در مجلس از ظریف به کمیسیون اصل ۹۰

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس مجلس از طرح شکایت خود از محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه در کمیسیون اصل نود خبر داد. در متن نامه علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس به محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی آمده است:«دکتر محمدجواد ظریف به عنوان مسئول اصلی مذاکرات نیز با ضعف‌های کارشناسی که در طول مذاکرات از خود نشان داد، نقش مهمی در ضعف توافق برجام و سوءاستفاده دشمن از آن داشت، که نمونه اخیر آن در اظهارنظر ایشان پیرامون عدم اطلاع از وجود واژه تعلیق (suspend) در توافق پدیدار شد. اظهارنظری برخلاف صحبت‌های قبلی ایشان در مجلس شورای اسلامی که نشان‌دهنده عدم اشراف ایشان بر متن توافق است.» او همچنین ایرادات جواد ظریف در برجام را چنین بیان می‌کند: بی‌تفاوتی نسبت به احتمال خروج دولت‌های بعدی آمریکا از برجام، عدم شناخت از تفاوت و اهمیت تحریم‌ها، عدم فهم از دوره‌های مختلف تحریمی و علت پیروی اروپا از آمریکا، دم تسلط به متن برجام در مورد بازگشت‌پذیری تحریم‌، عدم تسلط به متن در حوزه رفع تحریم‌ها، تناقض در رعایت خطوط قرمز رهبری، تناقض در مورد اثر تحریم‌ها بر فروش نفت و زمان بازگشت‌پذیری ایران. در پایان با استناد به موارد فوق که نشان دهنده اهمال دکتر ظریف در انجام مسئولیت بوده یادآور می شود پیرو همین موضوع، نامه به رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و طرح شکایت از دکتر ظریف به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ نیز انجام شده است.

تایید کتک زدن سالمندان در مرکز زیرنظر بهزیستی

مدیرکل بهزیستی لرستان ماجرای فیلم ضرب و شتم سالمند بروجردی را تشریح کرد. طی امروز انتشار فیلمی در فضای مجازی از ضرب و شتم یک سالمند در یکی از مرکز تحت نظر بهزیستی لرستان در شهرستان بروجرد واکنش و ناراحتی افکار عمومی لرستان را در پی داشت، «کرم یاری» مدیرکل بهزیستی لرستان در این رابطه توضیحاتی را ارائه کرد.وی با بیان اینکه این فیلم مربوط به تابستان گذشته بوده است اظهار داشت: این موضوع به دلیل تعرض به مددجو، از سوی بهزیستی استان مورد پیگیری قرار گرفت. وی با بیان اینکه مرکز را مجبور کردیم که پرسنل را اخراج کند افزود: سه نفر از پرسنل اخراج و یک نفر (نفر اصلی) نیز بازداشت شد و حدود ۳۰ ضربه شلاق نیز برای او در نظر گرفته شد.

نماینده سابق مجلس: رئیسی اگر سندی درباره ظلم تمدن ایران‌باستان ندارد از مردم ایران عذرخواهی کند

بهرام پارسایی، نماینده مجلس دهم در توییتی نوشت: مستندات تاریخی گواه اقتدار تمدن پرافتخار ایران باستان، همراه با احترام به حقوق بشر و برابری اقوام و ادیان و زن و مرد است. اگر آقای رئیسی سندی درباره ظلم این تمدن کشف کرده‌اند، معرفی کنند و در غیر اینصورت، از ایرانیانی که سخن اخیر ایشان را توهین به هویت ملی می‌دانند، عذرخواهی کنند.

کشاورزان اصفهانی: منتظر می مانیم نماینده مجلس بیاید و با او نماز باران بخوانیم

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: جمعی از کشاورزان اصفهانی با تجمع در دفتر یکی از نمایندگان مجلس یازدهم که گفته بود باید دعا کنیم و نماز بخوانیم تا باران‌ بیاید و مشکل بی‌آبی پایان یابد، گفتند ما تا آمدن باران به تحصنمان در این دفتر ادامه می‌دهیم. تجمع‌کنندگان، با انتقاد از این نماینده مجلس(حسین میرزایی) که خود در دفترش حضور نداشت، گفتند ما صبر می‌کنیم آقای نماینده بیاید تا با وی نماز باران بخوانیم. این تجمع، در واقع به معنای اعتراض به کسانی است که بجای اقدامات عملی برای حل مشکلات مردم، آنها را به دعا و نماز که خود مردم هم با آنها آشنایی دارند، حواله می‌دهند.

برنامه «قرآن مجید» به درخواست چین، از اپ استور حذف شد

دیجیاتو: اپل برنامه محبوب «قرآن مجید» (Quran Majeed) را که برای خواندن و گوش دادن به قرآن استفاده می‌شود، از اپ استور در چین حذف کرد. در حالی که دولت پکن اسلام را به عنوان یک دین رسمی در چین می‌شناسد، اپ قرآن به درخواست مقامات چین از اپ استور حذف شده است. طبق گزارشی جدید، اگرچه دولت چین نسبت به حذف این برنامه اظهارنظری نکرده، اما ظاهرا اپ قرآن مجید به علت اینکه حاوی متون مذهبی غیرقانونی بوده، از اپ استور حذف شده است. از دسترس خارج شدن این اپ از اپ استور برای اولین بار توسط «سانسور اپل» گزارش شد، وب‌سایتی که اپ‌های اپ استور را در سراسر جهان تحت نظر دارد. اپ قرآن مجید بطور رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و طبق شرکت توسعه‌دهنده‌اش به نام «سرویس مدیریت دیتای پاکستان» (PDMS)، تا به امروز ۳۵ میلیون کاربر مسلمان در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌اند.

طالبان اعدام در ملاء عام را ممنوع کرد

دولت تحت اداره طالبان در افغانستان طی حکمی اجرای علنی اعدام مجرمین در این کشور را به جز در مواردی که دادگاه عالی حکم به اجرایش داده باشد، ممنوع اعلام کرد. به گزارش پایگاه تریبیون، این تصمیم در جریان یک نشست کابینه افغانستان که اواخر روز پنجشنبه برگزار شد اتخاذ شد. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان بعد از این نشست اظهار کرد، هیچ مجازاتی وقتی لزومی برای عمومی کردن مجرم وجود نداشته باشد و تا زمانی که یک دادگاه حکم به اجرای علنی مجازات نداده باشد به این طریق اجرا نخواهد شد. او اضافه کرد: اعدام و به دار آویختن علنی نباید تا زمانی که دادگاه عالی حکم به چنین اقدامی نداده است، اجرا شود. این سخنگو همچنین تاکید کرد که مجازات مجرم باید به عموم مردم توضیح داده شود تا مردم از جرم اطلاع یابند.

تظلم‌خواهی شبکه خانگی از رئیسی بابت سانسورهای صداوسیما

هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی فضای مجازی به نظارت صداوسیما و ایجاد نهاد جدید نظارتی در کنار ساترا به عنوان «الماس» اشاره کرده و از او درخواست رسیدگی و سروسامان دادن به این موضوع را کردند. نماوا ،فیلیمو ، فیلمنت ، تیوا ، تی وی نت ، تماشاخونه ، پیشتاز مووی و ... از اعضای این صنف هستند.در بخش‌هایی از این نامه آمده است:«..پلتفرم‌ها برای سال ۱۴۰۰ چیزی نزدیک به دوهزارمیلیاردتومان سرمایه گذاری دربخش تولید را در برنامه اشان داشته اند واین گردش مالی بدون اتکاءبه منابع دولتی بوده است.محدودیت‌ها و رفتار‌های اعمال شده یکسال اخیر توسط صدا و سیما، چنان فضای کسب و کار و فعالیت پلتفرم‌ها را مخدوش و با تنش مواجه کرده است که در خوشبینانه‌ترین حالت دیگر امکان اعتماد به گفتار، اقوال و تصمیمات مجموعه‌های ذیربط برای رونق و حمایت از پلتفرم‌های VOD را نمی‌توان باور کرد. این در حالی است که نهاد تنظیم‌گر که اصالتا باید بی طرف باشد، به دنبال بسط اقتدار خود در این عرصه است و هم اکنون به عنوان رقیبی که از قضا خود را تنظیم گر هم می‌داند اوضاع را بسیار پیچیده کرده است.

کسی که محاسن ظاهری ندارد، چه انتظاری می‌رود که محاسن درونی داشته باشد؟

سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان گفت:آنچه که در نصب بعضی مدیران دیده شد تخصص بود ولی تدین و تعهد کافی نبود.کسی که محاسن ظاهری ندارد چه انتظاری می‌رود که محاسن درونی داشته باشد؟کسی که علناً کار حرام انجام می‌دهد چه انتظاری می‌رود که انقلابی و خادم مردم باشد؟ و مردم دیگر معتقد به مسئولان متخصص بدون تدین نیستند./تسنيم

واکنش مشاور احمدی‌نژاد به توییت کیانوش جهانپور

گفتگوی صمیمی لاریجانی و قالیباف درحاشیه یک مراسم

در حاشیه مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی(ره) در تهران علی لاریجانی با قالیباف گفتگو کرد.

 

مطهری از شکایت نهاد ریاست جمهوری دولت دوازدهم تبرئه شد

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی از تبرئه خود از شکایت نهاد ریاست جمهوری دولت دوازدهم خبر داد و گفت: قاضی اظهارات من را بر اساس وظیفه نمایندگی دانست.اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به شکایت نهاد ریاست جمهوری دولت دوازدهم به دلیل توهین و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین به رئیس جمهور اظهار داشت: قاضی پرونده اظهارات مرا بر اساس وظیفه نمایندگی مجلس تلقی کرد.وی همچنین افزود: فرمانداری گرمسار هم شکایتی از من به دلیل توهین و افترا و نشر اکاذیب کرده بود که قاضی پرونده اظهارات مرا مصداق وظیفه نمایندگی دانست.تصویر متن حکم دادگاه در مورد شکایت‌های صورت گرفته از اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس به شرح ذیل است:

جلالی‌زاده: وضعیت روحانی با احمدی‌نژاد تفاوت دارد

جلال جلالی‌زاده گفت: آقای روحانی بین اصلاح‌طلبان هیچ جایگاهی ندارد. او در تمام سال‌های دولتش اصلاح‌طلبان را به بازی نگرفت و حتی باعث آسیب‌دیدن سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان شد. حتما اصلاح‌طلبان او را محل رجوع خود نمی‌دانند و نخواهند دانست.وئیت‌های اخیر حسن روحانی این پیش‌بینی را به وجود آورده است که او قرار است بازهم به عرصه سیاسی بازگردد و حالا به شکلی جدید و در قامت یک لیدر سیاسی برای جریان‌های منتقد دولت و در شمایل منتقد وضع موجود مانند آنچه در سرنوشت سیاسی رؤسای جمهور پیشین مانند محمود احمدی‌نژاد و سید محمد خاتمی دیده می‌شود؟جلال جلالی‌زاده، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «وضعیت آقای روحانی با آقایان خاتمی و احمدی‌نژاد فرق دارد. آنها هر کدام یک جناح یا به نوعی گروه سیاسی را هدایت می‌کنند و دارای پایگاه مردمی هستند و بخش‌هایی از جامعه به هر یک از آنها اقبال نشان می‌دهند. آقای خاتمی با تفکر اصلاح‌گرایانه مورد اقبال روشنفکران، طبقه متوسط و فرهیختگان است و آقای احمدی‌نژاد هم با سبک خاص خود و مطرح‌کردن موضوعاتی از جنس عدالت‌طلبی در بین بخش‌هایی از توده مردم مورد توجه است اما آقای روحانی به دلیل شکل شخصیتی‌اش و البته عملکرد دولتش از سوی هیچ طیفی حمایت نمی‌شود؛ بنابراین نمی‌تواند هدایتگر بخشی از جامعه باشد».او درباره اینکه آیا بعد از این روحانی نقش اپوزیسیون داخل نظام را ایفا می‌کند یا خیر، بیان کرد: «آقای روحانی در طول هشت‌سال فعالیتش در دولت نتوانست به شعارهایش عمل کند. او بیش از چهاردهه در نظام کار کرده است و هیچ وقت انتقاد ویژه‌ای نسبت به هیچ چیزی نداشته است. او با هیچ فرضی نمی‌تواند منتقد وضع موجود باشد زیرا شخصیت او انتقادی نیست».

مولوی عبدالحمید: طالبان را به رسمیت بشناسید

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: جامعه جهانی با برقراری روابط دیپلماتیک با طالبان این دولت را به رسمیت بشناسند.مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، تحریم افغانستان از سوی برخی قدرت‌ها را «ظلم»، «بی‌انصافی» و «بر خلاف عرف جهانی و قوانین بین‌المللی» دانست و از جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای اسلامی خواست حکومت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسند و با این کشور روابط دیپلماتیک برقرار کنند.مولوی عبدالحمید اظهار داشت: متاسفانه همان‌گونه که برخی از قدرت‌های جهانی با تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران این ملت را در تنگنا و مشکلات قرار دارند، اکنون این قدرت‌ها در کشور همسایۀ ما؛ افغانستان، شرایط بسیار بدتری را به‌وجود آورده‌اند.وی افزود: افغانستان نزدیک به چهل میلیون نفر جمعیت دارد. مردم این کشورِ غیرتوسعه‌یافته از امکانات و صنعت و تکنولوژی‌های روز بی‌بهره هستند و با مشغولیت‌هایی همچون دامداری و کشاورزی در فقر و تنگدستی زندگی می‌کنند.خطیب جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: نزدیک به دو ماه است که نظام قبلی در افغانستان سقوط کرده و نظام و حکومتی جدید در این کشور روی کار آمده است، اما قدرت‌های جهانی علاوه بر اینکه حکومت جدید را به رسمیت نمی‌شناسند، دارایی‌های افغانستان را نیز بلوکه کرده و ملت این کشور را هم تحریم کرده‌اند، درحالی‌که این تحریم متوجه مردمی‌ فقیر و تهیدست است و ظلمی بزرگ محسوب می‌شود.

شریعتمداری: باید از NPT خارج شویم

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: دیروز آقای غریب‌آبادی نماینده محترم کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سکوت رافائل گروسی در قبال برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.شریعتمداری ادامه داد: رافائل گروسی از محکومیت رژیم صهیونیستی به خاطر عملیات خرابکارانه در تاسیسات هسته‌ای نطنز و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان طفره رفته و اعلام کرده بود « وظیفه ندارم در این خصوص سخنی بگویم»! و به اصطلاح توضیح داده بود که: « اسرائیل عضو NPT نیست و حتی آن را امضا نیز نکرده است، در حالی که ایران عضو معاهده است و تعهدات حقوقی در این زمینه دارد»!و برادر عزیزمان آقای غریب‌آبادی در واکنش به اظهارات مدیرکل آژانس، توئیت زده است که « در این صورت، فایده عضویت در معاهده عدم اشاعه و اجرای کامل پادمان‌های آژانس چیست؟ چگونه می‌توان آژانس را به عنوان یک نهاد جدی، حرفه‌ای و بی‌طرف دید، در حالی که اجرای رژیم پادمانی خود را به طور برابر و عادلانه برای تمامی اعضایش دنبال نمی‌کند»! و تاکید کرده بود که؛ « سکوت و غفلت در برابر برنامه هسته‌ای اسرائیل پیام منفی را به اعضای معاهده ان.پی.تی می‌فرستد، مبنی بر اینکه؛عضویت در معاهده مساوی است با پذیرش قوی‌ترین راستی‌آزمایی و نظارت، در حالی که بیرون ماندن از آن به معنای رهایی از هرگونه تعهد و انتقاد و حتی دریافت پاداش است»!

ضمن تشکر از آقای غریب‌آبادی نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین گلایه‌ای دوستانه از ایشان که چرا طی ۸ سال گذشته به اینگونه موارد نپرداخته‌اند؟ باید از مسئولان هسته‌ای کشورمان پرسید آژانس و گردانندگان اصلی آن، یعنی آمریکا و انگلیس و کارتل‌های بزرگ سرمایه‌داری و صهیونیستی تاکنون کدام گام مثبت را به نفع برنامه هسته‌ای کشورمان برداشته؟! و کدام فرصت و بهانه‌ای را برای توطئه علیه فعالیت هسته‌ای ایران، از دست داده‌اند؟! پاسخ این سؤال را فقط با نگاهی گذرا به برخوردهای دو دهه اخیر آژانس با برنامه هسته‌ای کشورمان به وضوح و بدون کمترین ابهام و تردیدی، می‌توان یافت.بعد دو دهه چالش و صرف هزینه‌های کلان و از دست دادن فرصت‌های بی‌شمار، مسئولان محترم نیز از بیهوده و زیانبار بودن عضویتمان در NPT سخن می‌گویند.سؤال این است که اگر از حضورمان در NPTهیچ دستاوردی نداشته و به جای دستاورد، از دست داده داشته‌ایم چرا باید در خروج از این معاهده تردید کنیم؟!

تصویر جنجالی که از احمدی نژاد منتشر شد

اکانت رسمی سازمان دولتی مبارزه با تروریسم اسراییل تصویری جنجالی از احمدی نژاد منتشر کرد.اکانت رسمی سازمان دولتی مبارزه با تروریسم اسراییل، با انتشار تصویر زیر در توییترش مدعی شد که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین، در بازدید از نمایشگاه اکسپو در دوبی از غرفه‌ی اسراییل دیدار کرده و او را یک اصلاح‌طلب جدید در ایران خواند.

 

انتقاد کیهان از آگهی‌های تلویزیون

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری نوشت: در حال حاضر بیشتر آگهی‌های بازرگانی که از شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی پخش می‌شود در جهت اهداف ارزشی و اسلامی نیست و متأسفانه ‌اشاعه تبلیغ سبک زندگی و فرهنگ غربی است،کیهان نوشت: از طرفی هم این روزها شاهد پخش آگهی‌های بازرگانی و تجاری از شبکه‌های تلویزیونی صداوسیما هستیم که کپی‌برداری شده از نوع خارجی و ‌هالیوودی است.هجمه سنگینی از آگهی‌های بازرگانی غیرمتعارف و ناهنجار از شبکه‌های تلویزیونی صداوسیما پخش می‌شود که می‌تواند در آینده مشکلات فراوانی را در جامعه ما به‌وجود بیاورد و به‌خصوص تأثیرش در قشر نوجوان و جوان ما غیرقابل جبران خواهد بود،به‌نظر می‌رسد که صداوسیما بایستی در این زمینه خط مشی و راهکارهای لازم را تدوین و در اختیار سازندگان آگهی‌های تبلیغاتی قرار دهد، از طرفی بسیاری از این آگهی‌ها از نظر ساختاری بی‌محتوا و از نظر دیالوگ هم بسیار ضعیف هستند، بنابراین نیاز هست که در رابطه با تولید آگهی‌های بازرگانی از افراد متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابی بهره‌گیری شود که به ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه ما احترام بگذارند و با یک نگاه فرهنگی به این مقوله بپردازند.

نظر یک اصولگرا درباره اشتباهات صادق و علی

حسن غفوری فرد، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با اقتصادنیوز می گوید:« اتفاقات رخ داده مانند استعفای آقای صادق لاریجانی از شورای نگهبان، موقعیت برادران لاریجانی را تضعیف کرده است. تا جایی که من می‌دانم، قبلا هم مواردی از این استعفاها بوده اما شاید انقدر تاثیر نداشته است. به نظر من آقایان یک سری اشتباهاتی انجام دادند که نتوانستند جبران کنند. آقای صادق لاریجانی، حکم ریاست جمهوری آقای رئیسی را در شورای نگهبان امضا نکردند. صحبت های آقای علی لاریجانی در زمان کاندیداتوری انتخابات در رابطه با اینکه ریاست جمهوری را دادگاه و پادگان خوانند، از همان اشتباهات است.»

محکومیت نازنین زاغری در دادگاه تجدیدنظر تایید شد

رای محکومیت یک ساله پرونده دوم نازنین زاغری رتکلیف شهروند ایرانی- بریتانیایی عیناً در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.حجت کرمانی، حقوقدان و وکیل نازنین زاغری از صدور و ابلاغ رای پرونده دوم نازنین زاغری در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.به گفته این وکیل دادگستری بر اساس رای صادره در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خانم نازنین زاغری به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" به یک سال حبس تعزیری و یک سال منع خروج از کشور محکوم شده بود. به این رای اعتراض شد و پرونده به شعبه ۵۴ تجدیدنظر ارجاع گردید و نهایتاً دادگاه تجدیدنظر بدون برگزاری جلسه رسیدگی رای دادگاه بدوی را عینا‌ً تایید کرده است.لازم به ذکر است بر اساس کیفرخواست صادره در ۹۶/۷/۱۹، خانم زاغری متهم به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق شرکت در تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۱۳۸۸ و مصاحبه با شبکه بی بی سی فارسی است.

مبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*